Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας – Παιδαγωγικές Δράσεις

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας (3 Δεκεμβρίου), στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες μάθησης, οργανωμένες από τις εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής σε συνεργασία με όλους τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Οι δραστηριότητες είχαν στόχο να βοηθήσουν τους μαθητές:

  • να αντιληφθούν ότι οι άνθρωποι δεν έχουν όλοι τις ίδιες δυνατότητες και τρόπους πρόσβασης στον κόσμο.
  • να αναγνωρίσουν τις δυσκολίες που μπορεί να συναντούν τα άτομα με αναπηρία στην καθημερινή ζωή.
  • να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού, αποδοχής και συμπερίληψης.
  • να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση μέσα από την προσωπική εμπειρία και τη συνεργασία.

Μέσα από παιχνίδια ρόλων, δραστηριότητες προσομοίωσης και συζήτηση, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας, κίνησης, αντίληψης και μάθησης. Η εμπειρία τους έδωσε την ευκαιρία να σκεφτούν βαθύτερα πάνω στο πώς μπορούμε όλοι -ως σχολική κοινότητα- να στηρίζουμε ισότιμα κάθε παιδί.

Οι δράσεις αυτές αποτελούν συνέχεια της προσπάθειας  μας να καλλιεργούμε ένα σχολικό περιβάλλον όπου η διαφορετικότητα αναγνωρίζεται, γίνεται σεβαστή και αξιοποιείται παιδαγωγικά, ώστε κάθε παιδί να βρίσκει χώρο να εκφραστεί και να συμμετέχει ενεργά.

AMEA8

AMEA3

AMEA10

Αγιασμός 2025-2026

Αγαπητοί γονείς,

Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, στις 9:15 η ώρα, θα πραγματοποιηθεί ο Αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Μετά τον Αγιασμό οι μαθητές και οι μαθήτριες θα εισέλθουν για δέκα λεπτά στις τάξεις τους, για μια πρώτη γνωριμία με τη δασκάλα/το δάσκαλό τους και θα αποχωρήσουν αμέσως.

Οι γονείς μπορούν να περιμένουν στο προαύλιο του σχολείου.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα προσέλθουν  χωρίς τσάντες. Τα βιβλία θα δοθούν την Παρασκευή, 12/09/2025.

Η μικρή πονηρή αλεπού, μια όπερα του Leos Janacek.

Τα δύο τμήματα της Γ’ Δημοτικού ασχολήθηκαν τους τελευταίους μήνες ενδελεχώς με την Μικρή πονηρή Αλεπού, μία όπερα του Leos Janacek. Η προσέγγιση του έργου ήταν διαθεματική, μουσική, εικαστικά, γλώσσα και μελέτη περιβάλλοντος.

Στο μάθημα της μουσικής με την κ. Ελένη Τσαουσάκη γνώρισαν ένα ιδιαίτερο μουσικό είδος, την όπερα, άκουσαν αποσπάσματα από διάφορες όπερες, προκειμένου να διακρίνουν τις διαφορές ανάμεσα στις φωνές (soprano, alto, tenor, bass). Γνώρισαν μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και μουσικά παιχνίδια έναν Τσέχο συνθέτη, τον Leos Janacek. Είδαν και άκουσαν ένα από τα πιο διάσημα έργα αυτού του συνθέτη, την μικρή πονηρή αλεπού και συζητήσαμε για την μουσική, τα σκηνικά και τα κουστούμια, την υπόθεση και το νόημα του έργου.

Στα πλαίσια του μαθήματος των εικαστικών με την κ. Ευαγγελίνα Πασσιά τα παιδιά έφτιαξαν, αφού χώρισαν το έργο σε σκηνές, το δικό τους εικονοβιβλίο με την δική τους ξεχωριστή εικονογράφηση.

Τέλος οι δασκάλες των τμημάτων, η κ. Μαρία Μαγειρία και η κ. Τζένη Μηλούση ανέλαβαν δραστηριότητες που αφορούσαν την γλώσσα και την μελέτη περιβάλλοντος. Βρήκανε παραμύθια και μύθους με πρωταγωνίστρια την αλεπού, μελέτησαν την αλεπού σαν ζώο, μίλησαν για το φυσικό της περιβάλλον, τη διατροφή της, τις συνήθειές της, τους εχθρούς της και έφτιαξαν πόστερ που συγκεντρώνουν όλα όσα έμαθαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

Οι εκπαιδευτικοί

Ελένη Τσαουσάκη

Ευαγγελίνα Πασσιά

Μαρία Μαγειρία

Τζένη Μηλούση

PONAL1

PONAL2

PONAL3

PONAL4



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Την Παρασκευή 23/5/2025 επισκέφτηκε το σχολείο μας η κ. Καλώτα Ελευθερία, επιστημονικό στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Π.Ε. Κοζάνης « ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ». Η κ. Καλώτα αφιέρωσε ένα δίωρο στα δύο τμήματα της Στ’ τάξης και οι μαθητές των δύο τμημάτων είχαν την ευκαιρία μέσα από ψυχοκινητικά παιχνίδια και βιωματικές  δραστηριότητες να εκφράσουν απόψεις και συναισθήματα για τη μετάβασή τους στην επόμενη σχολική βαθμίδα.

Αφηγήθηκαν ιστορίες υπερηφάνειας από το Δημοτικό, ονειρεύτηκαν τον μελλοντικό εαυτό τους στο Γυμνάσιο και ένιωσαν έτοιμοι να περάσουν στην επόμενη βαθμίδα.

Την ευχαριστούμε θερμά για τις υπέροχες στιγμές που χάρισε στους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ τάξης.

Την Δευτέρα 26/5/2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν το 8ο Γυμνάσιο Κοζάνης. Η διευθύντρια του Γυμνασίου κ. Κουσκουλή Ευαγγελία μίλησε με τα παιδιά λύνοντας πολλές απορίες τους. Αφού τους παρουσίασε τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου, ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου.

Την ευχαριστούμε πολύ για τη θερμή υποδοχή και την ενημέρωση.

Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων

Παμπουκίδου Δέσποινα

Βουρβούρης Λουκάς

Κάντζιου Άννα

MEST1

MEST2

MEST3

MEST4

Εγγραφές μαθητών/μαθητριών στο Ολοήμερο 2025-2026

  1. Στα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία δύναται να συγκροτηθεί και να λειτουργήσει τμήμα Ολοήμερου Προγράμματος με τις εξής προϋποθέσεις:

α) Εγγραφή τουλάχιστον δέκα (10) μαθητών/μαθητριών για εξαθέσια και άνω σχολεία.

β) Οι μαθητές/μαθήτριες εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων χωρίς προύποθέσεις.

γ) Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15:00), εφόσον κατατεθεί σχετική ενυπόγραφη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων.

 

  1. Για τη συγκρότηση και λειτουργία τμήματος, στο οποίο θα εφαρμοστεί το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου απαιτείται:

α) Εγγραφή τουλάχιστον δέκα (10) μαθητών/μαθητριών για εξαθέσια και άνω σχολεία.

β) Οι μαθητές/μαθήτριες εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

γ) Η αποχώρηση των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου λαμβάνει χώρα στις 14:55 ή 15:50 ή στις 17:30 η ώρα, με τη λήξη του προγράμματος.

 

  1. Δύναται να συγκροτείται τμήμα Πρωινής Ζώνης (7:00-8:00) σε σχολεία όπου διαπιστώνεται σχετική ανάγκη.

α) Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές/μαθήτριες, οι οποίοι/οποίες είναι εγγεγραμμένοι/εγγεγραμμένες και φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.

β) Ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/μαθητριών για τη λειτουργία του τμήματος Πρωινής Ζώνης είναι 10 μαθητές/μαθήτριες για σχολεία με λειτουργικότητα από 9/θέσια και άνω.

Αιτήσεις στο Γραφείο του Διευθυντή του Σχολείου μέχρι 13 Ιουνίου 2025.

Ανακοίνωση για συμμετοχή στο θεσμό του Σχολικού Τροχονόμου

Προκειμένου να λειτουργήσει και την προσεχή σχολική χρονιά 2025-2026 ο θεσμός του Σχολικού Τροχονόμου, σύμφωνα με τις κείμενες  διατάξεις, η Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Κοζάνης, ανακοινώνει την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση των σχετικών θέσεων στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης, για την διέλευση των μαθητών από την κεντρική οδό.

Η επιλογή των υποψηφίων θα γίνει από σχετική επιτροπή.

Τα κριτήρια επιλογής είναι:

α. Η εθελοντική συμμετοχή στην προηγούμενη εφαρμογή του θεσμού (1997-2000)

β. Η εμπειρία σε θέματα αστυνόμευσης και τροχαίας

γ. Η γενική παρουσία στο χώρο του σχολείου

δ. Η γνώση της σχολικής κονότητας για το άτομο

ε. Η ικανότητά του να συμβάλλει στην καλύτερη εφαρμογή του θεσμού

Οι ενδιαφερόμενοι/ενδιαφερόμενες μπορούν να υποβάλλουν αίτηση στο γραφείο του Διευθυντή  του Σχολείου μέχρι και την Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΕΠΕΑ Βελβεντού

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της Α’ τάξης, Α1 και Α2, επισκεφτήκαμε την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025 το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Βελβεντού και συμμετείχαμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Δάσος – Κιβωτός Ζωής”. Ήταν μια ωραία εμπειρία για τα παιδιά.

KEPEA A1

Εκπαιδευτική δράση φιλαναγνωσίας Α1

Φτάνοντας στο τέλος της σχολικής χρονιάς σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις δράσεις του τμήματός μας, Α1, στα πλαίσια του προγράμματος φιλαναγνωσίας. Ακολουθούν  μερικές από τις δραστηριότητες που έγιναν με αφορμή τα  βιβλία που διαβάσαμε και από τη συμμετοχή μας στον 14ο Μαραθώνιο ανάγνωσης από τις Εκδόσεις Μεταίχμιο.

Συγκεκριμένα πρόκειται για τις δραστηριότητες που έγιναν με αφορμή το βιβλίο που διαβάσαμε <Ένα ψυγείο για τον Ορφέα>, το ποίημά μας <Συμφωνία μ΄ ένα δέντρο> κατά το πρότυπο του Γ. Κρόκου (κατά προσέγγιση …) και ένα παραμύθι που δημιουργήθηκε με τους αγαπημένους ήρωες των παιδιών <Τριγωνοψαρούλη> και <Ξέρξη>.

Θερμές ευχαριστίες για τη βοήθειά τους στη δασκάλα των Εικαστικών κα Ευαγγελίνα Πασσιά και στον δάσκαλο της Πληροφορικής κο Γιώργο Μανδρέλα.

FI1

FI2

FI3

Για να δείτε και να διαβάσετε το παραμύθι μας πατήστε εδώ.

 

Εκπαιδευτική δράση κατά του καπνίσματος

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν στην εκπαιδευτική δράση κατά του καπνίσματος στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας και ενημερώθηκαν για τις επιβλαβείς συνέπειες, από επισκέπτριες της ΤΟΜΥ Κοζάνης.

Ευχαριστούμε τις νοσηλεύτριες της ΤΟΜΥ για την παρουσία τους στο σχολείο μας και την χρήσιμη ενημέρωση.

KPN2

KPN4

KPN5

 

Εκπαιδευτική δράση: Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

Στο πλαίσιο του μαθήματος και δράσεων των Εργαστηρίων Δραστηριοτήτων και με αφορμή τον θεματικό κύκλο: Φροντίζω το Περιβάλλον, τίτλος: «Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά», τα δύο τμήματα της Στ’ τάξης ήρθαν σε επαφή με την τοπική υλική και άυλη πολιτιστική κληρονομιά της περιοχής τους, της Κοζάνης. Μέσα από έρευνα και καταγραφές οι QRυφοί Εξερευνητές γνώρισαν καλύτερα τον τόπο τους, έμαθαν πώς να συνδέουν τον πραγματικό με τον ψηφιακό κόσμο μέσω QR codes και να δουλεύουν ομαδικά και δημιουργικά. Το αποκορύφωμα της δράσης ήταν η δημιουργία μιας αφίσας με τίτλο: «Κοζάνη, ο τόπος μας», προκειμένου να κοσμήσει την είσοδο του σχολείου μας!

Επιπλέον, οι μαθητές μας συμμετέχουν και θα παρουσιάσουν το έργο τους στο 14ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας!

Οι εκπαιδευτικοί της Στ’ τάξης

Μανδρέλας Γιώργος ΠΕ 86

Λασκαράκη Ελένη ΠΕ70

Βουρβούρης Λουκάς ΠΕ70

Παμπουκίδου Δέσποινα ΠΕ70

PSHDH1