
H δανειστική βιβλιοθήκη είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Προγράμματος Σπουδών στο νηπιαγωγείο. Η συμβολή της πολύτιμη για τα παιδιά! Έτσι, αφού οργανώσαμε τη βιβλιοθήκη μας στην τάξη με διάφορα είδη βιβλίων και τα παιδιά ήρθαν σε επαφή από την αρχή της χρονιάς με την ανάγνωση και επεξεργασία τους, ήρθε η στιγμή να αρχίσουμε να δανείζουμε στα παιδιά εβδομαδιαία από ένα βιβλίο. Αφορμή μας ο εορτασμός των Τριών Ιεραρχών λίγες μέρες πριν.
Προηγουμένως όμως ήταν πολύ σημαντικό να συζητήσουμε για την αξία των βιβλίων, γιατί μας αρέσει να διαβάζουμε βιβλία. Μερικές από τις απαντήσεις των παιδιών:
- γιατί έχουν ωραίες εικόνες (Ορφέα)
- γιατί έχουν ωραία λόγια (Πέτρος)
- έχουν ωραίες ιστορίες (Σοφία)
- έχουν ωραία χρώματα (Μάρκος)
- γιατί μαθαίνουμε λόγια (Γιάννης)
- γιατί έχουν φαντασία (Θοδωρής)
- μαθαίνουμε καινούρια λόγια (Άγγελος)
- έχουν ωραία παραμύθια (Αλεξάνδρα)
- έχουν πολύ ωραίες σελίδες (Ορέστης)
- γιατί μας κοιμίζουν (Λύδια Γ.)
- μας αρέσουν γιατί έχουν φαντασία (Άννα Μαρία)
- έχουν πάρα πολύ ωραίες εικόνες (Φίλιππος)
- τα διαβάζουμε όταν κοιμόμαστε και τα φανταζόμαστε (Χριστίνα)
- γιατί έχουν γράμματα (Αλέξανδρος)
- αρέσουν πολύ στα παιδιά (Αγγελική)
- γιατί μερικά έχουν γέλιο (Δημήτρης Ζ.)
- είναι ωραία η φαντασία τους (Λύδια Π.)
- μαθαίνουμε πράγματα (Αντρέα)
Γνωρίσαμε και ένα βιβλίο λίγο διαφορετικό από τα άλλα, ένα βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί.…..που όμως για κάποιο λόγο κάποια στιγμή άλλαξε γνώμη.
https://youtu.be/95xBBcC0Kog?si=T94gpIPoHkzkhhjg
Ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε πιο πολύ από το παραμύθι.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τις πληροφορίες που μας δίνει το εξώφυλλο ενός βιβλίου (τίτλος, συγγραφέας, εικονογράφος, εκδοτικό οίκος)
Πολύ σημαντικό επίσης ήταν να εξηγήσουμε στα παιδιά τι είναι η δανειστική βιβλιοθήκη και πως θα τη λειτουργούμε. Συζητήσαμε αρκετά και απαντήσαμε στις απορίες που είχαν τα παιδιά. Τονίσαμε ότι πρέπει να προσέχουν τα βιβλία που θα δανείζονται γιατί είναι για όλα τα παιδιά και για τα παιδιά που θα έρθουν και τα επόμενα χρόνια στο νηπιαγωγείο μας και οφείλουν να τα επιστρέψουν όπως ακριβώς τα πήραν. Τα παιδιά απάντησαν στην ερώτηση ¨Τι νομίζετε ότι πρέπει να κάνουμε για να τα προστατέψουμε;” προκειμένου να δημιουργούσουμε ένα “συμβόλαιο” με τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης:
- να μην τα σκίζουμε
- να μην τα πετάμε στο πάτωμα
- να μην τα διαλύουμε
- να μην κόβουμε τις σελίδες
- να μην τα βρέχουμε
- να τα βάζουμε στη θέση τους
- να μην τσακωνόμαστε για τα παραμύθια
- τα προσέχουμε πολύ
- να μην τα τραβάμε
- να μην τα μουντζουρώνουμε
- να μην τα ζωγραφίζουμε
- να μην τρώμε όταν τα διαβάζουμε
Έτσι τα παιδιά διάλεξαν το βιβλίο που τους άρεσε, πήραν το καρτελάκι δανεισμού τους και το κόλλησαν στην αντίστοιχη θέση στη βιβλιοθήκη. Δεν ξέχασαν να γράψουν στο φύλλο δανεισμού το όνομα τους!!! Τέλος μαζί με το βιβλίο τους πήραν και το αντίστοιχο φύλλο εργασίας, το οποίο θα επιστρέφαν στο σχολείο μαζί με το βιβλίο στην αρχή της επόμενης εβδομάδας.
Φτιάξαμε και ωραίους σελιδοδείκτες για να έχουμε για τα βιβλία μας, με αφορμή το παραμύθι “Ο μαγικός σελιδοδείκτης“
https://youtu.be/SHAgz4Nj9Rs?si=UpQyyTYrMJrlxoOb


























