Το πολύτιμο νερό!!(Ο4)

Ki 002

Με αφορμή μια μέρα που λόγω βλάβης δικτύου το σχολείο δεν είχε νερό, συζητήσαμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε. Θα μπορούσαμε άραγε να ζήσουμε χωρίς αυτό; Προβληματιστήκαμε παρατηρώντας τις εικόνες που μπορείτε να βρείτε εδώ, εδώ και εδώ.

Σε ποιους χρειάζεται, για ποιο λόγο ,πώς το χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας; Οι ιδέες των παιδιών ήταν πολλές και τις κατέγραψαν σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας:


ννν

Και από πού έρχεται το νερό στις βρύσες μας; Στο ερώτημα αυτό δυσκολευτήκαμε να απαντήσουμε …για αυτό χρειαστήκαμε τη βοήθεια του παρακάτω βίντεο!

Υπάρχει κίνδυνος να τελειώσει το νερό άραγε; είναι η ερώτηση στο βίντεο που μας προβλημάτισε …Τα περισσότερα παιδιά απάντησαν αρνητικά αφού δεν έχουν κάνει ακόμα τη σύνδεση της ανομβρίας και της κλιματικής αλλαγής με την έλλειψη νερού. Παρατηρώντας την παρακάτω φωτογραφία ,τα παιδιά παρακινήθηκαν να σκεφτούν τι συνέπειες έχει η μειωμένη στάθμη του νερού στη λίμνη και αν κάτι μπορούμε να κάνουμε κι εμείς για να μην στερηθούμε το νερό.

limni iliki

Μετά την συζήτηση έγινε κατανοητό από όλους ότι το νερό είναι πολύτιμο και έχουμε όλοι ευθύνη ,αν κάνουμε όλοι κάτι μικρό το αποτέλεσμα θα είναι μεγάλο…Για να το διαπιστώσουμε πειραματιστήκαμε στο σχολείο,πλένοντας τα χέρια μας μία φορά με βρύση ανοιχτή καθώς σαπουνιζόμασταν και άλλη μια φορά με βρύση κλειστή. Σε ποια περίπτωση σπαταλήσαμε περισσότερο νερό;Μετρήσαμε με ένα ποτήρι το νερό και βγάλαμε τα συμπεράσματά μας. Στο σπίτι συνεχίσαμε την έρευνα και καταγράψαμε σε φύλλο εργασίας τα αποτελέσματα

 

Εξασκηθήκαμε στη σωστή και εξορθολογισμένη χρήση του νερού στην καθημερινότητά μας με δύο ψηφιακά παιχνίδια που τα παιδιά βρήκαν πολύ ενδιαφέροντα:

1)Πώς μπορώ να εξοικονομήσω νερό;

2)Διάλεξε τη σωστή χρήση του νερού

6 7

Ώρα να αποφασίσουμε πώς θα ενημερώσουμε την υπόλοιπη σχολική κοινότητα για όσα μάθαμε σχετικά με τους τρόπους εξοικονόμησης νερού. Αρχικά οι “ήρωες του νερού” συγκρότησαν την ομάδα που θα αναλάβει να προτείνει τρόπους εξοικονόμησης νερού και πώς θα ενημερώσουμε την κοινότητα.

Συγκαλέσαμε σχολικό συμβούλιο με το θέμα αυτό. Ο γραμματέας, ο συντονιστής κι ο φύλακας λόγου ανέλαβαν καθήκοντα:

Κατατέθηκαν τρείς προτάσεις: α)να ενημερώσουμε για τρόπους κατά της σπατάλης προφορικά όσους συναντούμε, β)να στείλουμε μήνυμα στο κινητό όσων γνωρίζουμε και 3)να ζωγραφίσουμε τους τρόπους αυτούς, να τα κολλήσουμε στην πόρτα να τα δούνε όλοι. Μετά από ψηφοφορία και σχετική επιχειρηματολογία η τρίτη πρόταση επικράτησε. Η ομάδα του Νερού δημιούργησε μια αφίσα η οποία τοποθετήθηκε στο μπάνιο για να τη συμβουλευόμαστε όλοι όταν πλένουμε τα χέρια μας καθώς και άλλες δύο: Μία για την είσοδο του σχολείου και άλλη μία που εκτυπώθηκε σε μέγεθος Α 4 και μοιράστηκε στα παιδιά, με τρόπους εξοικονόμησης  του νερού στην καθημερινότητα, ώστε να ενημερωθούν οι οικογένειές μας.

collage100

ΑΦΙΣΣΑ

Η αφίσα στην είσοδο του σχολείου μας

αφισα2

πώς πλένουμε σωστά τα χέρια μας, χωρίς να σπαταλάμε νερό

Με τις ζωγραφιές των παιδιών  δημιουργήθηκε μια αφίσα η οποία μοιράστηκε σε όλα τα παιδιά ώστε να ενημερωθούν και οι οικογένειές τους.

collage222222

Mέλος της ομάδας μοιράζει την αφίσα στα παιδιά ώστε να ενημερωθούν και οι γονείς μας