ΑΓΙΑΣΜΟΣ-ΕΝΑΡΞΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ

Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς μαζί με τους παλιούς και τους καινούργιους μας μαθητές έγινε την Πέμπτη  11/9/2025 στην αυλή του νηπιαγωγείου μας. Υποδεχτήκαμε τους γονείς και όλα τα παιδιά και με τις ευλογίες των ιερωμένων ,ευχηθήκαμε η νέα χρονιά να είναι γεμάτη υγεία, έμπνευση και δημιουργία για όλους μας!

fece851b 81da 40d9 911a 82252325a7fb779cb293 dca2 4789 b20a 97c49b9e478989a83ad5 efcc 4605 b469 c707a944a8e6

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Η καινούργια σχολική χρονιά μας βρίσκει στα θρανία για να μάθουμε, να πειραματιστούμε και να δοκιμάσουμε νέες παιδαγωγικές μεθόδους. Με την οργάνωση και την καθοδήγηση της σχολικής μας συμβούλου κ.Ελισάβετ Αντωνίου παρακολουθήσαμε την επιμορφωτική ημερίδα- εργαστήριο “Το περιβάλλον Scratch Jr στην προσχολική αγωγή, εισαγωγή στον προγραμματισμό και καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης”, που διοργανώθηκε στις 4/9/2025.

62020417 8043 4eb9 bffa 8b9da690e37006f0e1b5 ed6d 455f 885f e911f90656faea3b7eec 44fb 438b 8106 2571ee0b40ec

H KAΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΜΑΣ ΓΙΟΡΤΗ

 

Το φετινό μας σχέδιο δράσης ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο. Με μια γιορτή! Η συστηματική μας ενασχόληση φέτος με τα βιβλία μας έκανε να καταλάβουμε πως μέσα στα παραμύθια  υπάρχει πάντα μια αλήθεια. Οι αγαπημένοι ήρωες των παιδιών ζωντάνεψαν και ο καθένας τους είχε να μας αποκαλύψει μια μεγάλη διαχρονική αλήθεια. Η Κοκκινοσκουφίτσα συγχώρεσε τον λύκο, τα τρία γουρουνάκια μας είπαν για την αδελφική αγάπη και την αλληλεγγύη, ο μικρός πρίγκιπας για την αγάπη και την αλήθεια που την βλέπεις με την καρδιά ,ο λαγός που στο τέλος έγινε φίλος με την χελώνα…..Κάθε παιδί χάρηκε τον ρόλο του, διασκέδασε και τραγούδησε “το βιβλίο κι όχι ο σκύλος είναι ο πιο καλός μου φίλος”. Με ένα βιβλίο αγκαλιά χαιρετήσαμε τα μεγαλύτερα νήπια που θα πάνε στο δημοτικό σχολείο, ευχηθήκαμε “ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ” σε όλους όσους ήρθαν να χαρούν τη γιορτή μας και στο τέλος όλοι μαζί φωνάξαμε αυτό που καταλάβαμε από όλη την χρονιά, πως ” ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΑΓΚΑΛΙΑ, ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΙΑ ΣΤΑΛΙΑ”.

62e0bd1f 4f79 4739 8505 e5247b1b32a32b6d8faa a0a8 4fac b058 0b1195327d5662e0bd1f 4f79 4739 8505 e5247b1b32a36daeded3 a4d0 4f34 84c2 d8fb5253b649839f679b 3186 42b9 a2ab 6385c49e4a9f1077e603 eddf 4ef6 85e5 50c4e18bcb98ada145be d8ce 4349 adfb 7c88e52fa849b27fedb8 77ae 428b 879b a5f3f9b508b0dbaa999e 17e4 47ba 8c46 22bcd0afa56ced5bc052 aba7 4006 86b7 792db559b8709528f0e1 02c0 4710 abc2 c3b0db444341

H ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Δεύτερη Κυριακή του Μάη, γιορτάζουν σε όλο τον κόσμο οι μανούλες και εμείς δεν θα μπορούσαμε να τις ξεχάσουμε…Με αφορμή την ιδιαίτερη αυτή μέρα, δεν θα μπορούσαμε  να μην τιμήσουμε το πρόσωπο που μας έφερε στη ζωή. Διαβάσαμε στην τάξη μας αρκετές ιστορίες που ήρωας τους ήταν εκείνη, μίλησε ο καθένας για την δική του μητέρα και ο καθένας προσπάθησε να εκφράσει τι είναι αυτό που νιώθει για εκείνη και να εξωτερικέψει τα συναισθήματα του.

-Τρυφερά βιντεάκια για τη μαμά:
https://www.youtube.com/watch?v=y_6xWS48rgI&t=1s
https://www.youtube.com/watch?v=v-a4nZuL33M&t=1s
-Παραμύθι “Θα σ αγαπώ ότι κι αν γίνει”:
https://www.youtube.com/watch?v=BHoLS_WZFlo
22a99eef 2786 403e 9c18 6b7f50df459a3f9d2402 1fba 4587 91ff 2af91c286686

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

144fa1f8 aa23 4031 a755 803a05b7ad13Η Πρωτομαγιά λοιπόν, είναι η γιορτή των λουλουδιών και της Άνοιξης, μία αρχαία εορτή, την οποία τιμούμε και σήμερα φτιάχνοντας στεφάνια.Το μαγιάτικο στεφάνι είναι το μοναδικό έθιμο αυτής της μέρας που έχει μείνει και τηρείται ακόμη και σήμερα. Πρόκειται για ένα πανάρχαιο έθιμο, που τηρείται πιστά σε κάθε μεριά της χώρας. Κάθε τέτοια μέρα ένα λουλουδένιο στεφάνι στολίζει τις πόρτες των σπιτιών αλλά και του σχολείου μας!

0a216e2f b07d 4132 9e38 dffb96e1407b2b0f2910 1ce8 44d0 ae46 bcaff56b60ae 1144fa1f8 aa23 4031 a755 803a05b7ad13 1935d351b 6532 4d38 b5b0 f056fd900048 f28a8f39 2e45 494f 92ea 181eec8640e3365d156a c707 4772 8947 7921f7b5b22d 2

4o ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “ΚΙ ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΕΓΩ”

Μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύουμε στην καλλιέργεια δεξιοτήτων συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, αποδοχής και σεβασμού του άλλου. Τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η αντιμετώπιση των  διακρίσεων, η συνεργασία, η κοινωνική ευαισθησία, η συμπερίληψη, η διαμεσολάβηση, η επίλυση συγκρούσεων είναι θέματα που προσεγγίζουμε στο εργαστήριο αυτό. Τί θέλω και τί πραγματικά έχω ανάγκη. Προσπαθούμε να αναγνωρίσουμε τα θέλω μας και αυτά που πραγματικά χρειαζόμαστε. Οι ανάγκες έχουν όνομα και λέγονται δικαιώματα για όλους τους ανθρώπους .Τα δικαιώματα των παιδιών ζωντανεύουν μέσα από τις ζωγραφιές των παιδιών σε μια μεγάλη ομαδική εργασία. Βλέπουμε το βίντεο “Ειρήνη – η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα” και προσπαθούμε να αντιληφθούμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το παιδί αυτό και τη λύση τους. Πραγματικά πώς θα νιώθαμε αν είμασταν εμείς στη θέση της. Το εργαστήριο θα κλείσει με μια μεγάλη συζήτηση για το πώς νιώσαμε με αυτά που μάθαμε και συζητήσαμε σε αυτό το εργαστήριο.

 

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

Πλησιάζει το Πάσχα και οι δραστηριότητες  στην τάξη μας είναι πολλές και ποικίλες! Για πασχαλινές κάρτες, αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα αγαπημένα σε όλους λαγουδάκια. Σειρά είχαν τα καθιερωμένα καλαθάκια με τις πασχαλινές λιχουδιές που θα πάρουμε σπίτι την τελευταία μέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα… Φέτος, τα καλαθάκια μας ήταν κι αυτά άσπρα λαγουδάκια. Δεν έλειψαν φυσικά τα πασχαλινά φύλλα εργασίας, κι άλλες πασχαλινές κατασκευές. Στο νηπιαγωγείο μας «ταξιδέψαμε» σε διάφορες γωνιές της Ελλάδας μέσα από τα ήθη και τα έθιμα αυτής της ξεχωριστής γιορτής. Σκοπός μας , τα παιδιά να γνωρίσουν την πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, παιχνίδι και δημιουργία. Ακόμη μια όμορφη πασχαλινή δραστηριότητα  αφορούσε τα παραδοσιακά Λαζαράκια. Πρόκειται για γλυκά κουλουράκια σε σχήμα τυλιγμένου ανθρώπου, που φτιάχνονται το Σάββατο του Λαζάρου και τιμούν την Ανάσταση του Λαζάρου. Τα παιδιά απόλαυσαν ιδιαίτερα τη διαδικασία της δημιουργίας, καθώς μετέτρεψαν κομμάτια ζύμης σε μικρά λαζαράκια, αναπαριστώντας το παραδοσιακό έθιμο με χαρά και φαντασία. Ευχαριστούμε πολύ  την μανούλα  κ.Κωνσταντίνα Κουματίδη,που μας βοήθησε σε όλη τη διαδικασία.Η καταγραφή της συνταγής μας βοήθησε να πετύχουμε τα Λαζαράκια μας.

f3d012bc aad6 48ac ad94 b54c02de9f9a21336cbb aa99 4ea3 9689 43e09ecc41839e8b4763 5eb5 4119 a7aa 03b0a3879f046ad75632 114e 4afe bba7 b33cbbd995e53dbcece5 c98c 46c0 827f 51f5e6091fe309e54612 5de4 4df8 8d81 ed60466f18cf6f7bc619 6b09 4bc2 ab45 99eb5a1e5e1f53cab575 1d73 42af bd89 b6269ab348fa07f55f97 bd05 4f50 ac38 9181fad73c3738939153 f246 4c3e b866 85af21874ad9caff3f41 adf6 477e aa2b 9c18ef26c4491febf7ff 47a5 40e3 8bac 1c01588ec55c2cc3ae97 7b86 4de7 8bf5 fef19cf91c1c

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Στα πλαίσια της αγωγής υγείας και μάλιστα για την προαγωγή της στοματικής υγείας επισκέφτηκαν το σχολείο μας ομάδα οδοντιάτρων. Οι μικροί μαθητές του σχολείου μας ευαισθητοποιήθηκαν σε σχέση με τη στοματική υγιεινή μέσω μιας παρουσίασης που παρουσίαζε με παιγνιώδη τρόπο πώς μπορούμε να φροντίσουμε τα δόντια μας. Το βούρτσισμα των δοντιών  πρέπει είναι ενταγμένο στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών και ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο να τα εκπαιδεύσουμε στη σωστή διαδικασία και να τα ενθαρρύνουμε για άλλη μια φορά σε θέματα που σχετίζονται με τη φροντίδα του εαυτού τους.

4f8ef15d 1d6c 4b0f 8a20 d4916275739d9b2885b2 de01 445d bab0 de237ef8b9890318aec4 657a 45ff b2e8 4aa74b66cf0c04d87111 041f 475e 9b05 3791410dbfec0501eb4f eeb3 4723 bfce 2183d55e4f94dfac356b d347 46bb a4d4 24b416cd99c3dc78dbfa 8afe 4bb2 bd4f f5d5fc666aa5

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Η γιορτή αυτή καθιερώθηκε το 1966 από την Ι.Β.Β.Υ. -τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα-  με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο. Καθώς το παραμύθι έχει την τιμητική του, υποδεχτήκαμε στο σχολείο μια συγγραφέα,την κ. Τζένη Μωραϊτη (περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν και στο σχέδιο δράσης). Αλληλεπιδρώντας με τα παιδιά η κ. Μωραϊτη, διάβασε το παραμύθι της, δέχτηκε ερωτήσεις, απάντησε στις απορίες των παιδιών και απολαύσαμε την επαφή μαζί της. Παράλληλα ,για να τιμήσουμε την μέρα, φτιάξαμε ομαδικές εργασίες, διαβάσαμε τον”Κηπουρό των παραμυθιών” και φτιάξαμε σελιδοδείκτες, τους οποίους πήραμε στο σπίτι, ώστε να μη χάνουμε τη σελίδα που σταματήσαμε το διάβασμα!

a8c3c012 7a7c 4f5d 807c d21250b5d4f05cca7f3f c39a 482e 8f95 efe5075ebe63380aa898 f103 4403 863d fdffa399ea99a60d1786 7484 4df8 b35a 8aed345ffb81130d6a49 d73c 4e1e 8ea9 367cccafc11d10e3ffd7 d633 4d9f 8541 54da122a2020132281a8 581d 4274 b000 7062c0c8ec76

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ “ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ”

Η οικογένεια διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών και το σχολείο θέλοντας να βοηθήσει, προάγοντας και την συνεργασία σχολείου- οικογένειας, με την συνδρομή του κέντρου ΠΡΟΤΑΣΗ ΖΩΗΣ, οργανώσαμε συνάντηση ειδικών επιστημόνων που πραγματοποιεί ομιλίες σε γονείς, απαντώντας στα ερωτήματα και τις απορίες τους. Το Κέντρο Πρόληψης «Πρόταση Ζωής» πραγματοποιεί συναντήσεις σε γονείς με στόχο  την ενίσχυση του γονεϊκού ρόλου, την βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας, τη διερεύνηση των αναγκών των παιδιών. Οι κυρίες, Σωτηροπούλου Δήμητρα και Γώγου Ζωή ήρθαν στο χώρο του σχολείου μας, στις 19/3/2025 ,συζήτησαν με τους γονείς, έγινε ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των γονέων και μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση πάνω σε θέματα που ενδιέφεραν όλους.

6e1bfc34 09f9 4eda 9067 cd160535640e847f4a01 0a3a 49a1 a041 57c46f79c449999ff963 f7c4 42fb 8ff2 505419ba7d26