Κοινωνικές ιστορίες για τον αυτισμό

Την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2017 οι μαθητές/τριες της Γ΄ και Δ΄ τάξης του σχολείου μας ενημερώθηκαν από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας κυρία Σπένδα Δέσποινα, Ζυγούρη Εύη και Γραΐδου Χαρά σχετικά με τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να βοηθήσουν συμμαθητές τους, που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Μέσω κοινωνικών ιστοριών έγινε προσπάθεια ευαισθητοποίησής τους κι εκπαίδευσής τους ώστε να μπορούν να τους βοηθούν με θετικό τρόπο. Παρακάτω, αναφέρουμε μερικά παραδείγματα τα οποία οι μαθητές/τριες συζήτησαν.

«Σήμερα στο μάθημα της γυμναστικής, ενώ τα άλλα παιδιά έπαιζαν ποδόσφαιρο, εγώ καθόμουν μόνος μου. Θα ήθελα να συμμετέχω αλλά νομίζω δεν θα τα καταφέρω. Πώς μπορούν να με βοηθήσουν οι συμμαθητές μου;»

«Στο διάλειμμα τα παιδιά έκαναν φασαρία και φώναζαν και εμένα με ενοχλεί ο θόρυβος και έκλεισα τα αυτιά μου. Οι άλλοι δεν καταλάβαιναν γιατί. Άραγε πώς μπορούν οι άλλοι να με βοηθήσουν;»

«Σήμερα την πρώτη ώρα άλλαξε το πρόγραμμα και αντί για γλώσσα κάναμε γυμναστική. Εγώ ταράχτηκα πολύ και δεν συμμετείχα. Πώς μπορούν οι συμμαθητές μου να με βοηθήσουν να ηρεμήσω;»

«Όταν έχουμε μια ομαδική δραστηριότητα δεν καταλαβαίνω τις οδηγίες και δεν θέλω να συμμετέχω. Πώς μπορούν οι συμμαθητές μου να με βοηθήσουν;»

«Ήταν άδικο! Ο δάσκαλος δεν σήκωσε εμένα, σήκωσε την Σοφία. Με σήκωσε μόνο 2 φορές αυτή την ώρα. Ήταν άδικο! Νευρίασα, σηκώθηκα από την καρέκλα και άρχισα να φωνάζω. Πέταξα κάτω τα βιβλία μου στο πάτωμα και άρχισα να κλαίω. Κανείς δεν με βοήθησε. Πώς θα μπορούσαν οι συμμαθητές μου να με βοηθήσουν;»

Κατηγορίες: Δράσεις, Δραστηριότητες σχολικού έτους 2017 - 2018. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.