Έννοια του χρόνου – φως

Θεωρητικό πλαίσιο

Για τα παιδιά η έννοια του χρόνου είναι αφηρημένη και μπορούν να την προσεγγίσουν μόνο διαισθητικά με επαναλαμβανόμενα στοιχεία της καθημερινότητας(ρουτίνα ). Μια τέτοια ρουτίνα που βιώνουν τα παιδιά είναι η εναλλαγή μέρας νύχτας,Η προσέγγιση λοιπόν έγινε μετά την επιστροφή μας  στη φυσική τάξη και ξεκίνησε διερευνώντας το φως και τις  φυσικές του ιδιότητες .Θα ακολουθήσει η διερεύνηση του φαινομένου της εναλλαγής μέρας -νύχτας και θα επεκταθούμε  στις μέρες ,την εβδομάδα ,τους  μήνες ,τις εποχές και το έτος.

Προσέγγιση :

ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΥΤΙ

Ήρθε στην τάξη  ένα κουτί.
Το κοιτάζουμε και αναρωτιόμαστε: υπάρχει κάτι εκεί μέσα;
Το κουνάμε και διαπιστώνουμε ότι κάτι υπάρχει!
Ανοίγουμε μια τρύπα και κοιτάζουμε.

Διαπιστώνουμε πως δεν βλέπουμε τι υπάρχει μέσα !!!

Βγαίνει το κουτί από την τάξη και όπως είναι μαγικό όταν επιστρέφει ………

Τι έκπληξη κοιτάμε από τη τρύπα και βλέπουμε το λούτρινο αρνάκι!!!

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ

Γιατί βλέπουμε τώρα το αρνάκι ενώ πριν δεν το βλέπαμε;
Από πού προέρχεται το φως;
Τι χρώμα έχει το σκοτάδι;
Πότε υπάρχει το σκοτάδι;

ΠΗΓΕΣ ΦΩΤΟΣ

Τι θα μπορούσε να φωτίσει το κουτί;(Καταγραφή απόψεων )

Φύλλο εργασίας

Πως μεταδίδεται το φως από τις πηγές φωτός;

ΣΚΙΕΣ

Τι γίνεται αν βάλλουμε ένα αντικείμενο ανάμεσα στο φως και στο χαλί ή το τραπέζι ;

Παίξαμε με τις σκιές .(ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ)

 

Αφήστε μια απάντηση