Με αφορμή το εργαστήριο δεξιοτήτων «Υπεύθυνα παιδιά -Υπερασπιστές των ζώων» , τα παιδιά του νηπιαγωγείου γνώρισαν τα δικαιώματα των ζώων και την σχέση αλληλεξάρτησης με τον άνθρωπο . Μίλησαν για το πως προστατεύουμε τα ζώα και τι άλλο χρειάζονται εκτός από τροφή και νερό. Βασικός στόχος του εργαστηρίου ήταν η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των παιδιών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Επιμέρους στόχοι ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν τη σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και τον άνθρωπο και να αντιληφθούν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για όσα μας προσφέρουν, αφού η υπερκατανάλωση των ζωικών προιόντων ,στην εποχή μας, οδηγεί στην υπερεκμετάλλευσή τους .Στη διάρκεια του εργαστηρίου τα παιδιά αναγνώρισαν τα ζώα και προσπάθησαν να τα κατατάξουν στην σωστή ομάδα ανάλογα με το που ζουν. Διάβασαν σχετικά παραμύθια και έφτιαξαν όμορφες κατασκευές. Κατάλαβαν ότι η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα είναι μια σχέση αλληλεξάρτησης. Αυτή η σχέση αλληλεξάρτησης απεικονίζεται και στον πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό”. Είδαμε τις συνθήκες που επικρατούν στα ζώα που ζουν στις εντατικές μονάδες εκτροφής και κάναμε συγκρίσεις με τα ζώα που ζουν σε μικρά αγροκτήματα. Μιλήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων σύμφωνα με την παγκόσμια διακήρυξη.Η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
.Τι παίρνει ο άνθρωπος από τα ζώα



.Τι πρέπει να προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα


.Η σχέση αλληλεξάρτησης ανθρώπου και ζώων απεικονίζεται και στον πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ “Εγώ και το χωριό”

Τα παιδιά έφτιαξαν τον πίνακα με τον δικό τους τρόπο.



.-Τα παιδιά κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε φύλλο εργασίας πώς νομίζουν ότι θα ήθελαν τα ζώα εκτροφής να είναι και τι θα έλεγαν αν μπορούσαν να μιλήσουν.

.Τα δικαιώματα των ζώων και οι κατασκευές μας.

