ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ “ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ”

Η οικογένεια διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών και το σχολείο θέλοντας να βοηθήσει, προάγοντας και την συνεργασία σχολείου- οικογένειας, με την συνδρομή του κέντρου ΠΡΟΤΑΣΗ ΖΩΗΣ, οργανώσαμε συνάντηση ειδικών επιστημόνων που πραγματοποιεί ομιλίες σε γονείς, απαντώντας στα ερωτήματα και τις απορίες τους. Το Κέντρο Πρόληψης «Πρόταση Ζωής» πραγματοποιεί συναντήσεις σε γονείς με στόχο  την ενίσχυση του γονεϊκού ρόλου, την βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της οικογένειας, τη διερεύνηση των αναγκών των παιδιών. Οι κυρίες, Σωτηροπούλου Δήμητρα και Γώγου Ζωή ήρθαν στο χώρο του σχολείου μας, στις 19/3/2025 ,συζήτησαν με τους γονείς, έγινε ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των γονέων και μια πολύ εποικοδομητική συζήτηση πάνω σε θέματα που ενδιέφεραν όλους.

6e1bfc34 09f9 4eda 9067 cd160535640e847f4a01 0a3a 49a1 a041 57c46f79c449999ff963 f7c4 42fb 8ff2 505419ba7d26

25η ΜΑΡΤΙΟΥ

Την επέτειο της 25ης Μαρτίου, μέρα διπλής χαράς για τον χριστιανικό ελληνισμό, τη γιορτάσαμε στο σχολείο μας με πολλούς τρόπους. Το θρησκευτικό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου,  όπως επίσης ιστορικά γεγονότα της επανάστασης του 1821 παρουσιάστηκαν στα παιδιά με ιστορίες ,φωτογραφικό υλικό και βίντεο. Γνωρίσαμε τη διπλή διάσταση της γιορτής, την θρησκευτική και εθνική, ενώ με τη βοήθεια ποικίλου υλικού (έντυπου και ψηφιακού) ξετυλίξαμε το νήμα της ιστορίας. Προσπαθήσαμε να φανταστούμε πώς ήταν για τους Έλληνες η ζωή στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, μάθαμε για το έργο της Φιλικής Εταιρίας που οργάνωσε και προετοίμασε τους υπόδουλους Έλληνες για το μεγάλο αγώνα, αλλά και για τον ξεσηκωμό που οδήγησε στην απελευθέρωση. Ενδιαφέρον υπήρξε, ακόμη, για τους ήρωες της επανάστασης, τους οποίους γνωρίσαμε έναν έναν. Οι ενδυμασίες της εποχής μας απασχόλησαν επίσης. Τις παρατηρήσαμε ονομάζοντας τα μέρη από τα οποία αποτελούνται και έπειτα φτιάξαμε τα δικά μας τσολιαδάκια και ελληνοπούλες!Την παραμονή της γιορτής μαζί με τους γονείς γιορτάσαμε στην αυλή του σχολείου μας με ποιήματα ,τραγούδια και την καθιερωμένη παρέλαση.

cb0750dc 78cf 4237 80c5 7365c006fd25fb822250 9199 42e7 b97c e8de6b6667c1f889cc46 0afd 438e 98ae 88d67147b6b36dc1f5ef ef73 4b86 bfba 727adeb0ed901292e07d 4606 4e25 9ddc 7e0bd97499d329ef944e bc26 432b 90fd c96c474b0104c063c981 68bb 428b 88eb bb74b8f0cdd2fc280fb8 bad5 4b50 996d cf86d1c737af1c61073d e2ed 4070 9887 3c16f2413c86433dbc6e 1b65 4844 9068 d30ee1b7264f7566d808 6483 4449 9926 45512905567eaa42aed4 1d72 47c6 9e1d 934ed0809507b317813f acf4 4767 b0ee 12f3993dd549d133b5fd 1438 408b 8f46 ec56b8e89f3cf12c88f2 2752 4145 85a9 e765c7bc6cb68ef948e2 9b01 4d33 b7da d0ac406aea14

“ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΠΑΙΔΙΑ-ΥΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ” 3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Με αφορμή  το εργαστήριο δεξιοτήτων «Υπεύθυνα παιδιά -Υπερασπιστές των ζώων» , τα παιδιά του νηπιαγωγείου  γνώρισαν τα δικαιώματα των ζώων  και την σχέση αλληλεξάρτησης με τον άνθρωπο . Μίλησαν για το πως προστατεύουμε τα ζώα και τι άλλο χρειάζονται εκτός από τροφή και νερό. Βασικός στόχος του εργαστηρίου ήταν η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των παιδιών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Επιμέρους στόχοι ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και τον άνθρωπο και να αντιληφθούν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για όσα μας προσφέρουν, αφού η υπερκατανάλωση των ζωικών προιόντων ,στην εποχή μας, οδηγεί στην υπερεκμετάλλευσή τους .Στη διάρκεια του εργαστηρίου τα παιδιά αναγνώρισαν τα ζώα και  προσπάθησαν να τα κατατάξουν στην σωστή ομάδα ανάλογα με το που ζουν. Διάβασαν σχετικά παραμύθια και έφτιαξαν όμορφες κατασκευές. Κατάλαβαν ότι η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα είναι μια σχέση αλληλεξάρτησης. Αυτή η σχέση αλληλεξάρτησης απεικονίζεται και στον πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό”. Είδαμε τις συνθήκες που επικρατούν στα ζώα που ζουν στις εντατικές μονάδες εκτροφής και κάναμε συγκρίσεις με τα ζώα που ζουν σε μικρά αγροκτήματα. Μιλήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων σύμφωνα με την παγκόσμια διακήρυξη.Η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

.Τι παίρνει ο άνθρωπος από τα ζώα

8cc0689a 32ed 475d 8469 a02d032d9b72 38a4fa7e 4224 4e37 99cd 656024fc16e4dc47e722 d7a7 4c9c 9f7c f372fc3faad685367ef1 48f6 420d 805b d8785ed53e06

.Τι πρέπει να προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα

0e1e8275 c7be 4002 8546 c4ea610231d82e7b2529 06d5 474b 91fa 630b6a888483

.Η σχέση αλληλεξάρτησης ανθρώπου και ζώων απεικονίζεται και στον πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό”

17d

Τα παιδιά έφτιαξαν τον πίνακα με τον δικό τους τρόπο.

5f3cd785 8d5f 47fc 936c b360d18c56d012c5ee06 0f7b 4d30 80c7 d3d418abd825 8c892c72 cbc4 4046 9ce2 6b6c3ac538034daff31a c40c 4466 aa86 ec8a2c34a6bc

.-Τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε φύλλο εργασίας πώς νομίζουν ότι θα ήθελαν τα ζώα εκτροφής να είναι  και τι θα έλεγαν αν μπορούσαν να μιλήσουν.

8b10d9a8 b3c1 437f 8283 a8db811d1d10

.Τα δικαιώματα των ζώων και οι κατασκευές μας.

711fab9a f1ea 4e64 a3de 66924d10d771d6dab50c 482c 4a6c a24d f1f565936bfb

 

 

6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Παγκόσμια Ημ. κατά της ενδοσχολικής βίας

 

 

6η Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας που εμφανίζεται σε πολλές χώρες του κόσμου. Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για αυτό το φαινόμενο,για τις προεκτάσεις του και τις συνέπειες, παρακολουθήσαμε ιστορίες, είδαμε εικόνες  και βίντεο στο διαδίκτυο, συζητήσαμε για συμπεριφορές και συναισθήματα, βάζοντας τους μαθητές σε ρόλο θύτη και θύματος, με σκοπό να ενισχύσουμε την εν συναίσθησή τους. Τα παιδιά πρέπει να μη φοβούνται, να έχουν το θάρρος της γνώμης και να μάθουν να «αντιδρούν».

74e85ae7 cb04 46bd 953d 21ac32677de135191b4d 2963 4f33 9034 58d022d7836c08274c0e eb9b 44cb b742 1677163411d9d124376f b79c 44b5 96b4 504ce9da5433e62f40da a4cd 40c1 9639 6b07a36f0601a53803c4 777e 4441 96dd b462cf314aaddbcd448f e5c2 4117 b170 8f8da1431504

ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

  • Το καρναβάλι έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα. Οι μάσκες που φοράμε τις Απόκριες, δεν είναι άλλο από μια εξέλιξη των αρχαίων προσωπείων που φορούσαν οι ηθοποιοί, όταν έπαιζαν στις θεατρικές παραστάσεις που δίνονταν προς τιμήν του θεού Διονύσου.Η έναρξη του τριωδίου και τα αποκριάτικα έθιμα που είναι πλούσια στην πατρίδα μας και διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, μας δίνουν την ευκαιρία για γνώσεις και εμπειρίες.Οι ήρωες του καρναβαλιού είναι πολλοί και ανάμεσα τους ξεχωρίζει ο Αρλεκίνος.Μαθαίνουμε την ιστορία του και ακολουθούμε τα βήματα του στον χορό. Στην  αποκριάτικη γιορτή μας χορέψαμε με τους ρυθμούς της γιορτής,φτιάξαμε όλοι μαζί έναν πλούσιο μπουφέ και ο καθένας παρουσίασε την στολή του και μίλησε για τον ήρωα που διάλεξε να ντυθεί.
  • 4a427681 2073 42ce ae60 cccb76925cdc 29c20787 e174 44ae b12b 4233f7d84510 aa3a472e 7bdb 4e2d 8a66 cae0718cbae4 5913268b 56c0 4f7a 8d5d def3898ce105 5c1b0c18 fcad 42a6 814b 60a692bf100c 1ce36920 ad1d 46d6 b870 731c8f5180d1 18a4e885 5d80 46c7 b3fb 47ccdf5cd5c4 20705757 df92 41b4 8c45 a9ef9bafe19e f586db5f 230b 4622 b575 1ff6fb68e80e40bc1257 ce8a 410e 98e5 c730085d7c8e6c958017 99bb 4666 a506 fac9b8109fcc267ba589 4ea5 46af a538 9089f78a049da794ebe9 84ca 449a bab5 261a138b9a2dfd2555f8 a345 42e4 bc10 283aa8d1eeb3ecafeb92 f41e 4915 9bf6 55e354b3a5efa1e807cc 088c 4492 baac ab8ff8428f23a492228a 82cb 4e08 946e 8083edd2d447

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ “ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ”

Η καμπάνια “ΧΟΠΑ Ήρωες 112”, στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών του νηπιαγωγείου μέχρι Δ’ δημοτικού, με τα τρία κυριότερα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου και στην ενημέρωσή τους για τον Πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112, που θα πρέπει να καλέσουν σε αυτήν την περίπτωση. Η άμεση παρέμβαση, με την κλήση του 112, μπορεί να είναι η διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου, αλλά και μεταξύ της «ζωής όπως την ξέρουμε» και της απώλειας αυτής της ποιότητας ζωής λόγω μιας μόνιμης αναπηρίας. Όλα αυτά γίνονται μέσα από παιχνίδι και δραστηριότητες, με υλικό έντυπο και ηλεκτρονικό που παρέχουν εντελώς δωρεάν για όλα τα παιδιά, τους δασκάλους και τους γονείς που θα λάβουν μέρος, καθώς και όλη την απαραίτητη καθοδήγηση και τις πληροφορίες που ενδεχομένως θα χρειαστείτε. Είναι ευκαιρία να ανταγωνιστείτε με άλλα σχολεία για τις πρώτες θέσεις στον εθνικό και διεθνή πίνακα κατάταξης σχολείων και τάξεων και να λάβετε υπέροχα εκπαιδευτικά δώρα. Έτσι, προσφέρετε στη βελτίωση υγείας των παιδιών στο σχολείο σας, καθώς και των οικογενειών της ευρύτερης κοινότητάς σας ως «Σχολείο που προωθεί τις δεξιότητες υγείας». Μέχρι στιγμής, πάνω από 500 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα έχουν λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο να μεταλαμπαδευθεί η γνώση σε οικογένειες και κοινότητες! Προκειμένου να θέσουν ένα παράδειγμα προς μίμηση (για τα παιδιά) και να ενισχύσουν την επιθυμητή συμπεριφορά των παιδιών, έχουν δημιουργήσει μία ταινία κινουμένων σχεδίων. Μπορείτε να την δείτε εδώ: https://www.facebook.com/watch/?v=485806942379256 Η παραγωγή του BBC StoryWorks Commercial Productions, δείχνει την ιστορία του προγράμματος και πώς εξελίχθηκε παγκοσμίως! Μπορείτε να την δείτε εδώ: https://www.facebook.com/GreeceFastHeroes112/videos/400728238443211 Μαζί μπορούμε να σώσουμε τον κόσμο, έναν παππού, μια γιαγιά τη φορά! Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το παγκόσμιο πρόγραμμα Fast Heroes: https://www.facebook.com/GreeceFastHeroes112 www.fastheroes.com Το σχολείο μας πήρε μέρος και ολοκλήρωσε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο “ΧΟΠΑ ΗΡΩΕΣ 112”. Οι μαθητές είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα συμπτώματα του εγκεφαλικού και να δρουν άμεσα καλώντας το 112. Η εκπαίδευση των μαθητών πραγματοποιήθηκε μέσω της επίσημης ιστοσελίδας των ΧΟΠΑ ΗΡΩΩΝ 112 και του έντυπου υλικού που στάλθηκε για κάθε μαθητή. Βασικές μέθοδοι για να κατανοήσουν οι μαθητές τα παραπάνω αποτέλεσαν το κουκλοθέατρο, η δραματοποίηση, τα εκπαιδευτικά βίντεο, το τραγούδι των ΧΟΠΑ ΗΡΩΩΝ 112 και η ζωγραφική – κατασκευές.