Η Κίκο και το χέρι

Οι εκπαιδευτικοί κάθε χρόνο στην αρχή της χρονιάς σχεδιάζουν το πρόγραμμα που θα ακολουθήσουν καθόλη την διάρκεια της χρονιάς, θέτουν στόχους και σχεδιάζουν δράσεις με σκοπό την επίτευξη αυτών. Οι θεματολογίες που ακολουθούν προκύπτουν από τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες της ομάδας, η οποία κάθε χρόνο είναι διαφορετική. Υπάρχουν βέβαια και οι θεματικές που είναι σταθερές στον χρόνο όπως ο εορτασμός εθνικών επετείων ή θρησκευτικών εορτών. Η καθημερινότητα  και κυρίως η εκάστοτε ομάδα πολλές φορές μπορεί να βοηθήσει στην ανάδυση θεμάτων που αρχικά δεν είχαν προβλεφθεί. Αυτά τα αποκαλούμε συνήθως τυχαία γεγονότα και οφείλουμε να  τα αφουγκραστούμε. Για παράδειγμα ο ερχομός ενός κλαδιού από βαμβάκι, ο πρωινός σεισμός ή διακοπή ρεύματος αποτελούν πολύ ωραίες αφορμήσεις για να ασχοληθούμε με τα τυχαία αυτά γεγονότα που είναι μέσα στην ζωή μας και δεν είχαν συμπεριληφθεί στον αρχικό σχεδιασμό.

Έτσι η συζήτηση με ένα γονέα έδωσε αφορμή να ασχοληθούμε και να συζητήσουμε για τον Κανόνα του Εσώρουχου στην τάξη μας. Η προσέγγιση του συγκεκριμένου κανόνα δεν εξαντλείται φυσικά στην συζήτηση μιας ημέρας, αλλά αποτελεί πολύ ωραία αφορμή για μελλοντικές συζητήσεις και πρΟσεγγίσεις του θέματος από διαφορετικές οπτικές.

Σήμερα λοιπόν είδαμε το ψηφιακό παραμύθι με τίτλο “Η Κίκο και το χέρι” από την πλατφόρμα του YouTube

Ακολούθησε συζήτηση για το πως επισκεπτόμαστε την τουαλέτα και προέκυψαν 2 βασικοί κανόνες, τους οποίους οι μαθητές/τριες έγραψαν σε ένα χαρτί και δημιούργησαν μία μικρή αφίσα. Το κάθε παιδί πήρε την αφίσα στο σπίτι του/της με σκοπό να την συζητήσει με την οικογένειά του/της και να την κρεμάσει σε σημείο που να την βλέπει συνέχεια. Επίσης η αφίσα έχει αναρτηθεί μέσα στην τάξη με σκοπό να αποτελέσει αφορμή και για μελλοντικές αναφορές και συζητήσεις.

IMG 20221017 133836 IMG 20221017 134442

IMG 20221017 135924 1

IMG 20221017 141042 1