Στα πλαίσια του τέταρτου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και Καινοτομία”, και στο θέμα STEAM/STEM Εκπαιδευτική Ρομποτική, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με ένα αντικείμενο το οποίο συνήθως γοητευει τα παιδιά και αυτό ειναι οι πλανήτες και γενικά το τι υπάρχει σε αυτό που ονομάζουμε σύμπαν. Το σύνολο των εργαστηρίων τα οποία προβλέπεται και έχουν οργανωθεί να γίνουν είναι πέντε και έχουν το γενικό τίτλο “Ταξίδι στη γειτονιά της Γης”.
Κατα το πρώτο εργαστήριο επιχειρήθηκε να φέρουμε τα παιδιά σε μια πρώτη επαφή με το αντικείμενο της μελέτης μας που είναι οι πλανήτες.
Στην πρώτη δραστηριότητα τοποθετήθηκαν σε διαφορα σημεία της τάξης δυο σειρες με καρτέλες εικόνων πλανητών τις οποίες τα παιδιά με μουσική έπρεπε να βρουν και στη συνέχεια να γίνουν ζευγάρια.
Μετά απο αυτό συζητήσαμε με τα παιδιά για να δούμε τι γνώσεις έχουν πάνω στο θέμα και τι θα ήθελαν να μάθουν ξεφυλλίζοντας και βιβλία σχετικά. Επίσης δόθηκε ένας ορισμός για το τι είναι πλανητης με βαση τον οποίο τα παιδιά θα μπορούν να ξεχωρίσουν καθ’ολη την πορεία της ενασχόλησης με το θέμα αυτό, ποιο ουράνιο σώμα είναι και ποιο δεν είναι πλανήτης.
Ο πλανήτης είναι μια σφαίρα απο πέτρα ή απο αέρα
που γυρίζει όλο γυρίζει και τον ήλιο τριγυρίζει.
Κατόπιν, και με τη βοήθεια των εικόνων του βιβλίου, επιχειρήσαμε να βάλουμε τους πλανήτες στη σειρά όπως τους συναντάμε φευγοντας απο τον ήλιο κάνοντας και ένα σχέδιο για το πως μπορεί να είναι το ηλιακό μας σύστημα.
Εκτος αυτού, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν βάζοντας στη σειρά τους πλανήτες όπως και να δουν βιντεάκια στο youtube που τα εισήγαγαν στο θέμα και να παιξουν και ψηφιακά με τη σειρά των πλανητών.