ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΕΣ 2024!!!
΄΄ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ-ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΑΡΜΟΝΙΚΑ”
Την Τετάρτη 20-12-2023 επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας τα επιστημονικά στελέχη του Κέντρου Πρόληψης ”ΠΡΟΤΑΣΗ ΖΩΗΣ”, κ.κ. Γώγου Ζωή, Ψυχολόγος-Επιστημονικά Υπεύθυνη της «Πρότασης Ζωής» και Σωτηροπούλου Δήμητρα, Κοινωνική Λειτουργός- Στέλεχος Πρόληψης, και πραγματοποίησαν βιωματικό εργαστήριο στα νήπια του σχολείου. Με δραστηριότητες καθοδηγούμενης χαλάρωσης , χρήση εικαστικών μέσων και συζήτηση στην ολομέλεια, αναπτύχθηκε το θέμα «Εγώ και οι άλλοι – Συνυπάρχουμε αρμονικά». Στο τέλος, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια, ζωγράφισαν από κοινού,παρουσίασαν στην ολομέλεια τα έργα τους και συζητήσαμε για το πόσο σημαντική είναι τελικά η συνεργασία και το μοίρασμα για ένα καλύτερο αποτέλεσμα!!!
Ευχαριστούμε πολύ την ”Πρόταση Ζωής”.
”ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ”
Τα παιδιά, αφού διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού, έφτιαξαν τη φάτνη που γεννήθηκε ο μικρός Χριστός.
Οι μικροί μας μαθητές έφτιαξαν χριστουγεννιάτικες κάρτες, τις στολίσανε, γράψανε μέσα τις ευχές τους!
Χριστουγεννιάτικα ημερολόγια…
Δημιουργήσανε το Δέντρο των ευχών: Κάθε παιδί διάλεξε το χριστουγεννιάτικό σύμβολο-στολίδι που του άρεσε , έγραψε πάνω την δική του ευχή και στολίσανε το δεντράκι των ευχών!
Και άλλες χριστουγεννιάτικές χειροτεχνίες……με ενθουσιασμό και μεράκι..
Πλησιάζουν Χριστούγεννα…..
Μετράμε αντίστροφα για τη γιορτή της Αγάπης. Κάθε μέρα ο Ρούντολφ ,ο μικρός μας τάρανδος μας περιμένει με ένα αίνιγμα στις τσέπες του και μας ζητάει να βρούμε τη λύση του.
Κάθε μέρα το μικρό ξωτικό κρύβει στο νηπιαγωγείο μας ένα σπιτάκι με τον αντίστοιχο αριθμό που περιέχει ένα χριστουγεννιάτικό σύμβολο. Τα παιδιά ψάχνουν, το ανακαλύπτουν και συζητάμε γι’ αυτό.
Η χαρά μας μεγάλη. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν….ο στολισμός του νηπιαγωγείου μας ξεκίνησε….
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- 7η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:‘Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική , είναι απλώς μοναδική’.
Στο 7ο εργαστήριο της αξιολόγησης επαναλαμβάνεται η δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων. Ο εκπαιδευτικός προβάλλει συγκριτικά και την εικόνα από τον αρχικό ιδεοκαταιγισμό και καλεί τους μαθητές να παρατηρήσουν τις διαφορές στις γνώσεις και τις ιδέες τους. Κάθε μαθητής αναλαμβάνει να ζωγραφίσει έναν διαφορετικό τύπο οικογένειας από τις πέντε που μελέτησαν (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, θετή, ορφανά παιδιά). Το πρώτο εργαστήριο ολοκληρώνεται με το εξώφυλλο του και με μια χειροτεχνία των μαθητών με θέμα ”Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ”.
Το τραγούδι μας για το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- 6η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:‘Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική , είναι απλώς μοναδική’.
Η εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το χελωνάκι, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ορφανών, στην οποία απεικονίζονται το ίδιο και τα αδέρφια του. Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το χελωνάκι.
Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδηγεί στα ορφανά παιδιά. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορούν να συναντήσουν τα ορφανά παιδιά, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν μαζί. Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πες μας, χελωνάκι! Ζωγραφίζω πώς νιώθει το χελωνάκι την στιγμή που γεννιέται»
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- 5η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:‘Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική , είναι απλώς μοναδική’.
Η εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας άλλος ήρωας του παραμυθιού, ο κούκος, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Υιοθεσίας, στην οποία φωτογραφίζονται ο κούκος και η οικογένειά του.
Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί η οικογένεια του κούκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, η εκπαιδευτικός παρουσιάζει ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον κούκο και διαβάζουμε την ιστορία από το ανθολόγιο ”Το” σπασμένο αβγό”. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του κούκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της θετής οικογένειας. Γίνεται συζήτηση
στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια θετή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της. Τα παιδιά ζωγραφίζουν ατομικά μια θετή οικογένεια , όπως την φαντάζονται αυτά. Ο εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Παράλληλα συμπληρώνει ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί τα παιδιά.
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- 4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:‘Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική , είναι απλώς μοναδική’.
Η εκπαιδευτικός ανακοινώνει στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμενα πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του. Παρακολουθούμε ένα σχετικό βίντεο για τη ζωή του καγκουρό. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της μονογονεϊκής οικογένειας. Η εκπαιδευτικός μοιράζει σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια μονογονεϊκή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της.
Ζωγραφίζουν οικογένειες μονογονεϊκές σαν την οικογένεια του καγκουρό.
Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του;». Αγάπη, στοργή, ζεστασιά.
Και στο τέλος διασκεδάζουν χορεύοντας τον χορό του καγκουρό!
17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ-ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Τα παιδιά πληροφορήθηκαν για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, το ζωγράφισαν και έφτιαξαν το σύμβολο της ειρήνης, θέλοντας να στείλουν και αυτά το δικό τους μήνυμα.
Διαβάσαμε το παραμύθι ‘ Η κυρά Δημοκρατία’ μάθαμε τα συνθήματα και όλοι μαζί φωνάξαμε…..
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-ΓΕΛΙΑ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
και
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ!





































































































































