Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

 

Στα πλαίσια της πρόληψης της βίας, στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου εκπονείται πρόγραμμα Αγωγής Υγείας στις τάξεις Β΄, Γ΄, Δ΄ και Ε΄ με στόχο την καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης, συνεργασίας, υπευθυνότητας,φιλίας,  σύνεσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων ενεργητικής ακρόασης, αναγνώρισης συναισθημάτων , στρατηγικών διαχείρισης θυμού και διαπραγμάτευσης

Με αφορμή την  Πανελλήνια Σχολική  Ημέρα κατά της βίας στο Σχολείο πραγματοποιήθηκαν δράσεις  κατά τη διάρκεια της εβδομάδας με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών στο φαινόμενο αυτό.

Συζητήθηκε το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, εντοπίστηκαν οι διαφορές ανάμεσα στις πράξεις βίας και του εκφοβισμού , διερευνήθηκαν  οι μορφές  συμπεριφοράς τύπου εκφοβισμού/θυματοποίησης  του , και οι ρόλοι των εμπλεκομένων . Τονίστηκαν οι επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των θυμάτων οι οποίες δεν είναι μόνο μεσοπρόθεσμες αλλά και μακροπρόθεσμες.

Τη Δευτέρα οι μαθητές της Β΄Τάξης αφού διερεύνησαν το φαινόμενο του εκφοβισμού/θυματοποίησης με την τεχνική της ιδεοθύελλας, άκουσαν από τον Μικρό Αναγνώστη τα παραμύθια «Τα μπαλόνια της φιλίας» και « Η Μόνα σε καινούριο σχολείο» και ετοίμασαν τη δράση τους η οποία αφορούσε στην παρουσίαση των διάφορων μορφών εκφοβισμού/θυματοποίησης,  στον  ρόλο των εμπλεκομένων και στη λεκτική έκφραση των συναισθημάτων.

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σαρρούδη Ιωάννα

Οι μαθητές της Α΄Τάξης παρακολούθησαν σχετικά βίντεο και έδωσαν έμφαση στην ομαδικότητα και στη φιλία ως εργαλείο πρόληψης βίαιων μορφών συμπεριφοράς φτιάχνοντας όμορφες ζωγραφιές.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Ιωακειμίδου Δέσποινα, Ζαντήρη Όλγα

Στην Τρίτη τάξη οι μαθητές ασχολήθηκαν με τη δύναμη και τον ρόλο των λέξεων. για να συνειδητοποιήσουν ότι οι λέξεις μπορούν να μας προσφέρουν τη χαρά της επικοινωνίας και της ψυχαγωγίας αλλά και να μας πληγώσουν. Τα παιδιά περιέγραψαν δικές τους εμπειρίες όπου τα λόγια κάποιου τους προκάλεσαν  πόνο ή αντιθέτως τους έδωσαν χαρά .

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ζωγραφιές  όπου τα  παιδιά θα γράψουν λέξεις που ειπώθηκαν από άλλους  γι΄αυτούς και τους έκαναν να χαίρονται.

Επίσης, φτιάξαμε μια ζωγραφιά όπου δεσπόζει ένα μάτι θλιμμένο με δάκρυ.

Εκεί γράφουμε τις λέξεις που ακούσαμε και μας πλήγωσαν. Ωστόσο, επειδή δε θέλουμε να τις ξανακούσουμε γιατί πονέσαμε αποφασίζουμε να τις φυλακίσουμε . Κάθε παιδί γράφει τη λέξη που τον πλήγωσε και εκφράζει το συναίσθημα που ένιωσε. Όλοι οι μαθητές δεσμεύονται να μην χρησιμοποιήσουν ξανά αυτή τη λέξη. Στόχος μας είναι να εξαφανίσουμε τις λέξεις που πληγώνουν, γιατί οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουν. Παράλληλα τονίζουμε ότι πρέπει να σκεφτούμε πριν μιλήσουμε .

Επίσης, επεξεργαστήκαμε την έννοια της φιλίας.  και αναζητήσαμε  τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου

 

Αυτές οι δράσεις έγιναν και με τους μαθητές της Β΄Τάξης  σε άλλο χρόνο.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Σαρρούδη Ιωάννα

Η ΣΤ΄Τάξη παρακολούθησε το παρακάτω βίντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=q7EW9TNP5eE

Εικόνες

Ακολούθησε συζήτηση, κατάθεση εμπειριών και προσπάθεια ενεργοποίησης της ενσυναίσθησης των μαθητών.

Στη συνέχεια προβλήθηκε σχετική  παρουσίαση. Σε κάθε διαφάνεια τα παιδιά εξέφραζαν τις απόψεις τους και παραδείγματα που είχαν ζήσει είτε τα ίδια είτε είχαν δει ως παρατηρητές και τέλος εστιάσανε στους τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αγγίδου Χρυσή

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *