3 Δεκεμβρίου «Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία «Γεννιόμαστε μοναδικοί…. γινόμαστε ξεχωριστοί!»

7ad7f11d190c995ba540f7eeb4073ef6 XL
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Τμήματος Ένταξης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, διερεύνησαν τις μορφές αναπηρίας μέσω του υλικού που έχει αναρτηθεί στο ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ και σχετικών βίντεο.
Έπειτα χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα διάβασε το παραμύθι ο Περπατούλης που πραγματεύεται την κινητική αναπηρία, την έλλειψη προσβασιμότητας και τον αποκλεισμό των αναπήρων στην κοινωνία.
Κάνε κλικ στο εξώφυλλο παρακάτω για να διαβάσεις την ιστορία…
3
Λίγα λόγια για το παραμύθι:
«Ο Περπατούλης, ένα μικρό αγόρι με δυο πόδια σαν τα δικά μας, γεννιέται στον πλανήτη Ζουμ. Εκεί, οι κάτοικοί του, οι Ζουμάνθρωποι έχουν ρόδες με τις οποίες κυλούν όλη μέρα πάνω σε εναέριες ράγες. Το αγόρι προσπαθεί να ζήσει όπως τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του, αλλά έρχεται συνεχώς αντιμέτωπο με ένα σωρό εμπόδια και κινδύνους, σε έναν πλανήτη αφιλόξενο, που δεν είναι έτοιμος να δεχτεί τη διαφορετικότητα του.» Οι Ζουμάνθρωποι συναισθανόμενοι τις δυσκολίες που βιώνει ο Περπατούλης, δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες, για να καταφέρει το αγόρι, να συνυπάρξει ισότιμα μαζί τους πάνω στον πλανήτη. Κατασκευάζουν δρόμους και σκαλοπάτια, για να περπατάει και να μπορεί να μετακινείται με άνεση, δείχνοντάς του κατ΄ αυτόν τον τρόπο την αποδοχή τους και το σεβασμό τους στη διαφορετικότητα.
Η ιστορία του Περπατούλη έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές/τριες:
  • Να κατανοήσουν πώς αντιμετωπίζεται η διαφορετικότητα ενός ατόμου από διάφορες κοινωνικές ομάδες.
  • Να κατανοήσουν τις δυσκολίες του διαφορετικού ήρωα. Να σκεφτούν και να προτείνουν λύσεις για το πρόβλημά του. Να ταυτιστούν με τον ήρωα και να σκεφτούν τι θα έκαναν στη θέση του. Να αποκτήσουν ενσυναίσθηση σε θέματα αναπηρίας και διαφορετικότητας.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων ακολούθησε συζήτηση και δραστηριότητες που προτείνονται από τον οδηγό του ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ 
Συγκεκριμένα τα παιδιά, αφού συζήτησαν το περιεχόμενο της ιστορίας βίωσαν μέσω της δραματοποίησης το πως είναι να είσαι καθηλωμένος σε αναπηρικό αμαξίδιο. Μέσα από το παιχνίδι ρόλων ήρθαν στη θέση του Περπατούλη , των γονιών του, των φίλων του και των υπόλοιπων κατοίκων του πλανήτη ΖΟΥΜ και μοιράστηκαν τα συναισθηματα που ένιωσαν στον καθένα ρόλο χωριστά.
Κατόπιν περπάτησαν στους χώρους του σχολείου για να διαπιστώσουν αν το κτίριο είναι φιλικό για άτομα με αναπηρίες.
Η δεύτερη ομάδα διάβασε το υπέροχο βιβλίο «Έλεν Κέλερ, Ταξίδι στο Φως»
λήψης 1
όπου «Παρουσιάζεται η ζωή της τυφλής και κωφής Αμερικανίδας συγγραφέως, ακτιβίστριας και λέκτορα Έλεν Κέλερ με τη μορφή κόμικ. Η Έλεν Κέλερ σε ηλικία δεκαεννιά μηνών χάνει την ακοή και την όρασή της από μια σοβαρή ασθένεια. Με τη βοήθεια της Ανν Σάλιβαν, μιας νεαρής δασκάλας που αναλαμβάνει την εκπαίδευσή της, έρχεται σε επικοινωνία με τον έξω κόσμο και μαθαίνει να επι­κοινωνεί, να διαβάζει και να γράφει. Η Έλεν Κέλερ παρά την αναπηρία και τα εμπόδια που συναντούσε κατάφερε να σπουδάσει και έγινε το πρώτο κωφό και τυφλό άτομο που πήρε πτυχίο Καλών Τεχνών από το Πανεπιστήμιο Ράντκλιφ. Στη συνέχεια, ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, ακόμα και στην Ελλάδα, δίνοντας διαλέξεις και συμμετέχοντας σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς, διακηρύσσοντας τα δικαιώματα των τυφλών, το δικαίωμα ψήφου των γυναικών, τα δικαιώματα των εργατών, τον σοσιαλισμό και μηνύματα αγάπης και ειρήνης κ.ά. Έγινε, έτσι, παγκόσμιο σύμβολο ελπίδας και θέλησης. Το κόμικ βασίζεται σε αληθινά γεγονότα της ζωής της, όπως τα αφηγήθηκε και τα παρουσίασε η ίδια στη βιογραφία της
Αφού μοιράστηκαν τις σκέψεις τους για τη ζωή της Έλεν Κέλερ, δοκίμασαν να περιπλανηθούν στην αίθουσα με κλειστά μάτια και την ακοή παρεμποδισμένη ώστε να βιώσουν τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε η Έλεν στην καθημερινότητά της.

Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τη γραφή braille , το σύστημα ανάγνωσης και γραφής των τυφλών.
Επίσης γνώρισαν τους διάφορους τρόπου επικοινωνίας που έχουν αναπτυχθεί για τους ανθρώπους με κώφωση.