Όμιλος «Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού»

STEM Robotics all

Το σχολείο μας είναι στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσει ότι συνεχίζεται και κατά το τρέχον σχολικό έτος, 2023-2024, η λειτουργία του Ομίλου «Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού», που ξεκίνησε το σχολικό έτος 2021-2022.

Σκοπός του Ομίλου «Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού» είναι η περαιτέρω καλλιέργεια της πληροφορικής παιδείας των μαθητών/τριών, με την εμβάθυνση σε επιμέρους θεματικά πεδία του γνωστικού αντικειμένου, καθώς και την επέκτασή τους στα πεδία της Ρομποτικής και του ‘Physical Computing’ μέσω διεπιστημονικής (Science, Technology, Engineering & Mathematics/STEM) προσέγγισης.

Λειτουργεί μία φορά την εβδομάδα, μετά τη λήξη των μαθημάτων του Πρωινού Προγράμματος. Τα μαθήματα και οι εργασίες του Ομίλου διεξάγονται στην αίθουσα Πληροφορικής.

21 Απριλίου 2024

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η παρουσία μας στο Athens Science Festival με το έργο του ομίλου Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού του σχολείου μας!

Θερμές ευχαριστίες στα παιδιά του ομίλου, στον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, στους συναδέλφους  για την αμέριστη υποστήριξή τους καθώς και στη διεύθυνση του σχολείου μας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στους συναδέλφους που συνέβαλαν – ακόμα και με προσωπική εργασία και προσφορά – για τη διαμόρφωση του πάγκου εργασίας στον χώρο της αίθουσας υπολογιστών.

Θερμές ευχαριστίες στους συναδέλφους/φισσες που μας τίμησαν με την παρουσία τους στην έκθεση!

IMG 20240421 184928 IMG 20240417 203110

AthensScienceFestival: «Ο μικρός Ήρων: σύγχρονο ή αρχαίο Ρομπότ;».

Logo ASF school 1

🚀 To #AthensScienceFestival επιστρέφει στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων 16-21 Απριλίου και γιορτάζει τα 10 του χρόνια μέσα από καθηλωτικές «Ιστορίες Αλλαγής».

🎉 Ανυπομονούμε να πάρουμε μέρος!

Σας προσκαλούμε 21 Απριλίου – από τις 11:00 μέχρι 19:00 για να γνωριστούμε και να αλληλεπιδράσουμε μέσω της δράσης μας «Ο μικρός Ήρων: σύγχρονο ή αρχαίο Ρομπότ;».

Στο παρόν έργο επιχειρείται η διασύνδεση της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας, μέσω του «Κινητού Αυτομάτου» του Ήρωνα του Αλεξανδρινού, με τη σύγχρονη εκπαιδευτική ρομποτική. Ειδικότερα, παρουσιάζεται το σχέδιο δράσης που εφαρμόστηκε στον εκπαιδευτικό όμιλο “Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού” της σχολικής μονάδας μας, του 16ου ΔΣ Κορυδαλλού – με επιμέρους δραστηριότητες από τον σχεδιασμό μέχρι την κατασκευή και τον προγραμματισμό του “Μικρού Ήρωνα”, σύμφωνες με τη διεπιστημονική εκπαιδευτική προσέγγιση STEM, την εκπαιδευτική ρομποτική , τα περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού και την τρισδιάστατη (3D) σχεδίαση και εκτύπωση.

 

 

30 Μαρτίου 2024

STEM αντανακλάσεις της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στο σήμερα: Η περίπτωση του μικρού μας ρομπότ «Ήρωνα (Heron)»

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων» του ΕΚΠΑ και το Πρόγραμμα «Διάχυση STEM / Diffusion of STEM» διοργάνωσαν συνάντηση εργασίας (workshop) με θέμα «Καινοτόμες προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση STEM: Προκλήσεις και Προοπτικές », το Σάββατο 30 Μαρτίου 2024, 09.00-18.00, στο Κεντρικό Κτίριο του ΕΚΠΑ, Πανεπιστημίου 30, Αμφιθέατρο «Ιωάννης Δρακόπουλος».

Ο εκπαιδευτικός Πληροφορικής Δρ. Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης συμμετείχε με την εισήγηση: «STEM αντανακλάσεις της Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας στο σήμερα: Η περίπτωση του μικρού μας ρομπότ “Ήρωνα (Heron)”», όπου παρουσιάστηκε το σχέδιο δράσης – με τις επιμέρους STEM δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν στον εκπαιδευτικό όμιλο – του σχολείου μας.

Περίληψη
Η εισαγωγή της διεπιστημονικής προσέγγισης της μάθησης STEM καθώς και η ανάπτυξη εύχρηστων υπολογιστικών συστημάτων διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας. Η σύνδεση εννοιών της αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας με τη σύγχρονη εκπαιδευτική ρομποτική παρέχει μια ελκυστική προσέγγιση στην εκπαίδευση STEM. Στην εργασία παρουσιάζεται το σχέδιο δράσης – με επιμέρους STEM δραστηριότητες που εφαρμόστηκαν σε εκπαιδευτικό όμιλο – δημοτικού σχολείου. Με αφετηρία βασικές αρχές που εφάρμοσε ο Ήρων για το «Αυτοκινούμενό» του, εισάγονται ο τρισδιάστατος σχεδιασμός, η προσομοίωση ηλεκτρικών κυκλωμάτων, η κατασκευή κυκλωμάτων, η σύνδεσή τους με υπολογιστικά συστήματα καθώς και ο προγραμματισμός του έργου/ρομπότ μέσω περιβαλλόντων οπτικού προγραμματισμού.



Λήψη αρχείου

 

Έκθεση αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων από το Ερωτηματολόγιο προς μαθητές/τριες και γονείς/κηδεμόνες για το Σχολικό Έτος 2022-2023

Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι επιμέρους στόχοι για το τρέχον σχολικό έτος (2022-2023) επιτεύχθηκαν πλήρως, όπως:

  • η ομαλή λειτουργία του Ομίλου,
  • η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών,
  • η εξοικονόμηση κατάλληλων πόρων και για τη συνέχιση και επέκταση της δράσης,  παρουσιάζονται παρακάτω τα αποτελέσματα με μορφή έκθεσης .



Λήψη αρχείου

Έργα μαθητών/τριών

Ποικίλα πακέτα εκπαιδευτικής ρομποτικής

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε τα παιδιά μας να προγραμματίζουν και να πειραματίζονται με διαφορετικά εκπαιδευτικά robots.

…και η πάλη των robots.

 

Arduino και Leds…κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας φωτορυθμικά Leds.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ένα μικρό βίντεο με κατασκευές των παιδιών μας…δίνοντας ρυθμό στα leds μέσω προγράμματος σε Arduino (περιβάλλον mblock) και προσομοίωσης κυκλώματος σε Tinkercad.

 

Arduino με Leds και Φωτοαντίσταση …κατασκευάζοντας φωτάκι νυκτός.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ενδεικτικές κατασκευές των παιδιών μας προγραμματίζοντας το Arduino (περιβάλλον mblock) ώστε να ανάβει το LED όταν υπάρχει σκοτάδι (μέσω του φωτοαντιστάτη) και προσομοίωσης του κυκλώματος σε Tinkercad.

 

Arduino με Leds και Αισθητήρα Υπερήχων …”βλέποντας” την απόσταση.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ενδεικτικές κατασκευές των παιδιών μας προγραμματίζοντας το Arduino (περιβάλλον mblock) ώστε να ανάβει το LED όταν πλησιάζουμε σε κάποιο αντικείμενο (μέσω του αισθητήρα υπερήχων).

 

Arduino και έλεγχος των κινητήρων

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ενδεικτικές κατασκευές των παιδιών μας, προγραμματίζοντας το Arduino ώστε να ελέγχουν τους κινητήρες.

 

Εκπαιδευτικό Υλικό

Δεκέμβριος 2022

Από τον Ήρωνα…στο Arduino … …κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας ένα ρομπότ…

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε και να μεταφορτώσετε αρχείο, με οδηγίες κατασκευής ενός χαμηλού κόστους ρομπότ καθώς και ιδέες για σχετική διδακτική παρέμβαση, με ενότητες τις:

  • Φάση 1: Σχεδιασμός του Heron Arduino
  • Φάση 2: Υλικά Κατασκευής (εκτίμηση κόστους) του Heron Arduino
  • Φάση 3: Κατασκευή του Ήρωνα (Heron) με Arduino
  • Φάση 4: Σενάριο Προγραμματισμού του Ρομπότ για δημιουργία απλών γεωμετρικών σχημάτων
  • Παράρτημα: Λίγα λόγια για το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού
  • Φύλλα εργασίας με γεωμετρικά σχήματα



Λήψη αρχείου

 

Ερωτηματολόγιο προς μαθητές/τριες και γονείς/κηδεμόνες

Το ακόλουθο ερωτηματολόγιο αποτελεί ένα από τα εργαλεία αξιολόγησης για τη λειτουργία του ομίλου, τόσο από τους/τις μαθητές/τριες όσο και από τους γονείς/κηδεμόνες τους.
Οι απαντήσεις συμβάλλουν να αναστοχαστούμε καλύτερα για τους στόχους από τη συμμετοχή των παιδιών στη συγκεκριμένη διαδικασία, καθώς και τις προτιμήσεις όσον αφορά στον τρόπο που αυτή διεξάγεται.
Η συμμετοχή στην παρούσα έρευνα αξιολόγησης είναι ανώνυμη και τα δεδομένα, συλλέγονται, αξιοποιούνται αποκλειστικά για τους παραπάνω σκοπούς και τη σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης της Δράσης. Οι απαντήσεις παραμένουν ανώνυμες και εμπιστευτικές και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς της μελέτης αποτίμησης.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε/μεταφορτώσετε το ενδεικτικό ερωτηματολόγιο της έρευνας.

Η έκθεση των αποτελεσμάτων αναρτάται κάθε σχολικό έτος μετά το πέρας της Δράσης.



Λήψη αρχείου

Έκθεση αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων από το Ερωτηματολόγιο προς μαθητές/τριες και γονείς/κηδεμόνες προηγούμενου έτους

Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι επιμέρους στόχοι για το τρέχον σχολικό έτος (2021-2022) επιτεύχθηκαν πλήρως, όπως:

  • η ίδρυση και ομαλή λειτουργία του Ομίλου,
  • η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών,
  • η εξοικονόμηση κατάλληλων πόρων και για την έναρξη της δράσης (για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού),  παρουσιάζονται παρακάτω τα αποτελέσματα με μορφή έκθεσης .



Λήψη αρχείου