Τίτλος εργαστηρίου: Θάλα-sos-α χωρίς πλαστικά
1ο Εργαστήριο: Μοιράζομαι με την ομάδα αυτά που γνωρίζω
Παίζουμε ένα παιχνίδι για την ανάπτυξη της δυναμικής της ομάδας και προετοιμαζόμαστε για το θέμα.Ενώνουμε λέξεις σχετικές με τη θάλασσα, δημιουργούμε μια ιστορία και την αναπαριστούμε ως ένα μικρό δρώμενο.
Στη συνέχεια αναφέρουμε τις πρώτες λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό ,όταν ακούμε τη λέξη “θάλασσα”και ζωγραφίζουμε διάφορες θαλασσινές εικόνες.
Η Λέτα χελώνα, καρέτα- καρέτα μας ζητά να παρατηρήσουμε εικόνες στις οποίες απεικονίζονται πλαστικά απορρίματα στη θάλασσα και στις ακτές.Τα παιδιά απαντούν σε ερωτήματα όπως :-τι παρατηρείτε-γιατί βρίσκονται αυτά τα αντικείμενα εκεί; Προσπαθούμε να δώσουμε απαντήσεις και λύσεις στα ερωτήματα
2ο Εργαστήριο:Ανησυχία στο βυθό…Ερευνούμε, καταγράφουμε, βγάζουμε συμπεράσματα
Τα παιδιά εξηγούν στη Λέτα καρέτα καρέτα τι μπορεί να συμβεί στα ζώα της θάλασσας όταν σε αυτή υπάρχουν πλαστικά απορρίματα. Κάνουμε υποθέσεις, αιτιολογούμε τις απαντήσεις μας και αποτυπώνουμε στο χαρτί τις σκέψεις μας .
Χωριζόμαστε σε ομάδες και φτιάχνουμε ένα καθαρό και ένα βρώμικο βυθό.
3ο Εργαστήριο: Για ένα πλαστικό καλαμάκι-Αναζητούμε και προτείνουμε λύσεις
Παρακολουθούμε στον σύνδεσμο μιας ιστοσελίδας κάποιες ιδέες που προτείνονται για την αντικατάσταση των πλαστικών μιας χρήσης.Κάνουμε υποθέσεις και ζωγραφίζουμε τις δικές μας ιδέες,π.χ πως θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε το καλαμάκι μιας χρήσης,κ.α
Κάναμε προσομοίωση μιας βρώμικης θάλασσας σε μια λεκάνη και προσπαθήσαμε να την καθαρίσουμε για να διαπιστώσουμε αν θα γίνει όπως πριν.