16ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών-Ταπερίστας και εμείς

Το τμήμα μας τη φετινή χρονιά συμμετείχε στο δίκτυο σχολείων «Ταπερίστας». Επιλέξαμε να συμμετέχουμε σε αυτό το πρόγραμμα με στόχο αποκτήσουμε πιο υγιεινές αλλά και νόστιμες συνήθειες στο δεκατιανό του σχολείου μας

Η δράση υλοποιήθηκε σε τρείς φάσεις. Στην πρώτη φάση έγινε διερεύνηση και καταγραφή των τροφών που καταναλώνουν οι μαθητές στο δεκατιανό, ο τρόπος που μεταφέρουν τις τροφές, από που τις προμηθεύονται, σε διάρκεια μιας εβδομάδας. Προκειμένου οι μαθητές να διαμορφώσουν μια θετική στάση απέναντι στις υγιεινές τροφές διερευνήσαμε περεταίρω τις τροφές. Τις κατατάξαμε σε υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές, γνωρίσαμε διάφορες ομάδες τροφών και κατασκευάσαμε την μεσογειακή πυραμίδα διατροφής.

e782ef01 7983 45dc a822 a6908ca6e183 8baa35eb 87c8 4406 a13c 81b27c913e34 47fc5aea ed17 4d61 b13b ecd518ee3eaf      e782ef01 7983 45dc a822 a6908ca6e183

Ασχοληθήκαμε με τα φρούτα εποχής, τα δοκιμάσαμε αλλά φτιάξαμε και αυτοσχέδιες ταίστρες με μήλο και σποράκια για τα πουλάκια ώστε να βρίσκουν φαγητό τις κρύες μέρες του χειμώνα.

41e5f3c8 2fe7 41e1 b15e 9ea01edf5412 f7316a9b 4042 47bd 957d b37094411cab

Φτιάξαμε μεγάλα βάζα με καραμέλες υγιεινές που περιείχαν γλυκές κουβέντες και αυτές θα μπορούσαμε κάθε μέρα να τις χρησιμοποιούμε.

171a4c12 3e90 49b3 a2b1 4d46d88fd0fd

 

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με την διδακτική αξιοποίηση ενός παραμυθιού για την διατροφή (παραλλαγή του Χάνσελ και Γκρέτελ).

9bf93ce8 06e4 41f1 9922 ce80ebeba77d 6c314013 7ac8 4a49 ba91 ae746d81caa3

 

Μιλήσαμε επίσης για την υγιεινή των δοντιών και αναφερθήκαμε πότε είναι χαρούμενα τα δοντάκια μας και πότε είναι λυπημένα.

64774c01 1c7d 4ea1 8fe7 26bc3a3dd430    34d1fdda cb55 47dd b6ae d88434c5b9ae       5da126ba eb58 4c2c 8a9e 025d4d352ca3    bc2fe2a8 7137 41d5 9246 8d77649b40e7

Πιάσαμε, παίξαμε και ονοματίσαμε διάφορα όσπρια και δημητριακά και έπειτα φτιάξαμε τις σαρακοστούλες μας.

 

62623f1a 8bbe 405f b0bd 88ad7c4771ed 9d571851 2ee8 48f9 a3c5 1469eba98f43 90696625 aae4 4e95 adc1 c15cab86787a

Στην τελευταία φάση της δράσης, ξανακαταγράψαμε το ερωτηματολόγιο που είχαμε συμπληρώσει στην αρχή της δράσης και διπιστώσαμε πως οι μαθητές μας πλέον οικειοποιήθηκαν πιο οικολογικούς  τρόπους μεταφοράς τροφών και νερού, αναγνώριζαν και κατηγοριοποιούσαν τις τροφές και κάποιοι δεν δίστασαν να δοκιμάσουν πιο υγιεινές τροφές για το δεκατιανό τους.

a4f34eb4 95bf 41a3 b83b 229934b6933a