Μαθαίνω για την μέλισσα!!!
Το σχέδιο εργασίας της μέλισσας προέκυψε από το ενδιαφέρον τον παιδιών και μας έβγαλε λίγο έξω από το πρόγραμμά μας, Όμως επειδή το ενδιαφέρον των παιδιών ήταν έντονο ξεκινήσαμε να συζητάμε γι αυτό. Μιλήσαμε
για την κοινωνία της μέλισσας : Η μέλισσα είναι ένα κοινωνικό έντομο και υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι εντόμων σε μια κυψέλη (κοινωνία-αποικία). Η βασίλισσα, οι εργάτριες και οι κηφήνες. Κάθε τύπος (τάξη) έχει διαφορετική λειτουργία στην αποικία. Η βασίλισσα και οι εργάτριες είναι θηλυκά έντομα και οι κηφήνες αρσενικά.
για τον κύκλο ζωής της μέλισσας: Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ
https://www.slideshare.net/slideshow/ss-60831194/60831194
Η βασίλισσα είναι η μητέρα όλων των μελισσών. Γεννάει έως και 2.000 αυγά την ημέρα.
Μόλις γίνει η εκκόλαψη του αυγού, οι εργάτριες τρέφουν συνεχώς την αναπτυσσόμενη κάμπια. Όταν η κάμπια είναι πλέον στο τέλος αυτού του σταδίου, τρώει την τροφή που παρέχουν οι εργάτριες και οι εργάτριες σφραγίζουν το κελί.
Μετά το σφράγισμα του κελιού, η κάμπια περνάει στο στάδιο της χρυσαλλίδας. Δεν ταΐζεται σε αυτό το στάδιο. Η χρυσαλλίδα μεταμορφώνεται μέσα στο κελί σε ενήλικη μέλισσα και βγαίνει μόνη της από το κελί.
Είδαμε λοιπόν βιντεάκια, συζητήσαμε ,ζωγραφίσαμε, κάναμε κατασκευές ,συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας και τέλος
καλέσαμε τους Μικρούς Εξερευνητές στο σχολείο μας .Μαζί τους ζήσαμε μια ξεχωριστή και αξέχαστη εμπειρία. Παίξαμε μαζί, είδαμε βίντεο και πληροφορίες για τη ζωή της μέλισσας ,ντυθήκαμε μελισσοκόμοι και καπνίσαμε την κυψέλη μας. Τους ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη εμπειρία που μας χάρισαν
Δωρεά φορητών συσκευών Πρώτων Βοηθειών στο Νηπιαγωγείο μας.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τη διοίκηση της εταιρείας Wonderplant ,όπου την Τετάρτη 28 Μαΐου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Δράμας, προέβη στην παροχή σημαντικού εξοπλισμού Πρώτων Βοηθειών προς όλα τα δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Π.Ε. Δράμας.
Η δωρεά αυτή στοχεύει στην ενίσχυση της ετοιμότητας και της ασφάλειας των σχολικών μονάδων, παρέχοντας στα παιδιά και το εκπαιδευτικό προσωπικό τα απαραίτητα μέσα για την άμεση αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών υγείας και περιλαμβάνει:
- Μία φορητή συσκευή αναρρόφησης , την LIFEVAC, η οποία χρησιμοποιείτε για την ανάνηψη ενός θύματος από πνιγμό , όταν το τυπικό πρωτόκολλο δεν έχει αποτελέσματα
- Μία φορητή συσκευή, την ASPIVENIN, η οποία απορροφά το δηλητήριο από τσιμπήματα , μειώνοντας τον πόνο, τη φαγούρα και τις αλλεργικές αντιδράσεις
Ενεργός Πολίτης – Εργαλειοθήκη για περίπτωση ανάγκης (σεισμού)
Στο πλαίσιο των δράσεων του Ενεργού Πολίτη στο σχολείο μας στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε πρόγραμμα με θέμα – «Εργαλειοθήκη για περίπτωση ανάγκης (σεισμού)».Στόχος είναι να οργανώσουν ένα tool kit με αντικείμενα χρήσιμα για τον πολίτη σε περίπτωση σεισμού.
Το πρόγραμμα ανήκει στις Δράσεις Ενίσχυσης Ενεργούς Πολιτειότητας που αφορούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) – Sustainable Development Goals (SDGs) , απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες Νηπιαγωγείου και ανταποκρίνεται στους παρακάτω στόχους:
3 .Καλή Υγεία και Ευημερία
11.Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες
13 . Δράση για το Κλίμα
17. Συνεργασία για τους Στόχους
Σκοπός της δράσης είναι η ενημέρωση και οργάνωση της προστασίας των μαθητών και μαθητριών, καθώς και μελών της ευρύτερης κοινότητας σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Οι μαθητές/τριες, με αφόρμηση το κουτί πρώτων βοηθειών του σχολείου, διερευνούν θέματα που σχετίζονται με φυσικές καταστροφές, αναζητούν πληροφορίες και εστιάζουν στην προστασία τους. Έρχονται σε επαφή με ανθρώπους της Πυροσβεστικής, προκειμένου να αντλήσουν πληροφορίες. Σχεδιάζουν και οργανώνουν ένα toolkit με αντικείμενα χρήσιμα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής. Διαχέουν και ευαισθητοποιούν τη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα προκειμένου να δημιουργηθούν toolkits σε διάφορους χώρους.
Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν είναι:
- Παρακολούθηση βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=O9g_LC2mlk4
- Συζήτηση με τα παιδιά για τα συναισθήματα που δημιουργούνται σε τέτοιες καταστάσεις αλλά και τι μπορούμε να κάνουμε για προφυλαχθούμε.
- Εξοπλισμός τσάντας εκτάκτου ανάγκης σε περίπτωση σεισμού.
- Βιωματική άσκηση σεισμού : οι μαθητές έλαβαν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να είναι ασφαλείς. Μπήκαν κάτω από τα τραπέζια, ένας μαθητής – υπεύθυνος πήρε την τσάντα εκτάκτων αναγκών και βγήκαμε έξω στην αυλή προσεχτικά σε ένα σημείο που είχαμε ορίσει.
- Δημιουργία παραμυθιού.
- Επίσκεψη στην πυροσβεστική όπου ενημερωθήκαμε για το έργο των πυροσβεστών, τον εξοπλισμό τους και αποκτήσαμε βασικές γνώσεις πρόληψης σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών. Ήταν μια εμπειρία μοναδική καθώς η επίσκεψη μας συνδύαζε τη μάθηση με το θαυμασμό και το παιχνίδι.
- Φύλλα εργασίας
- Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Δράμας για τη θερμή υποδοχή και την εξαιρετική ξενάγηση που προσφέρανε στους μικρούς μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας στις εγκαταστάσεις τους
Η εμπειρία αυτή ήταν μοναδική για τα παιδιά, καθώς είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το σημαντικό έργο που επιτελείτε εκεί, να δουν τα οχήματα και τον εξοπλισμό και να κατανοήσουν βασικές αρχές πρόληψης και ασφάλειας με τρόπο βιωματικό και προσιτό. Η υπομονή, η καλοσύνη και ο επαγγελματισμός που έδειξαν συνέβαλαν στο να μείνει αυτή η επίσκεψη αξέχαστη για όλους μας.
Μαθαίνω να κυκλοφορώ!!!
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα Κυκλοφοριακή αγωγή πραγματοποιήθηκαν στο νηπιαγωγείο δράσεις και δραστηριότητες με στόχο όχι μόνο να αναγνωρίζουν τα παιδιά τα σήματα και να κυκλοφορούν με ασφάλεια αλλά και ως αυριανοί ενεργοί πολίτες να υπερασπίζονται τα δικαιώματα των πεζών (πχ σταματώ στις διαβάσεις, δεν παρκάρω μπροστά σε ράμπες και σε θέσεις αναπήρων κλπ).
Γνωρίσαμε τα σήματα της τροχαίας και μιλήσαμε για τη σωστή οδική συμπεριφορά, συζητήσαμε και καταγράψαμε τις απόψεις μας, παρακολουθήσαμε βιντεακια με σωστές και λάθος συμπεριφορές στο δρόμο, παίξαμε παιχνίδια κυκλοφοριακής αγωγής, τραγουδήσαμε ,συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας , κάναμε χειροτεχνίες ,δημιουργήσαμε μια ομαδική αφίσα με σωστές και λάθος συμπεριφορές στο δρόμο και τέλος καλέσαμε στο σχολείο μας τους Μικρούς Εξερευνητές όπου αφού μας μίλησαν . μέσα από τα υπέροχα παιχνίδια τους, μας βοήθησαν να εμπεδώσουμε τις γνώσεις που πήραμε.
-Γιατί θα θέλατε να μας προειδοποιούν τα σήματα; Τα παιδιά απαντούν στο ερώτημα και καταγράφουμε τις ιδέες τους
Μαθαίνοντας να διαβάζουμε τους σηματοδότες και τα σήματα………
δημιουργούμε τις δικές μας πινακίδες
Συμπληρώνουμε φύλλα εργασίας…….
Δημιουργούμε τη δική μας αφίσα με τις σωστή και λάθος οδική συμπεριφορά…….
και φυσικά παίξαμε πολλά παιχνίδια στην αυλή με τους Μικρούς Εξερευνητές .Μαθαίνοντας σωστή οδική συμπεριφορά, διασκεδάσαμε, χαρήκαμε και τους ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό.
Αθλητικές εκδηλώσεις στο σχολείο μας!!!!!
Ο πρώτιστος στόχος του νηπιαγωγείου είναι να μπορέσουν τα νήπια να αποκτήσουν τις βασικές κινητικές δεξιότητες και εμπιστοσύνη στο σώμα τους, ώστε να μπορέσουν να αναπτύξουν την αυτοέκφρασή τους και την κοινωνικότητά τους. Με τον τρόπο αυτό τα νήπια θα αναπτυχθούν ολόπλευρα κι όχι μόνο στο σώμα αλλά και στο συναίσθημα, στον νου τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες. Το παιχνίδι, η ομαδική εκγύμναση και η άθληση αποτελούν σημαντικά γεγονότα της κοινωνικής ζωής των παιδιών. Αυτά όλα επιτυγχάνονται, όταν στο νηπιαγωγείο οργανώνονται οι απαραίτητες βιωματικές αλλά και ευχάριστες δράσεις με πυρήνα τον βασικό τρόπο κατανόησης των πραγμάτων από τα νήπια, το παιχνίδι.
Έτσι και εμείς στο νηπιαγωγείο μας συνεργαστήκαμε με την Prschool η οποία ειδικεύεται στην παροχή αθλητικών υπηρεσιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας στο χώρο των παιδικών σταθμών & νηπιαγωγείων .Υπεύθυνος σχολικών προγραμμάτων είναι ο κ. Ανέστης Παπαλύρας καθηγητής φυσικής αγωγής με πολυετή πείρα στον προσχολικό & σχολικό αθλητισμό. Ήρθε λοιπόν στο νηπιαγωγείο μας την Δευτέρα 12 Μαιου πραγματοποιώντας ένα αθλητικό πρόγραμμα με τα παιδιά έτσι ώστε να έρθουν σε επαφή με τον αθλητισμό και να τους δώσει την δυνατότητα στα παιδιά να γυμναστούν και να ανακαλύψουν από μικρά τεχνικές και παιχνίδια σε αθλήματα όπως ο στίβος και τo mini basket , ο ακοντισμός , η σφαιροβολία ,το ποδόσφαιρο ,το τρέξιμο μετ΄ εμποδίων ,το άλμα εις μήκος και το άλμα εις ύψος .
Δράση φιλαναγνωσίας.
Την Παρασκευή 9 Μαΐου το σχολείο μας επισκέφτηκε το 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας. Εκεί οι μικροί μας μαθητές είχαν την ευκαιρία να πετάξουν στον μαγικό κόσμο των βιβλίων της Σεβαστής Χατζησαββίδου.«Πετάει, πετάει …ο χειμώνας;» «Πετάει, πετάει… το φθινόπωρο;», το «Πετάει, πετάει…η άνοιξη;» και το «Πετάει, πετάει… το καλοκαίρι;» ( Εκδόσεις Σιελ).Τα παιδιά παρακολούθησαν την παρουσίαση των παραμυθιών από την ίδια τη συγγραφέα Σεβαστή Χατζησαββίδου.
Η Σεβαστή Χατζησαββίδου εκπαιδευτικός, συγγραφέας και εικαστικός, τα τελευταία 9 χρόνια ασχολείται με τη συγγραφή παιδικών βιβλίων. Η ίδια έχει ζήσει σε Μυτιλήνη, Κρήτη και στην πρωτεύουσα.
Κατάφερε να βάλει τα παιδιά μας στον χωροχρόνο των βιβλίων χρησιμοποιώντας τις κούκλες της και να τα μαγέψει μέσα από την αφήγηση της.
Τέλος οι μικροί αναγνώστες διασκέδασαν, ζωγράφισαν και «πέταξαν» στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών.
Ευχαριστούμε πολύ την κ. Σεβαστής Χατζησαββίδου για την πολύ όμορφη παρουσίαση αλλά και το 5ο Νηπιαγωγείο που μας έδωσε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε.
Χρόνια πολλά μαμά!!!!!
Η Γιορτή της μητέρας είναι μία από τις πιο τρυφερές ημέρες του χρόνου. Είναι ετήσια εορτή προς τιμήν της μητέρας, και της μητρότητας, καθώς και της επιρροής των μητέρων στην κοινωνία. Γιορτάζεται σε διαφορετικές ημέρες ανά τον κόσμο, συνηθέστερα τους μήνες Μάρτιο ή Μάιο. Στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες χώρες, γιορτάζεται την δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Αυτή τη χρονιά είναι 11 Μαΐου.
Μπορεί να φαντάζει ως μια ημέρα που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, όμως κάθε φορά έχει κάτι το ιδιαίτερο και κάτι μοναδικό να προσφέρει. Μας δίνει μία ευκαιρία να δείξουμε πόσο πολύτιμες είναι οι γυναίκες που μας μεγάλωσαν, μας αγάπησαν, και βρίσκονται δίπλα μας καθημερινά.
Έτσι και εμείς φέτος στο νηπιαγωγείο μας παρακολουθήσαμε βίντεο στο youtube για τη μαμά , διαβάσαμε παραμύθια και τα δραματοποιήσαμε,
μάθαμε να γράφουμε τη λέξη ΜΗΤΕΡΑ,
και φυσικά τις ζωγραφήσαμε …..
συζητήσαμε για το πόσο σημαντικές είναι οι μανούλες στη ζωή μας και τις ετοιμάσαμε δωράκια φτιαγμένα με πολύ αγάπη ,
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!!!!
Πρωτομαγιά!!!!!!!!

Η Άνοιξή έχει φτάσει και μαζί της έφερε τη γιορτή των λουλουδιών, αλλά και των εργατών, που ονομάζεται Πρωτομαγιά .
Η Πρωτομαγιά λοιπόν, είναι η γιορτή των λουλουδιών και της Άνοιξης, μία αρχαία εορτή, την οποία τιμούμε και σήμερα φτιάχνοντας στεφάνια. Το μαγιάτικο στεφάνι είναι το μοναδικό έθιμο αυτής της μέρας που έχει μείνει και τηρείται ακόμη και σήμερα. Πρόκειται για ένα πανάρχαιο έθιμο, που τηρείται πιστά σε κάθε μεριά της χώρας. Κάθε τέτοια μέρα ένα λουλουδένιο στεφάνι στολίζει τις πόρτες των σπιτιών.
Έτσι λοιπόν και εμείς αφού μιλήσαμε για το παραπάνω έθιμο ,δημιουργήσαμε το αλφαβητάρι των λουλουδιών και κατασκευάσαμε τα δικά μας στεφάνια.
Η Πρωτομαγιά όμως είναι διπλή γιορτή, είναι η γιορτή των λουλουδιών αλλά και η γιορτή των εργατών και για αυτό την αποκαλούμαι εργατική πρωτομαγιά. Προσπαθώντας λοιπόν να κατανοήσουν τα παιδιά και αυτή τη διάσταση της γιορτής διαβάσαμε το Παραμύθι «Μια φορά την Πρωτομαγιά» by Λίνα Ροκα στο σύνδεσμο
και το επεξεργαστήκαμε απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις
Τί σημαίνει η λέξη “ΑΠΕΡΓΙΑ”;
2. Γιατί τα λουλούδια αποφάσισαν να απεργήσουν “πρώτη μέρα του Μαγιού”;
3. Τί ζητούσαν;
4. Τί μπορούμε να κάνουμε για να τα βοηθήσουμε;
5. Τί άλλο θα μπορούσαν να κάνουν;
6. Τί σημαίνει τελικά απεργία;
Τέλος δουλέψαμε φύλλο εργασίας .Τα παιδιά ζωγράφησαν και έκοψαν τα λουλούδια και προσπάθησαν να τα κολλήσουν στη σωστή θέση πάνω στο στεφάνι διαβάζοντας τα ονόματα των λουλουδιών
Το Πάσχα στο Νηπιαγωγείο μας.
Το Πάσχα, η λαμπρότερη γιορτή της Χριστιανοσύνης, είναι ίσως η μοναδική γιορτή που κλείνει μέσα της όλα τα συναισθήματα. Από την αγωνία, τον πόνο τη θλίψη των Παθών και της Σταύρωσης, περνάμε στην αγαλλίαση και την ελπίδα που φέρνει η Ανάσταση. Αυτά τα συναισθήματα προσπαθήσαμε να κατανοήσουν τα παιδιά μας μέσα από την επεξεργασία του θέματος στο νηπιαγωγείο μας.
Είδαμε την ιστορία του Πάσχα σε βιντεάκια στο you tube αλλά τη διαβάσαμε και στη Βίβλο για παιδιά.
Συζητήσαμε για την εβδομάδα των παθών ,τη Σταύρωση, την Ταφή και την Ανάσταση και προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε ότι το Πάσχα είναι η γιορτή της αγάπης, γιατί ο ίδιος ο Χριστός μας θυσιάστηκε για τη σωτηρία τη δική μας. Είναι το καλύτερο δείγμα της αγάπης του για μας.
Γνωρίσαμε έθιμα του Πάσχα : Μιλήσαμε για την Ανάσταση του Λαζάρου. Φτιάξαμε και ζυμώσαμε τα δικά μας «Λαζαράκια» σύμφωνα με το έθιμο και φυσικά τα δοκιμάσαμε.
βάψαμε αυγά και τα βάλαμε στις αυγοθήκες που φτιάξαμε
Κάποια από αυτά αφού τα βάψαμε τα φυτέψαμε με σπόρους και παρατηρήσαμε την ανάπτυξή τους ,
έπειτα φτιάξαμε λαγουδάκια από πηλό και βάλαμε μέσα τα αυγά μας
Κόψαμε λουλούδια και στολίσαμε τον επιτάφιο μας
Ζωγραφίσαμε τα αυγά παζλ και στολίσαμε το σχολείο μας
και φτιάξαμε αυγά κορνίζες για να στολίσουμε το δωμάτιο μας
Φτιάξαμε κάρτες και γράψαμε τις ευχές μας
Αποτυπώσαμε την ιστορία του Πάσχα στα πιάτα μας
Φτιάξαμε το κοτοπουλάκι που βγαίνει από το αυγό
Δεν ξεχάσαμε βέβαια και τα καλαθάκια με τις λιχουδιές μας
Τέλος δουλέψαμε Το διαδραστικό παραμύθι τέχνης «Το αυγό με τα 9 στρωματάκια»
Είναι η πασχαλινή περιπέτεια ενός μικρού αβγού που δεν ήθελε να βαφτεί κόκκινο , όπως τα υπόλοιπα αβγά του κοτετσιού και αποφασίζει με την βοήθεια των χελιδονιών να ταξιδέψει σε διάφορα μέρη του κόσμου. Σε κάθε χώρα που ταξιδεύει το μικρό αβγό γνωρίζει ένα νέο ζωγράφο και μια νέα τεχνοτροπία ενώ πάντα περιλαμβάνει μια εργασία τέχνης για τα παιδιά. Σκοπός είναι τα παιδιά να γνωρίσουν με διασκεδαστικό τρόπο διάσημους ζωγράφους αλλά και να ζωγραφίζουν κάθε φορά το χάρτινο αβγό τους όπως ο καλλιτέχνης που θα μαθαίνουν μέσα από το παραμύθι.
Στο τέλος του ταξιδιού θα έχουν τα παιδιά γνωρίσει σπουδαίους ζωγράφους και τα έργα τους , νέες χώρες τις οποίες εντοπίζουμε πάνω στην υδρόγειο σφαίρα και μουσικά ακούσματα από τις χώρες αυτές και θα έχουν δημιουργήσει ένα πρωτότυπο πασχαλινό βιβλιαράκι τέχνης.