Για εμάς τους εκπαιδευτικούς αλλά και για το σχολείο μας, είναι ζήτημα μεγάλης σημασίας η ψυχική ενδυνάμωση των μαθητών μας, έτσι σε συνδυασμό με τη Πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας έγιναν δράσεις όλη την εβδομάδα στο Νηπιαγωγείο μας.
Συγκεκριμένα, παρακολουθήσαμε και στη συνέχεια παίξαμε το παραμύθι “το μαγικό “. Διαπιστώσαμε ότι για να “χωρέσουμε” όλοι αρκεί να κάνουμε χώρο. Τι γίνεται όμως όταν κάποιος αποφασίζει ότι αυτός ο χώρος δεν υπάρχει; Γιατί ένα παιδάκι τον ενοχλούν διαρκώς; Πως πρέπει να αντιδράσει;
Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για το πώς κάποιος ή μία ομάδα παιδιών μπορεί να παρενοχλούν κάποιο παιδάκι. Ονομάσαμε αυτή την ομάδα “νταηδες” και στη συνέχεια ζωγράφισαν τις ιδέες τους.Έπειτα ζητήσαμε από τα παιδιά να θυμηθούν και να ζωγραφισουν μια συμπεριφορά που δέχθηκαν από κάποιον που τους έκανε να νιώσουν άσχημα. Τις ζωγραφιές τις κολλήσαμε σε έναν τοίχο, τον “τοίχο της βίας”. Σε κάθε συμπεριφορά δώσαμε και ένα όνομα το οποίο περιγράφει τις διαφορετικές μορφές που μπορεί να πάρει η βία: σωματική βία, λεκτική βία,ψυχολογική βία. Απειλές, απόρριψη, φοβέρες, κοροϊδία, έλλειψη σεβασμου,αδικία κτλ.
Επίσης, διαβάσαμε το βιβλίο ¨Μάρτης, ο κλαψιάρης¨, εκδ. Σαββάλας. Θυμηθήκαμε πάλι τα γλυκά και ευγενικά λογάκια που μας κάνουν όλους χαρούμενους και αποτυπώσαμε εικαστικά το δικό μας πανέρι-καλάθι με γλυκά λόγια, όπως ακριβώς είχε και ο Μάρτης στο παραμύθι.
Έγινε ανάγνωση και επεξεργασία του βιβλίου ¨Τα χεράκια δεν είναι για να δέρνουμε¨, εκδ. Μεταίχμιο. Μιλήσαμε για τις εναλλακτικές χρήσεις που μπορούμε να δώσουμε στα χέρια μας και συμφωνήσαμε ότι ΔΕΝ χτυπάμε! Τα παιδιά έδωσαν πολλές ωραίες ιδέες και όλοι μαζί σε μία αφίσα, η οποία υπάρχει αναρτημένη και εξωτερικά του τμήματος αποτυπώσαμε τις παλάμες μας!







