Η Δ΄ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου της 25ης Μαρτίου 1821, η Δ’ τάξη επισκέφθηκε την προηγούμενη εβδομάδα το Πολεμικό Μουσείο, λαμβάνοντας μέρος σε ένα βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από το δάσκαλο της τάξης, Νίκο Σιαφλέκη και τη δασκάλα του Ολοήμερου, Σπυριδούλα Κασσή.
Ο στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν να εργαστούν τα παιδιά με τις μεθόδους του ιστορικού ερευνητή, συλλέγοντας στοιχεία για την Ελληνική Επανάσταση μέσα από τα εκθέματα του Μουσείου. Οι φωτογραφίες που ακολουθούν αλλά και τα κείμενα των παιδιών αποδεικνύουν έμπρακτα ότι και ο στόχος επετεύχθη αλλά και τα παιδιά απόλαυσαν τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική επίσκεψη.


Η είσοδος του Πολεμικού Μουσείου

Όλοι στο πάτωμα αποφασίζοντας την ερευνητική θεματολογία…

Και τώρα ξεκινά η αναζήτηση…. Αλλά και η απόλαυση, ταυτόχρονα….

Κι όμως παρατηρούσε τον πίνακα για 12 λεπτά!!!

Σήκωναν τα κεφαλάκια τους, παρατηρούσαν, έγραφαν και ξανά το ίδιο… Γιατί δεν έβλεπαν απλώς όπλα! Έβλεπαν τα όπλα που κρατούσαν ο Κολοκοτρώνης, ο Καραϊσκάκης και όλοι οι υπόλοιποι αγωνιστές!!!

Και τι έγινε που δεν υπήρχαν θρανία; Το πρόβλημα λύνεται με τον απλούστερο τρόπο…

Μη σας ξεγελούν.. δεν είναι απλά πορτρέτα…Έχουν τόσα μυστικά να πουν σε εμάς τους ιστορικούς της Δ’ δημοτικού.

Κι όμως… Ένας πίνακας που απεικονίζει τον απαγχονισμό του Πατριάρχη Γρηγορίου Ε’ κρύβει «θησαυρούς» ευρημάτων.


Και τώρα που τελειώσαμε, είπαμε να ξεκουραστούμε και λιγάκι…

Και οι καθιερωμένες φωτογραφίες με τα αεροπλάνα..

Γυρνώντας στο σχολείο φωτογραφηθήκαμε με ….ό,τι ξέραμε πριν την επίσκεψη


Και με ό,τι μάθαμε μετά… Άξιζε τελικά τον «κόπο»…

Άλλωστε γίναμε εμείς οι ίδιοι ιστορικοί, παρατηρήσαμε πίνακες, αγάλματα, έγγραφα της εποχής, όπλα, ντυσίματα και άλλα πολλά. Κάποια από αυτά τα περιγράφουμε στις ομαδικές εργασίες που υλοποιήσαμε στην τάξη μετά την επίσκεψη. Απολαύστε τα!!

1821
Η επίσκεψή μας στο Πολεμικό Μουσείο, μάς ταξίδεψε στο παρελθόν, στην εποχή της Τουρκοκρατίας. Εκεί χωριστήκαμε σε ομάδες και μελετήσαμε διάφορα θέματα.
Η ομάδα μας ασχολήθηκε με τον τομέα του ντυσίματος. Τα ρούχα που μας εντυπωσίασαν περισσότερο ήταν των Τούρκων γιατί δεν τα είχαμε ξαναδεί. Μία από τις παρατηρήσεις μας ήταν ότι τα ρούχα παλιά, δεν μοιάζουν με τα σημερινά.
Τα ρούχα χωρίζονταν σε κατηγορίες: αυτά που φορούσαν οι Ιερείς, τα επίσημα και αυτά των πολεμιστών. Οι Ιερείς φορούσαν όπως και σήμερα ράσα και σταυρούς. Οι πολεμιστές φορούσαν φουστανέλες, αν ήταν στεριανοί, ή βράκες, αν ήταν νησιώτες. Είχαν κεντημένα γιλέκα και γκέτες. Στο επίσημο ντύσιμο ήταν τα παπιγιόν και οι μικρές τριγωνικές γραβάτες που ελάχιστα μοιάζουν με τις σημερινές.
Αυτή η εκδρομή θα μας μείνει αξέχαστη γιατί μας μετέτρεψε σε ιστορικούς και μας έδωσε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε πίσω στο χρόνο.

Λ., Α., Ε., Κ., Δ. (τα αρχικά των ονομάτων των παιδιών)

Πολεμικό μουσείο
Κατά την επίσκεψη στο χώρο του Πολεμικού Μουσείου, παρατηρήσαμε διάφορα πράγματα. Η ομάδα μας όμως είχε αναλάβει τα όπλα. Κάποια από αυτά ήταν: καριοφίλια στολισμένα με χρυσό, σκουριασμένα γιαταγάνια, σφαίρες μέσα σε θήκες από χρυσό, πιστόλες με επένδυση, κανόνια με μεγάλες ρόδες, σπαθιά στολισμένα, λιανοντούφεκα.
Βλέποντας όλα αυτά τα όπλα, μεταφερθήκαμε στην εποχή των ανθρώπων του 1821 και καταλάβαμε πόσο δυνατοί αλλά και θαρραλέοι ήταν οι πολεμιστές τότε.
Επίσης, μάθαμε ότι όσο πιο σκαλιστά ήταν τα όπλα τόσο πιο σημαντικός ήταν αυτός που τα είχε.

Ο., Κ.

Εφημερίδες
Η επίσκεψη στο μουσείο μας έφερε πιο κοντά στην ιστορία του 1821.
Είδαμε πολλά πράγματα όπως: όπλα, μακέτες, στολές, καράβια, παλιές εφημερίδες. Το ενδιαφέρον όμως της δικής μας ομάδας ήταν οι εφημερίδες και τα παλιά έγγραφα.
Μπορεί να μην μπορούσαμε να τα ακουμπήσουμε αλλά έτσι όπως τα βλέπαμε μέσα από τις προθήκες, μας έμοιαζαν σαν πάπυροι. Οι άνθρωποι τότε έκαναν καλλιτεχνικά γράμματα και τα κείμενά τους ήταν καθαρογραμμένα. Επίσης, παρατηρήσαμε ότι έγραφαν με πένα και μελάνι, κάνοντας και την υπογραφή τους με μελάνι. Μερικές φορές, έβαζαν αριθμό σε κάθε σειρά που έγραφαν.
Στο τέλος που φύγαμε, νιώσαμε ότι όλα αυτά θα μας μείνουν αξέχαστα!

Ν., Κ., Κ.

1821
Κατά την επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο, μας έκαναν εντύπωση τα όπλα της επανάστασης του 1821. Εκείνη την περίοδο κάποια όπλα είχαν χρυσή ή ξύλινη λαβή, ήταν μακριά, από 50 εκατοστά έως 1 μέτρο. Μάλιστα μας έκαναν εντύπωση τα κανόνια που είχαν ξύλινες ρόδες και ήταν φτιαγμένα από βαρύ μέταλλο.
Επίσης, είδαμε καριοφίλια που δίπλα τους είχαν θήκες μπαρουτιού που έμοιαζαν με τα σήματα της σημερινής αστυνομίας.
Τέλος, εκείνη την εποχή είχαν και μεγάλα καράβια που έριχνα εναντίον των Τούρκων.

Ν., Ν., Θ.

Τα ρούχα
Στο Πολεμικό Μουσείο το θέμα της ομάδας μας ήταν το ντύσιμο της εποχής. Παρατηρήσαμε τις φορεσιές που υπήρχαν στις προθήκες αλλά και τους πίνακες και είδαμε ότι οι άνθρωποι τότε φορούσαν φουστανέλες ή βράκες, με πουκαμίσες, γκέτες, καλσόν και θήκες για τα όπλα τους. Γύρω από τη ζώνη τους πάντα κουβαλούσαν επιπλέον σφαίρες και μπαρούτι, για να μην τους τελειώσουν τα πυρομαχικά την ώρα της μάχης.
Τα παπούτσια που φορούσαν δεν έμοιαζαν με τα σημερινά. Ήταν μυτερά στην άκρη και είχαν μαύρες φούντες.
Το επίσημο ντύσιμο ήταν πουκάμισο με παπιγιόν. Φορούσαν εντυπωσιακά κοστούμια και καλοπροσεγμένα παντελόνια. Τότε δεν υπήρχαν καταστήματα για να αγοράσουν ρούχα αλλά όλα όσα φορούσαν τα έραβαν οι γυναίκες στο σπίτι.
Μας άρεσε πολύ η εκδρομή στο Πολεμικό Μουσείο γιατί είδαμε τόσα πράγματα της ελληνικής επανάστασης.

Β., Γ., Κ., Ε.

Σύνταξη-επιμέλεια ανάρτησης: κα Σ. Κασσή

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.