Ιούν 202223

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

  Υλοποίηση: Απρίλιος – Μαιος 2022

 

4ος Θεματικός Κύκλος

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

Τίτλος Προγράμματος:

«     ΚΑΙ Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ… STEAM!!!»

 

Υποενότητες:

  1. «ΝΥΧΤΑ ΕΙΝΑΙ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ..ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΕΡΑ ΘΑ ΧΑΡΑΞΕΙ»
  2. « ΗΛΙΕ ΜΟΥ..ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ»
  3. «ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ ΜΟΥ ΘΑ ΒΓΕΙΣ;ΠΟΥ ΣΑΙ ΠΟΥ ΣΑΙ ΘΑ ΦΑΝΕΙΣ;»
  4. «ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ»
  5. « ΘΑ ΓΙΝΩ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ ..ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ ΘΑ ΜΠΩ»
  6. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Α. προς τις δεξιότητες μάθησης (συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία):  οι μαθητές να ερμηνεύσουν και να κατανοήσουν την αξία των συμμαθητών τους ως συνεργατών [κριτική σκέψη], να μετασχηματίσουν τα προσωπικά τους βιώματα μέσα από βιωματικές δράσεις [δημιουργικότητα], να συνεργαστούν [συνεργασία] και να μάθουν πώς να αξιοποιούν τα κατάλληλα μέσα, ώστε να επικοινωνούν την οπτική τους και τη γνώμη τους στην ομάδα [καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας].

Βως προς τις δεξιότητες του νου: οι μαθητές 1. να προβούν με την καθοδήγηση και υποστήριξη του/της νηπιαγωγού σε οργανωτική, αναλυτική και παραγωγική επεξεργασία των συλλεγμένων δεδομένων της θεματικής ενότητας και 2. να έχουν επίγνωση, παρακολούθηση και έλεγχο της σκέψης τους.

 Γ. ως προς το θέμα: οι μαθητές να κατανοήσουν τον ρόλο της ομάδας και την αξία της συνεργασίας.

Ενδεικτικές δραστηριότητες:

«Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του 4ου θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος.

 

 

Στόχοι Προγράμματος:

  • Οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλο, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών .
  • Εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη με βάση την έρευνα (IBSE) προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσετε τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές  τους.
  • Οι μαθητές να αξιοποιήσουν πρότερες γνώσεις ρομποτικής και να καθοδηγήσουν το bee-bot δίνοντας κάθε φορά σωστές οδηγίες.
  • Να προβούν με την καθοδήγηση και υποστήριξη μας σε οργανωτική ,αναλυτική και παραγωγική επεξεργασία των δεδομένων και να έχουν επίγνωση ,παρακολούθηση και έλεγχο της σκέψης τους.
  • Να εξοικειωθούν με τις βασικές λειτουργίες του ηλεκτρονικού υπολογιστή και να τον χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο διερεύνησης και αναζήτησης πληροφοριών και εποπτικού υλικού.
  • Να νιώσουν τη χαρά της ανακάλυψης, της δημιουργίας και της          συνεργασίας.
  •   Να καλλιεργήσουν όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

 Σκοπός του προγράμματος, επίσης, ήταν να ενθαρρύνουμε και να ενισχύσουμε την κριτική σκέψη, την επικοινωνία και συνεργασία, την ομαδοσυνεργατική μάθηση, τις κοινωνικές δεξιότητες και τη δημιουργικότητα, την υπευθυνότητα και τον προγραμματισμό μέσα από μία υπερεπιστημονική και ολιστική προσέγγιση. Μέσα από τα παραπάνω εργαστήρια και τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με όλους τους γνωστικούς τομείς.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με επιτυχία και δημιουργήθηκε για κάθε ένα παιδί ξεχωριστά ένας προσωπικός φάκελος με τα έργα τους όπως σε όλες τις θεματικές μας ενότητες.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ..

Στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η επιδίωξη επιτυχούς καλλιέργειας των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στις 3 βασικές κατηγορίες, στις οποίες αυτές διακρίνονται: α. δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία) , β. δεξιότητες αλφαβητισμού και γ. δεξιότητες ζωής (ευελιξία, ηγεσία, ανάληψη πρωτοβουλίας και παραγωγικότητα). Παράλληλα, στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η ανάπτυξη των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών. Θεωρούμε ότι ο δυναμικός συνδυασμός όλων των προαναφερθέντων στοιχείων αποτελεί για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου το κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο για την προσωπική τους ευημερία και ευεξία αλλά και για τη μελλοντική εξέλιξή τους σε αυτόνομα, ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΛΟΙΠΟΝ ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΟΙ 4 ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΕΤΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ.ΝΕΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ,ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ,ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ.

ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ….

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΣΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΣ

από κάτω από: Γενικά| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο     

Τα σχόλια είναι κλειστά.

17ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ

ΤΟ 17ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝΟΣ 10 ΚΑΙ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ 19ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΧΩΡΟ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΣΤΕΓΑΖΟΤΑΝ ΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ GREEN HILL.

Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείου



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων