Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2023-2024
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες:
- Καλλιέργεια σύγχρονων δεξιοτήτων, επεξεργασία των στάσεων/απόψεων των παιδιών και ανάπτυξη της ικανότητας να αντιμετωπίζουν το σύγχρονο περιβάλλον.
- Καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων συνυφασμένων με αξίες, στάσεις και αντιλήψεις για τη συγκρότηση της προσωπικότητας των παιδιών.
- Ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
- Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της ευαισθητοποίησης απέναντι στις αλλαγές και στα σημαντικά γεγονότα της κοινωνίας.
- Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της ουσιαστικής επικοινωνίας.
- Καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και αγάπης προς το περιβάλλον και προς τα πλάσματα που ζουν σε αυτό.
- Αξιοποίηση σύγχρονων διδακτικών εργαλείων και νέων τεχνολογιών.
- Καλλιέργεια συναισθημάτων αποδοχής, κατανόησης και σεβασμού.
Φροντίζω το Περιβάλλον
Τίτλος: Τα ζώα τα έχω φίλους μου
Τμήμα Προνήπια-Νήπια. Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή ΠΕ60, Κυριτσοπούλου Δήμητρα ΠΕ06.
Οκτώβριος 2023 – Νοέμβριος 2023.
7 εργαστήρια.
Σύνδεση με την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Τίτλος: Τα παιδιά έχουν δικαιώματα
Τμήμα Προνήπια-Νήπια. Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή ΠΕ60, Κυριτσοπούλου Δήμητρα ΠΕ06.
Δεκέμβριος 2023 – αρχές Φεβρουαρίου 2024.
7 εργαστήρια.
Σύνδεση με την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Τίτλος: Εξερευνώ την πόλη μου
Τμήμα Προνήπια-Νήπια. Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή ΠΕ60, Κυριτσοπούλου Δήμητρα ΠΕ06.
Μέσα Φεβρουαρίου 2024 – Μάρτιος 2024.
7 εργαστήρια.
Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Τίτλος: Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.
(Της Ε. Κανακάρη από την ψηφιακή βιβλιοθήκη του ΙΕΠ).
Τμήμα Προνήπια-Νήπια. Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή ΠΕ60, Κυριτσοπούλου Δήμητρα ΠΕ06.
Απρίλιος 2024 – Μάιος 2024.
7 εργαστήρια.
Σύνδεση με την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης
Το όραμά μας:
Τα παιδιά του σχολείου μας μέσα από την αλληλεπίδραση, την επικοινωνία και τη συνεργασία, να έρθουν σε επαφή με καινοτόμες δράσεις και πρακτικές, ώστε να ευαισθητοποιηθούν γύρω από σημαντικά ζητήματα της καθημερινότητας και να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες που θα τους είναι χρήσιμες. Επίσης, μέσα από την κοινοποίηση των δράσεων τους να νιώσουν υπερήφανα για τις κατακτήσεις τους, καθώς και χρήσιμα μέλη της κοινωνίας μας.
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες:
Καλλιέργεια σύγχρονων δεξιοτήτων, επεξεργασία των στάσεων/απόψεων των παιδιών και ανάπτυξη της ικανότητας να αντιμετωπίζουν το σύγχρονο περιβάλλον.
Καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων συνυφασμένων με αξίες, στάσεις και αντιλήψεις για τη συγκρότηση της προσωπικότητας των παιδιών.
Ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της ευαισθητοποίησης απέναντι στις αλλαγές και στα σημαντικά γεγονότα της κοινωνίας.
Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της ουσιαστικής επικοινωνίας.
Καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και αγάπης προς το περιβάλλον και προς τα πλάσματα που ζουν σε αυτό.
Αξιοποίηση σύγχρονων διδακτικών εργαλείων και νέων τεχνολογιών.
Καλλιέργεια συναισθημάτων αποδοχής, κατανόησης και σεβασμού.
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας συνεδρίασε και αποφάσισε ομόφωνα τη συμμετοχή του σχολείου μας στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων με γνώμονα τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών μας και με στόχο την απόκτηση θετικής στάσης για το σχολείο με ελκυστικά θέματα και δραστηριότητες, και την ολόπλευρη ανάπτυξή τους. Η σειρά των θεματικών ενοτήτων αποφασίστηκε έτσι ώστε να δένει αρμονικά με το υπόλοιπο πρόγραμμα του σχολείου και παράλληλα να ταιριάζει με σημαντικές παγκόσμιες ημέρες κατά τη διάρκεια του χρόνου.
Ως προς τη Θεματική Ενότητα:
Α) Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Τίτλος: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
της Ι. Μανάφη από την ψηφιακή βιβλιοθήκη του ΙΕΠ.
Τμήμα 1 – Εκπαιδευτικός: Κατσιαφυλλούδη Γεωργία.
Τμήμα 2 – Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή.
Μέσα Οκτωβρίου 2022 – Νοέμβριος 2022.
7 εργαστήρια.
Θα δοθεί έμφαση στις: Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα). Δεξιότητες κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα). Δεξιότητες του νου (στρατηγική σκέψη και επίλυση προβλήματος, πλάγια σκέψη, κατασκευές και παιχνίδια).
Βασική επιδίωξη είναι οι μαθητές/τριές μας να μιλήσουν για τις οικογένειές τους, να εκφράσουν τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους, να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους και να αναπτύξουν ισχυρότερους δεσμούς, να γνωρίσουν διάφορα είδη οικογενειών (π.χ. πυρηνική, μονογονεϊκή, εκτεταμένη κλπ) και να οδηγηθούν στη διαχείριση σχέσεων και προβληματικών καταστάσεων, και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
Β) Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Τίτλος: «Γινόμαστε Μετεωρολόγοι!»
Τμήμα 1 – Εκπαιδευτικός: Κατσιαφυλλούδη Γεωργία.
Τμήμα 2 – Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή.
Δεκέμβριος 2022 – αρχές Φεβρουαρίου 2023.
7 εργαστήρια.
Θα δοθεί έμφαση στις: Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα/4cs (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα). Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα/4cs σε ψηφιακό περιβάλλον (ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή κριτική σκέψη, συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας). Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης (ρομποτική-επιστημονική/υπολογιστική σκέψη, δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, πληροφορικός γραμματισμός, ψηφιακός γραμματισμός , τεχνολογικός γραμματισμός , γραμματισμός στα μέσα). Δεξιότητες του νου (στρατηγική σκέψη και επίλυση προβλήματος, πλάγια σκέψη, κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές).
Βασική επιδίωξη είναι οι μαθητές/τριές μας να εξερευνήσουν, να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν μετεωρολογικά φαινόμενα της περιοχής τους. Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα με απλά εργαλεία/όργανα που κατασκευάζουν, προβληματίζονται για τις μεταβολές του καιρού και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητά τους.
Γ) Φροντίζω το Περιβάλλον
Τίτλος: «Προστάτεψε το δάσος – είναι πηγή ζωής!»
της Ευ. Σπύρου-Βαγή από την ψηφιακή βιβλιοθήκη του ΙΕΠ.
Τμήμα 1 – Εκπαιδευτικός: Κατσιαφυλλούδη Γεωργία.
Τμήμα 2 – Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή.
Μέσα Φεβρουαρίου 2023 – Μάρτιος 2023.
7 εργαστήρια.
Θα δοθεί έμφαση στις: Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα). Δεξιότητες κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα). Δεξιότητες του νου (στρατηγική σκέψη και επίλυση προβλήματος, πλάγια σκέψη, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός, κατασκευές και παιχνίδια). Ψηφιακές δεξιότητες.
Βασική επιδίωξη του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης.
Δ) Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Τίτλος: «Κολυμπώ με ασφάλεια!»
Τμήμα 1 – Εκπαιδευτικός: Κατσιαφυλλούδη Γεωργία.
Τμήμα 2 – Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή.
Απρίλιος 2023 – Μάιος 2023.
7 εργαστήρια.
Θα δοθεί έμφαση στις: Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα). Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα). Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (ενσυναίσθηση και ευαισθησία). Πλάγια σκέψη, ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, κατασκευές και παιχνίδια.
Βασική επιδίωξη είναι οι μαθητές/τριές μας να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες θαλάσσιας συμπεριφοράς και ασφαλούς κολύμβησης, ώστε να αναγνωρίζουν τα λάθη τους, να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασφάλειας στη θάλασσα, να αποκτήσουν θετική στάση και συνείδηση θαλάσσιας συμπεριφοράς και να ευαισθητοποιήσουν άλλους ανθρώπους πάνω στο θέμα.
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα: Αναμένουμε μέσα από το θετικό κλίμα, τη συνεργασία, τους κοινούς στόχους και τη συλλογική προσπάθεια, τα παιδιά του σχολείου μας να έρθουν κοντά, να νιώσουν ισότιμα μέλη της ομάδας, να επικοινωνήσουν ουσιαστικά, να εκφράσουν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους και τελικά να νιώσουν ενωμένοι κάτω από την “ομπρέλα” του σχολείου.
Ειδικότερα οφέλη: Αναμένουμε ακόμα και τα παιδιά που νιώθουν πιο έντονη συστολή και δυσκολία στο να εκφράσουν τις σκέψεις, τις ιδέες και τα συναισθήματά τους, να καταφέρουν να ξεπεράσουν αυτά τα εμπόδια (σε κάποιο βαθμό), μέσα από τη συλλογική προσπάθεια και με την καλλιέργεια θετικού κλίματος.
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας: Αναμένουμε προσωπική και ομαδική ενδυνάμωση για τους μαθητές μας και ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της αυτοπεποίθησής τους. Βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών του προσωπικού του σχολείου μας, αλλά και τόνωση του καλού ενδοσχολικού κλίματος. Επίσης, προσβλέπουμε στη δημιουργία ισχυρότερων δεσμών εμπιστοσύνης μεταξύ του σχολείου και των γονέων, μέσα από την αλληλοβοήθεια, την αλληλοϋποστήριξη και τη διάχυση των αποτελεσμάτων του έργου μας.
Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα: Αναμένουμε η τοπική κοινότητα να έρθει σε επαφή με το έργο του σχολείου μας και να ενημερωθεί για τις δράσεις μας. Μέσα από τη συνεργασία με τοπικούς φορείς θα διευρυνθεί ο κύκλος δράσης και συνεργασιών του σχολείου μας.
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών: Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες ανάγκες στους μαθητές μας, άρα δε θα χρειαστούν ιδιαίτερες προσαρμογές. Σε περιπτώσεις που θα κριθεί απαραίτητο θα επιλέξουμε τη διαφοροποίηση και εξατομίκευση της διδασκαλίας, ώστε να δοθούν ευκαιρίες μάθησης και εργασίας με διάφορους τρόπους, και να εμπλακούν όλα τα παιδιά στη διαδικασία.
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης: Δήμος Λαρισαίων, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας, Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σύλλογοι και φορείς που θα προκύψουν στην πορεία.
Ως προς τη Θεματική Ενότητα ”Ζω καλύτερα – Ευ ζην”
Τίτλος: Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Τμήμα 1 – Εκπαιδευτικός: Κατσιαφυλλούδη Γεωργία.
Τμήμα 2 – Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή.
Απρίλιος 2022 – Μάιος 2022.
7 εργαστήρια.
Σύνδεση με την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου.
Θα δοθεί έμφαση στις: Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα). Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα). Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (ενσυναίσθηση και ευαισθησία). Πλάγια σκέψη, ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, κατασκευές και παιχνίδια.
Βασική επιδίωξη είναι οι μαθητές/τριές μας να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες οδικής συμπεριφοράς, ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί, ποδηλάτες και επιβάτες οχημάτων και να ευαισθητοποιήσουν άλλους στη σωστή συμπεριφορά στο δρόμο και στη χρήση προστατευτικών μέσων (ζώνη, κράνος κλπ).
Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2021-2022
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης
Το όραμά μας:
Τα παιδιά του σχολείου μας μέσα από την αλληλεπίδραση, την επικοινωνία και τη συνεργασία, να έρθουν σε επαφή με καινοτόμες δράσεις και πρακτικές, ώστε να ευαισθητοποιηθούν γύρω από σημαντικά ζητήματα της καθημερινότητας και να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες που θα τους είναι χρήσιμες. Επίσης, μέσα από την κοινοποίηση των δράσεων τους να νιώσουν υπερήφανα για τις κατακτήσεις τους, καθώς και χρήσιμα μέλη της κοινωνίας μας.
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες:
- Καλλιέργεια σύγχρονων δεξιοτήτων, επεξεργασία των στάσεων/απόψεων των παιδιών και ανάπτυξη της ικανότητας να αντιμετωπίζουν το σύγχρονο περιβάλλον.
- Καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων συνυφασμένων με αξίες, στάσεις και αντιλήψεις για τη συγκρότηση της προσωπικότητας των παιδιών.
- Ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
- Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της ευαισθητοποίησης απέναντι στις αλλαγές και στα σημαντικά γεγονότα της κοινωνίας.
- Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της ουσιαστικής επικοινωνίας.
- Καλλιέργεια κλίματος σεβασμού και αγάπης προς το περιβάλλον και προς τα πλάσματα που ζουν σε αυτό.
- Αξιοποίηση σύγχρονων διδακτικών εργαλείων και νέων τεχνολογιών.
- Καλλιέργεια συναισθημάτων αποδοχής, κατανόησης και σεβασμού.
Ως προς τη Θεματική Ενότητα ”Φροντίζω το Περιβάλλον”
Τίτλος: Τα ζώα τα έχω φίλους μου
Τμήμα 1 – Εκπαιδευτικός: Κατσιαφυλλούδη Γεωργία.
Τμήμα 2 – Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή.
11 Οκτωβρίου 2021 – Νοέμβριος 2021.
7 εργαστήρια.
Σύνδεση με την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων.
Θα δοθεί έμφαση στις: Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα). Δεξιότητες κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα). Δεξιότητες του νου (στρατηγική σκέψη και επίλυση προβλήματος, πλάγια σκέψη, κατασκευές και παιχνίδια).
Βασική επιδίωξη είναι οι μαθητές/τριές μας να συνειδητοποιήσουν ότι οι ανάγκες όλων των πλασμάτων είναι ίδιες, να ευαισθητοποιηθούν γύρω από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα και να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης, να αποκτήσουν σωστή συνείδηση σχετικά με την υποχρέωση που αναλαμβάνει κάποιος που φροντίζει ένα ζώο και να κοινοποιήσουν τις ιδέες τους για να ευαισθητοποιήσουν την τοπική κοινωνία πάνω στην προστασία των ζώων.
Ως προς τη Θεματική Ενότητα ”Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη”
Τίτλος: Τα παιδιά έχουν δικαιώματα
Τμήμα 1 – Εκπαιδευτικός: Κατσιαφυλλούδη Γεωργία.
Τμήμα 2 – Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή.
Δεκέμβριος 2021 – αρχές Φεβρουαρίου 2022.
7 εργαστήρια.
Σύνδεση με την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Θα δοθεί έμφαση στις: Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα). Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών. Δεξιότητες κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα). Δεξιότητες του νου (στρατηγική σκέψη και επίλυση προβλήματος, πλάγια σκέψη, κατασκευές και παιχνίδια).
Βασική επιδίωξη είναι οι μαθητές/τριές μας να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής των ανθρώπων σε διάφορες χώρες του κόσμου, να προβληματιστούν και να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης των προβλημάτων αυτών και να ενημερωθούν για τα δικαιώματα των παιδιών.
Ως προς τη Θεματική Ενότητα ”Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία”
Τίτλος: Εξερευνώ την πόλη μου
Τμήμα 1 – Εκπαιδευτικός: Κατσιαφυλλούδη Γεωργία.
Τμήμα 2 – Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή.
Μέσα Φεβρουαρίου 2022 – Μάρτιος 2022.
7 εργαστήρια.
Θα δοθεί έμφαση στις: Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα/4cs (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα). Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα/4cs σε ψηφιακό περιβάλλον (ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή κριτική σκέψη, συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας). Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης (ρομποτική-επιστημονική/υπολογιστική σκέψη, δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, πληροφορικός γραμματισμός, ψηφιακός γραμματισμός , τεχνολογικός γραμματισμός , γραμματισμός στα μέσα). Δεξιότητες του νου (στρατηγική σκέψη και επίλυση προβλήματος, πλάγια σκέψη, κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές).
Βασική επιδίωξη είναι οι μαθητές/τριές μας να εξερευνήσουν, να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν την πόλη στην οποία ζουν. Μέσα από τα εργαλεία που προσφέρει ο ηλεκτρονικός υπολογιστής να αναζητήσουν πληροφορίες για τη Λάρισα και τα σημαντικότερα σημεία της, να προσπαθήσουν να τα ανακατασκευάσουν στην τάξη με διάφορα υλικά, αλλά και να δώσουν λύσεις σε προβλήματα με τη χρήση απλών μέσων και υλικών ρομποτικής.
Ως προς τη Θεματική Ενότητα ”Ζω καλύτερα – Ευ ζην”
Τίτλος: Κυκλοφορώ με ασφάλεια
Τμήμα 1 – Εκπαιδευτικός: Κατσιαφυλλούδη Γεωργία.
Τμήμα 2 – Εκπαιδευτικός: Γουργιώτη Ξανθή.
Απρίλιος 2022 – Μάιος 2022.
7 εργαστήρια.
Σύνδεση με την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου.
Θα δοθεί έμφαση στις: Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα). Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση, ευαισθησία, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα). Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (ενσυναίσθηση και ευαισθησία). Πλάγια σκέψη, ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός, κατασκευές και παιχνίδια.
Βασική επιδίωξη είναι οι μαθητές/τριές μας να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες οδικής συμπεριφοράς, ώστε να κυκλοφορούν με ασφάλεια ως πεζοί, ποδηλάτες και επιβάτες οχημάτων και να ευαισθητοποιήσουν άλλους στη σωστή συμπεριφορά στο δρόμο και στη χρήση προστατευτικών μέσων (ζώνη, κράνος κλπ).
Από το σχολικό έτος 2021-2022 εισάγονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Αναπτύσσονται με βάση τους παρακάτω θεματικούς κύκλους:
Στοχεύουν στην ανάπτυξη των παρακάτω δεξιοτήτων:
Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (4cs)
Α1. Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
Α2. Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας
Β) Δεξιότητες ζωής
Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
Β2.Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
Β3.Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
Β4.Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα)
Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης
Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)
Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη)
Δ) Δεξιότητες του νου
Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός
Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση)