Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων (4 Οκτωβρίου) ξεκίνησε στην τάξη μας μια μεγάλη θεματική ενότητα για τα ζώα. Θα κινηθούμε σε δύο άξονες. Στη γνωριμία των οικογενειών ζώων ανάλογα με τον τόπο που ζουν και ανάλογα με το είδος τροφής τους. Και ο δεύτερος άξονας θα αφορά τη συμπεριφορά μας απέναντι στα ζώα μέσα από τη γνωριμία με τα δικαιώματα των ζώων και τις υποχρεώσεις μας απέναντι σε αυτά.
Τα ίδια τα παιδιά λέγοντας ζώα κατέληξαν στις οικογένειες με τις οποίες θα ασχοληθούμε.
Στη συνέχεια σε μια υποτιθέμενη συνθήκη να είχαμε στην τάξη μας έναν σκύλο αναπαραστήσαμε τις ανάγκες-δικαιώματα του σκύλου και δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό βιβλίο. Μπορείτε να το δείτε ΕΔΩ. Και πράγματι σε αυτό το σπίτι που φτιάξαμε ήρθε η σκυλίτσα της Κωνσταντίνας (μαθήτρια μας) για να παραμείνει μαζί μας με σκοπό καθημερινά να δούμε αν κάποιες από τις συμπεριφορές ή αντιδράσεις μας ενδεχομένως δεν είναι επιτρεπτές. Και όλο αυτό ξεκινά από ένα ψεύτικο ζώο για να κατακτήσουμε τη σωστή συμπεριφορά που θα μας επιτρέψει να φέρουμε ένα μικρό αληθινό ζώο ως κατοικίδιο στην τάξη μας.
Η ενότητα γνωριμίας με τα ζώα ξεκίνησε με την οικογένεια των κατοικίδιων. Τα καταγράψαμε, τα ζωγραφίσαμε, είδαμε εικόνες και αναζητήσαμε πληροφορίες για αυτά σε βιβλία και διαδίκτυο.
Στη συνέχεια σε ομάδες επέλεξαν ένα κατοικίδιο και ομαδικά κατασκεύασαν το σπίτι του.
α) πουλί-κλουβί
β) ψάρι-γυάλα
γ) σκύλος,γάτα-σπιτάκι