Με αφορμή τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου 1940 πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας πρόγραμμα δραστηριοτήτων, κατά το οποίο τα παιδιά ενημερώθηκαν για τα γεγονότα που οδήγησαν τη χώρα μας στον πόλεμο του ’40 και στην Κατοχή που ακολούθησε. Επίσης, προσεγγίσαμε τις έννοιες ”ειρήνη”, ”πόλεμος” και ”ελευθερία”, και μιλήσαμε για την αξία και τη σημασία τους.
Τα παιδιά δούλεψαν ατομικά δημιουργώντας κάρτες για το σπίτι για να θυμούνται την επέτειο.
Με αποτύπωμα του χεριού τους έφτιαξαν το περιστέρι της ειρήνης και το κόλλησαν σε χαρτί με γραμμικό φόντο.
Ζωγράφισαν σύμφωνα με τις ιδέες τους πώς θα ήταν ένας άνθρωπος και το περιβάλλον γύρω του σε περίοδο ειρήνης και πολέμου.
Αφού είδαμε και συζητήσαμε τον πίνακα του Πικάσο ”Το παιδί με το περιστέρι”, το κάθε παιδί κλήθηκε να τον αντιγράψει δίνοντας έμφαση στα χρώματα σε χαρτί στο οποίο υπήρχε το σκίτσο του πίνακα.
Τα παιδιά δούλεψαν και σε μικρές ομάδες. Στόχος ήταν να συζητήσουν, να εκφράσουν τις ιδέες και τη γνώμη τους, να συνεργαστούν και να δουλέψουν ομαδικά για ένα κοινό σκοπό.
Σκεφτήκαμε πώς αλλάζει η ζωή μας και όλα γύρω μας σε κατάσταση πολέμου και ειρήνης, και έφτιαξαν την παρακάτω δημιουργία. Από μαύρα στον πόλεμο, χρωματιστά στην ειρήνη.
Επεξεργάστηκαν τον πίνακα του Αλεξανδράκη και τον συνέχισαν σε μεγάλο χαρτόνι.
Ζωγράφισαν πώς θα ήταν ένας άνθρωπος και το περιβάλλον γύρω του σε περίοδο ειρήνης και πολέμου.
Με αφορμή το τραγούδι του ναι/όχι που ακούσαμε, σκέφτηκαν και ζωγράφισαν σε τί θα λέγαμε εμείς ναι/όχι.
Πηγές: you tube