Τίτλος:Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο
1ο Εργαστήριο- Συγκρότηση ομάδας
Δραστηριότητα 1η : «Αισθητικοκινητική δράση–χρήση σώματος για ζέσταμα και ως εκφραστικό μέσο»
Κινούμαστε ελεύθερα χωρίς μουσική και κάνουμε όποια κίνηση θέλουμε.Στη συνέχεια βάζουμε μουσική και κινούμαστε στο ένα πόδι ,με τα πόδια λυγισμένα, βιαστικά…, …νυσταγμένα… ,..φοβισμένα…..» κ.ο.κ. στο τέλος γινόμαστε ζευγαράκια
Δραστηριότητα 2η :Πάρε τη θέση του άλλου αλλά μην πεις κουβέντα!»
Καθόμαστε στον κύκλο με τις καρέκλες (που έχουμε διαμορφώσει από πριν). Καθόμαστε όλοι στις καρέκλες εκτός από έναν ο οποίος θα πρέπει στη διάρκεια του παιχνιδιού να βρει καρέκλα να κάτσει και να αφήσει άλλον όρθιο.
Το παιχνίδι απαιτεί γρήγορα αντανακλαστικά και συνεργασία χωρίς λόγια. Στόχος είναι κάθε παιδί να αλλάξει καρέκλα και να βρει μία άλλη χωρίς να χάσει τη θέση του. Για να γίνει αυτό πρέπει η ομάδα να είναι σιωπηλή και να κοιτάζεται μόνο στα μάτια. «Κοιτάζω τους άλλους γύρω μου στα μάτια και όταν νιώθω ότι κάποιος είναι έτοιμος να αλλάξει μαζί μου καρέκλα προσπαθώ να έχω οπτική επαφή μαζί του να συνεννοηθώ χωρίς να μιλήσω και την κατάλληλη στιγμή να σηκωθούμε και οι δύο να ανταλλάξουμε γρήγορα θέσεις προτού προλάβει ο όρθιος να καθίσει σε κάποια από αυτές». Η δραστηριότητα αυτή ενθαρρύνει τη μη λεκτική επικοινωνία την οπτική συνεννόηση και συνεργασία.
Στη συνέχεια ζωγραφίζουμε στο χαρτί την παλάμη του φίλου μας με τον οποίο θα θέλαμε να συνεργαστούμε!
2ο Εργαστήριο- Συμβόλαιο ομάδας
Δραστηριότητα 1η: Στην Ολομέλεια συζητάμε τους κανόνες καλής λειτουργίας της ομάδας μας.Στη συνέχεια σχεδιάζουμε τον κανόνα που έχουμε επιλέξει -φροντίζοντας να καλυφθούν και να σχεδιαστούν όλοι οι κανόνες που έχουμε συζητήσει στην Ολομέλεια.
Στο τέλος, τους κολλάμε στο «Δέντρο της Ομάδας».
3ο Εργαστήριο:Ανίχνευση αρχικών ιδεών
Δραστηριότητα 1η : Στο πάτωμα τοποθετούνται πράσινα χαρτιά και μαρκαδόροι. Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο με τον ρυθμό ενός μουσικού οργάνου και με εναλλαγή του ρυθμού από τη νηπιαγωγό. Στη συνέχεια καλούνται να επιλέξουν ένα πράσινο χαρτί και να ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούνε τη λέξη συνεργασία.