Τα παιδιά μας έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο να μάθουν για τα έντομα. Μέσω αυτής της θεματικής ενότητας γνωρίσαμε τη μέλισσα και εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας. Αρχικά μιλήσαμε για το σώμα της και τον ήχο που κάνει. Με συνέπεια οι μικροί μαθητές μας να αποφασίσουν να φτιάξουν τη δική τους μέλισσα αποτυπώνοντας τη γνώση που αποκόμισαν.
(Τμήμα 3)
Συνδέοντας τη θεματική της μέλισσας με την άνοιξη και τα λουλούδια, δεχθήκαμε μία επίσκεψη από τη μέλισσα Bee-Bot. Γνωρίζοντας πως για να κάνει το μέλι χρειάζεται τα λουλούδια. Έτσι, μιλήσαμε για την ανάπτυξη τους. Βοηθήσαμε τη μελισσούλα να κατευθυνθεί προς όλα τα στάδια ανάπτυξης των λουλουδιών, ξεκινώντας από τον σπόρο για να φτάσει στον ανθό.
Σε μερικές όμως διαδρομές μας συναντήσαμε και δυσκολίες γιατί κάποιες πασχαλίτσες εμπόδιζαν την πορεία μας.
Με τον κατάλληλο προγραμματισμό τα παιδιά μας μπόρεσαν να κατευθύνουν τη μελισσούλα στο ολοκληρωμένο λουλούδι ώστε να πάρει το νέκταρ του για να φτιάξει το μέλι. Οι μαθητές μας ένιωσαν ιδιαίτερη ικανοποίηση που βοήθησαν τη μελισσούλα Bee-Bot.
(Τμήμα 1 και 3)
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για το μέλι, για τη σύσταση του, το χρώμα του και τις ευεργετικές του ιδιότητες για τον άνθρωπο. Αναφέραμε διάφορα προϊόντα που είναι από μέλι όπως το κερί, μυρίσαμε και δοκιμάσαμε στο δέρμα μας τη κηραλοιφή. Οι μικροί μαθητές μας θέλησαν να πειραματιστούν με τη σύσταση του μελιού και αναρωτήθηκαν πως μπορεί να διαλυθεί. Η Νηπιαγωγός παράθεσε διάφορα υγρά για να δούμε ποιο θα το διαλύσει. Αυτά ήταν το κρύο και ζεστό νερό, το λεμόνι και το λάδι. Αρχικά, δοκιμάσαμε το κρύο και το ζεστό νερό, οι μικροί μαθητές προσπάθησαν να μαντέψουν το αποτέλεσμα και τελικά παρατήρησαν πως το μέλι διαλύεται στο ζεστό νερό αλλά όχι στο κρύο. Προσπαθήσαμε να διαλύσουμε το μέλι και στα άλλα υγρά στοιχεία, οι μαθητές μας έκαναν τις προβλέψεις τους και τελικά είδαν πως το μέλι δεν διαλύεται ούτε στο λάδι ούτε στο λεμόνι. Οπότε μάθαμε πως το υγρό που διαλύει το μέλι είναι το ζεστό νερό.
Οι μικροί επιστήμονες τα κατάφεραν!
(Τμήμα 3)