2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ -ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ-

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ολοκληρώνοντας το εργαστήριο μας ,τα παιδιά αφού μάθανε ποια πράγματα κάνουν το πλανήτη μας υγιή, αποφασίσανε να γίνουνε οι σούπερ ήρωες της γης. Φτιάξανε λοιπόν τα καπελάκια τους και φωνάξανε τα συνθήματα τους .

9 2 10 2 11 1 12 1

Δημιουργήσανε τις δικές τους αφίσες για τη προστασία του περιβάλλοντος. Ζωγραφίσανε όλα όσα μάθανε ότι βοηθούν το πλανήτη μας.

1 4 2 3 3 3 13 1 14 1 15 1 17 1 18 116 1

19 14 320 121 125 127 128

Και φυσικά κάναμε πράξη όσα μάθαμε…..Φυτεύσαμε….Για να κάνουμε τη γη μας χαρούμενη….

Επισκέφθηκε το νηπιαγωγείο μας ειδικός στα φυτά η κ. Βούλα και μας μετέφερε τις πολύτιμες γνώσεις πάνω στο θέμα.

22 2 23 2

β 4 α 5 26 129 23 1 22 1IMG 20240213 094251 1 1

Το τραγούδι μας για αυτό το εργαστήριο:

 

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ -ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ-7η Δραστηριότητα

ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Α)  Τί σημαίνει εξοικονόμηση ενέργειας; Καταγράψαμε τις απόψεις των παιδιών. Δείξαμε πίνακες αναφοράς για το πως εξοικονομούμε ενέργεια και συζητήσαμε πάνω στο θέμα.

Παρακολουθήσαμε δυο εκπαιδευτικά βίντεο :” Ενέργεια ας την εξοικονομήσουμε” και ”Εξοικονόμηση νερού” και ζωγραφίσαμε τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας.

6 1

Β) Ποιες είναι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας;

Τα παιδιά μέσα από εποπτικό υλικό γνωρίσανε τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ήλιος- ηλιακή ενέργεια, αέρας-αιολική ενέργεια, νερό- υδροηλεκτρική ενέργεια , γη….κ.λ.π..).

α 4 β 3

Αποτυπώσανε όσα μάθανε στο χαρτί….

1 1 2 1 3 1 5 14 1

Γ) Ανακύκλωση

Τί σημαίνει ανακύκλωση; Τα παιδιά γνωρίζανε αρκετά πράγματα για την ανακύκλωση! Και μάθανε ακόμη περισσότερα μέσα από τα παρακάτω εκπαιδευτικά βίντεο:

Αξιολογήσαμε όσα μάθαμε : Τα παιδιά ζωγραφίσανε μόνο ό,τι ανακυκλώνεται και φυσικά λύσανε  το σταυρόλεξο της Ανακύκλωσης!

7 2

8 1

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ -ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ-6η Δραστηριότητα

Πώς μπορούμε να σώσουμε τον πλανήτη μας;

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι για το περιβάλλον: ”Τζότζο ο μικρός σκαντζόχοιρος και οι σούπερ ήρωες της γης”

α 3

Συζητήσαμε για τα όσα συνέβησαν στα ζωάκια της ιστορίας μας στο δάσος και προσπαθήσαμε  να βρούμε τρόπους να βοηθήσουμε τα ζώα στο πρόβλημα τους. Τα παιδιά ζωγραφίσανε αυτό που τα εντυπωσίασε από την ιστορία του Τζότζο.

 

7 8 9

Πώς μπορούνε τα παιδιά να γίνουν οι σούπερ ήρωες της γης και να προστατεύσουν το περιβάλλον;

Τα παιδιά εκφράσανε τις ιδέες τους και τις προτάσεις τους.

Στη συνέχεια ,ταξινομήσανε εικόνες με πράγματα που κάνουν τη γη μας χαρούμενη (υγιή) και πράγματα που την κάνουν λυπημένη (άρρωστη) και σχεδιάσανε το αντίστοιχο χαμόγελο στο πλανήτη μας.

Αποτυπώσανε φυσικά τις ιδέες τους και στο χαρτί.

 

1235410

ΑΡΙΘΜΟΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Παίζουμε με τους αριθμούς….

Κάνουμε προσθέσεις με μικρούς αριθμούς…Πόσα τουβλάκια πρέπει να προσθέσω για να φτάσω στον αριθμό μου;

Κάνουμε συγκρίσεις, ποιος αριθμός είναι μεγαλύτερος ;,ποιος είναι μικρότερος….

β 1α 1 γ δ ε ζ η

Αναγνωρίζουμε και χρωματίζουμε τον μεγαλύτερο από τους δύο αριθμούς και βάζουμε το ανάλογο σύμβολο.

θ ι κ

Ο αριθμός 5 επισκέπτεται το νηπιαγωγείο μας και παίζουμε μαζί του…

Τον γράφουμε , τον σχηματίζουμε με τη πλαστελίνη και ζωγραφίζουμε στο χαρτί μας 5 αντικείμενα….

α 2 β 2 γ 1 δ 1

χορεύουμε και διασκεδάζουμε μαζί του…

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ: 5η Δραστηριότητα

 

ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ:ΣΕΙΣΜΟΣ

Τι είναι σεισμός; Τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για το ”τι είναι σεισμός;” ,τι συμβαίνει στη γη και σείεται. Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω εκπαιδευτικά βίντεο και στη συνέχεια αφού μάθαμε τι ακριβώς σημαίνει σεισμός , συζητήσαμε τι πρέπει να κάνουμε σε αυτή την περίπτωση , πώς μπορούμε να προστατευτούμε.

 

Συμπληρώσανε το παρακάτω φύλλο εργασίας :Τί είναι σωστό να κάνω και τί όχι σε περίπτωση σεισμού; Πώς προστατεύω τον εαυτό μου;

α β

Και ολοκληρώσαμε με την άσκηση σεισμού.

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ: 4η Δραστηριότητα

 

Ακραία καιρικά φαινόμενα ( Πλημμύρες, χιόνι ,ξηρασία, αέρας , φωτιά) :

Πώς μπορούμε να προστατευτούμε; Τί πρέπει να γνωρίζουμε;

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω εκπαιδευτικά βίντεο και συζητήσαμε για το πώς μπορούμε να προστατευτούμε στην  περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων και τι πρέπει να γνωρίζουμε.

Μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και τα γράψαμε: 112, 100 ,199.

Φτιάξαμε το βαλιτσάκι έκτακτης ανάγκης ζωγραφίζοντας ό,τι μας είναι απαραίτητο σε τέτοιες συνθήκες.

β 4Γ γ 4 δ 4η 1 ε 3 ζ 3

30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ : ΓΙΟΡΤΗ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

ΣΗΜΕΡΑ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ. ΕΙΝΑΙ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Ή ΠΑΤΕΡΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΗΤΑΝ  Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, Ο ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.

ΑΦΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΙΣΤΟΡΙΑ ,ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟΥΣ 3 ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ. ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ  ΠΑΙΞΑΜΕ ΕΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΟΥΙΖ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ.

Βρείτε το παραμύθι στον σύνδεσμο: https://drive.google.com/file/ d/1hmJBFTDBqb6o6c8a6-7VUnk0m861peeC/

2 33 3

ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΑΜΕ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΜΕ ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ.

1 5 4 3 5 3 6 2

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ: 3η Δραστηριότητα

Τί σημαίνει όμως Κλιματική αλλαγή ;

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο όπως:

Πέρι(βάλλον) και Μέλ(λον)

https://youtu.be/HkrSNLrbMOM

Κλιματική αλλαγή: https://www.youtube.com/watch?v=wa58h4IJ6Hk&t=12s&ab_channel=NinaRee-Lindstad

Ποιες είναι όμως οι ανθρωπογενείς αιτίες της κλιματικής αλλαγής;

Τις απαντήσεις τις δίνουν οι ζωγραφιές των παιδιών.

1 4 2 1 3 2 4 2 5 2 7 2 8 2α 4

2o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ:” Εμείς θα σώσουμε το πλανήτη”1η ΚΑΙ 2η Δραστηριότητα

    Με αφόρμηση την εικόνα της γης ζητάμε από τα παιδιά να μας την περιγράψουν. Γιατί η γη είναι λυπημένη; Έχει αρρωστήσει; Ποιος είναι υπεύθυνος για αυτό; Καλούμε λοιπόν τα παιδιά σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με θέμα «Γιατί η γη αρρώστησε» με στόχο την ανίχνευση των πρότερων ιδεών και αντιλήψεων των μαθητών.

4 1 5 1 6 1α 3 8 1 3 1

Στη 2η δραστηριότητα συζητάμε με τα παιδιά τι είναι καιρός- τι είναι κλίμα. Δείχνουμε εικόνες και μας τις περιγραφουν. Η βροχή, η συννεφιά, το χιόνι, η καταιγίδα, ο ήλιος, οι άνεμοι, όλα αυτά μας δείχνουν τον καιρό που θα έχει ένας τόπος κάθε μέρα. Ο καιρός μπορεί να αλλάξει από τη μία ημέρα στην άλλη. Κλίμα είναι οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν σε έναν τόπο, σε κάθε εποχή και επαναλαμβάνονται ίδιες για πολλά χρόνια.

10 111 1

Στη συνέχεια ζητάμε από τα νήπια να ζωγραφίσουν κάποιες από τις κλιματικές συνθήκες της περιοχής μας.

 

13 11 3

14 15 1

Α, α α αρχίζει η παγωνιά……

Μπρρρρρ…. Αρχίζει η παγωνιά….

Αφού ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι ”Α α α αρχίζει η Παγωνιά” έφτιαξε το κάθε παιδί το δικό του χιονισμένο δέντρο και συνθέσαμε ένα χειμωνιάτικο τοπίο.

1 1237

 

Στη συνέχεια φτιάξανε και στολίσανε  χειμωνιάτικα σκουφάκια και γάντια.

8 9 10 11 12 13 19 1

Και τέλος παίξανε με το γράμμα Χ, χ  του χειμώνα.  (το φτιάξανε με πλαστελίνη , το κάνανε ανθρωπάκι…κ.λ.π.

18161715