ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΒΟΛΟΥ

Στις 15 Νοεμβρίου πραγματοποιήσαμε την πρώτη εκπαιδευτική μας επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου και συμμετείχαμε με βιωματικό τρόπο στο πρόγραμμα του μουσείου << Όταν οι χρονοκάψουλες τελειώνουν- ταξίδι πίσω στο χρόνο παίζοντας ανασκαφή>>.

Οι μαθητές μας αφού ενημερώθηκαν για το επάγγελμα των αρχαιολόγων , γίνανε οι ίδιοι αρχαιολόγοι ,κάνοντας ανασκαφές και στη συνέχεια συντηρητές αρχαίων ευρημάτων.

23 4 4 5 5 3 6 7 3 8 4 9 3 10 3 11 2 12 1 13 2 14 15 16 17 18 19 20 1 21 22

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- 3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:‘Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική , είναι απλώς μοναδική’.

Το νηπιαγωγείο μας παραλαμβάνει δεύτερο γράμμα. Αυτή τη φορά  ο λύκος μας στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες του και οι παππούδες του. Βλέπουμε ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για τον λύκο. Ακολουθεί συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της εκτεταμένης οικογένειας.

1 7 2 63 5

Τα παιδιά χωρίζονται σε εξαμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία εκτεταμένη οικογένεια με γονείς, παιδιά και παππούδες σε όποια αναλογία επιθυμούν. Οι ρόλοι μοιράζονται στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της. Μοιράζουμε σε κάθε «εξαμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» κάνουν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους. Συμπληρώνουμε ένα φύλλο εργασίας καταγράφοντας τις λύσεις που έχουν σκεφτεί.

8 3 9 2 10 2

Τέλος τα παιδιά ζωγραφίζουν  «Πώς νιώθει ο λύκος στην οικογένειά του;».

Συνεργασία , αγάπη, χαρά, στοργή είναι τα συναισθήματα που μοιράζονται τα μέλη μιας  εκτεταμένης οικογένειας.

 

6 45 413 17 2

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- 2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:‘Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική , είναι απλώς μοναδική’.

Ο πιγκουίνος από την ιστορία μας, μας στέλνει χαιρετισμούς με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων, στην οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» ο ίδιος και η οικογένειά του! Ακολουθεί συζήτηση, αφού πρώτα είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο για τους πιγκουίνους, στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της.

 

 

IMG 20231110 094107IMG 20231114 090039 1 13 3

Η συζήτηση οδηγεί στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας. Οι μαθητές

χωρίζονται σε  ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά. 

IMG 20231114 090109 1 1

 

Συζητούν για προβλήματα που τυχόν προκύπτουν σε μια οικογένεια που δουλεύουν οι γονείς πολλές ώρες και προτείνουν λύσεις.

 

 

 

Τέλος οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα ατομικό φύλλο εργασίας με θέμα «Πώς νιώθει ο πιγκουίνος στην οικογένειά του;». Οι απαντήσεις: χαρά, ευτυχία, αγάπη

5 21 52 4

Ζωγραφίζουν ελεύθερα μια πυρηνική οικογένεια (γονείς με παιδιά).

IMG 20231114 090144 1 1 IMG 20231114 090212 1

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ:‘Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική , είναι απλώς μοναδική’

Κάθε μαθητής με τη ζωγραφιά της οικογένειάς του στα χέρια, ανάλογα με το πλήθος των μελών που εικονίζονται σε αυτήν, την τοποθετεί στο  καρτελάκι- σπιτάκι με τον αντίστοιχο αριθμό.

 

3 2 2 3 1 3

Τους ζητείται να παρουσιάσουν την οικογένειά τους στην ομάδα τους με τη βοήθεια της ζωγραφιάς τους. Στο τέλος της δραστηριότητας, οι μαθητές αναρτούν τα ονόματά τους σε συγκεκριμένο χώρο κάτω από το σχετικό καρτελάκι- σπιτάκι.

β α 4 2

Καλούμε τα παιδιά σε μια δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών με θέμα «Τι είναι Οικογένεια», με στόχο να ανιχνεύσουμε  τις πρότερες ιδέες και αντιλήψεις των μαθητών.

5 1 6 3 7 1 8 2

Προβάλλουμε στην τάξη το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι ”Η μονα-δική μου οικογένεια”. Τα παιδιά δίνουν με την σειρά τους τα δώρα  τους στον Έλφι τον ήρωα του παραμυθιού. Δώρα διαφορετικά όπως αγάπη, στοργή, συνεργασία, αποδοχή, ζεστασιά, δύναμη. Τα παιδιά στη συνέχεια  ”χτίζουν” ένα σπίτι με  με τα παραπάνω δώρα. Όλα αυτά  κάνουν μια οικογένεια ευτυχισμένη .Ύστερα ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους ζωάκι, από το παραμύθι μαζί με την οικογένεια του.

10 1 11 1 13εεεε 19 1

ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ…

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΒΙΝΤΕΟ ”Ο PICOU PICOU MAΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ”, ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΦΕΡΝΕΙ .

8 1

ΑΠΟΤΥΠΩΣΑΜΕ ΣΤΟ ΧΑΡΤΙ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ.

ΜΙΛΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΡΠΟΥΣ. ΤΑ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΟΚΙΜΑΣΑΜΕ

9 10 1 2 2 2

<<ΕΝΑ ΜΗΛΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΤΟΝ ΚΑΝΕΙ ΠΕΡΑ>> ΣΥΖΗΤΗΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΜΗΛΟΥ, ΤΟ ΚΑΝΑΜΕ ΚΟΛΑΖ .

3 1 4 1 6 2 75

ΚΙΤΡΙΝΟ -ΚΟΚΚΙΝΟ- ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ -ΚΑΦΕ 

ΠΑΙΞΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ ΚΑΙ ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΑ ΦΥΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΟΛΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ.

11 12

Η ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΟΧΙ

ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΜΒΡΙΟΥ, ΤΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ, ΠΩΣ ΠΗΡΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ, ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ, ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ…

 

260

ΚΑΝΑΜΕ ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ ”ΟΧΙ”, ΤΗ ΚΑΝΑΜΕ ΠΑΖΛ, ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ.22242521 1 20 1 19 12 1181 1

 

ΖΗΤΩ Η 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΙΜΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1940 ΜΕ ΠΟΙΗΜΑΤΑ, ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ,ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ.

4 16 15 17 18 1 3 1 910 11 12 1316 1715

00

 

ΑΣ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΦΩΝΕΣ:

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ

Το Όνομα μου να σας πω….

Ξεκινήσαμε με τα ονόματά μας, αφού γνωριστήκαμε ,αναγνωρίσαμε τις καρτέλες με τα ονόματά μας .Ακολουθήσαμε τις γραμμές για να σχηματίσουμε τα αρχικά μας γράμματα με δακτυλομπογιές. Τα διακοσμήσαμε με τη τεχνική του κολλάζ και τα κάναμε καδράκια.8 1 2 1 3 5 4 2 1

Προσπαθήσαμε να γράψουμε το όνομα μας και το διακοσμήσαμε. Μετρήσαμε πόσες φωνούλες έχει το όνομά μας. Πόσα γράμματα έχει. Ποιο όνομα έχει τα πιο πολλ7ά γράμματα και ποιο τα λιγότερα. β6