9 Οκτωβρίου 2024 – Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων
Κάθε χρόνο η 9η Οκτωβρίου είναι ημέρα αφιερωμένη στα ταχυδρομεία. Ήταν μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για τη δουλειά που γίνεται εκεί, για τη σημασία των ταχυδρομείων, αλλά και για τον τρόπο που έχει αλλάξει η επικοινωνία των ανθρώπων με την εξέλιξη της τεχνολογίας. Μερικές από τις δραστηριότητες παρουσιάζονται παρακάτω.
Κάθε παιδί έκανε μια ζωγραφιά και την έβαλε στο φάκελο που κρατά ο ταχυδρόμος για την στείλουν σε κάποιο αγαπημένο πρόσωπο.
Μετά από ιδεοθύελλα για λέξεις που έχουν σχέση με το ταχυδρομείο, γνωρίσαμε το γράμμα Τ. Τα παιδιά σκέφτηκαν λέξεις που αρχίζουν από το γράμμα, επεξεργαστήκαμε σχετικό ποίημα και είδαμε το ”Τρομερό ταμπούρλο” από τη σειρά ”Ένα γράμμα, μια ιστορία”.
Στα μαθηματικά τα παιδιά έβαλαν στο φάκελο τόσα γραμματόσημα όσα έδειχνε ο αριθμός στο ζάρι.
Συνδέσαμε τα μαθηματικά με τις ΤΠΕ και τα παιδιά προγραμμάτισαν τη μελισσούλα/ταχυδρόμο, ώστε να πάει στο σπίτι που είχε τον αντίστοιχο αριθμό με το ζάρι, για να δώσει γράμμα.
Επεξεργαστήκαμε το σήμα των ΕΛΤΑ και μιλήσαμε για τον Ερμή. Είδαμε βίντεο με την ιστορία για τη γέννησή του και τον τρόπο που έγινε ένας από τους θεούς του Ολύμπου. Στη συνέχεια, τα παιδιά έκαναν ένα φύλλο εργασίας με τα σύμβολα του Ερμή.
Το αρχικό μου γράμμα
Το αρχικό μου γράμμα κρατώ και μαζί του πετώ..
4 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ζώων
ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ
Με ένα μαγικό ραβδί σου ευχόμαστε Καλή Αρχή!
ΑΓΙΑΣΜΟΣ 2024
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες του σχολείου μας,
σας ενημερώνουμε πως την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 10:30 το πρωί
θα πραγματοποιηθεί ο καθιερωμένος αγιασμός στον αύλειο χώρο του σχολείου μας
με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Θα γίνει μια πρώτη σχετική ενημέρωση
για την λειτουργεία του σχολείου και μετά οι μαθητές αποχωρούν με τους γονείς τους.
Ευχόμαστε ολόψυχα μια όμορφη και δημιουργική νέα σχολική χρονιά!
”Γνωρίζω την πόλη μου”: Ολοκληρωμένο πρόγραμμα 15ου Νηπιαγωγείου Λάρισας για το Δίκτυο ”Βιώσιμη πόλη”
Παρουσιάζουμε το ολοκληρωμένο πρόγραμμα του σχολείου μας με τίτλο ”Γνωρίζω την πόλη μου” με όλες τις δράσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο Εθνικό Δίκτυο ”Βιώσιμη πόλη: Η πόλη ως πεδίο εκπαίδευσης για την αειφορία”. Τελική δράση ήταν η ενημέρωση των πολιτών για τη φροντίδα των ζώων.
Ευχαριστούμε το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας και όλους τους φορείς για τη συνεργασία!
Επίσκεψη στην Α’ Δημοτικού
Το σχολείο μας επισκέφθηκε την Α’ Δημοτικού του 36ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος για την ομαλή μετάβαση στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Τα παιδιά της τάξης και η δασκάλα τους μας υποδέχτηκαν στην τάξη τους με πολύ όμορφο τρόπο, μας μίλησαν για τα μαθήματα και για το πώς περνάνε στο Δημοτικό. Τα νήπια είδαν το χώρο του σχολείου, το κυλικείο, την αυλή, την τάξη, κάθισαν στα θρανία με τα μεγαλύτερα παιδιά, γνωρίστηκαν μεταξύ τους, συζήτησαν και ζωγράφισαν μαζί. Επίσης, ανταλλάξαμε δώρα. Τα νήπια έδωσαν το εικαστικό έργο με θέμα τη θάλασσα που είχαν δημιουργήσει και τα παιδιά της Α’ τάξης μας γέμισαν με όμορφες ζωγραφιές.
Ήταν μια πολύ ωραία μέρα, γεμάτη αναμνήσεις και καινούριες γνωριμίες!
Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά και τη δασκάλα του τμήματος Α1 του 36ου Δημοτικού Σχολείου Λάρισας!
Ολοκλήρωση προγράμματος ”Γνωρίζουμε και προβάλλουμε το Μουσείο Στρατιωτικής Κτηνιατρικής Υπηρεσίας ΚΕΝΟΚ Λάρισας”, στα πλαίσια συμμετοχής στο Δικτύο ”Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους”
Φέτος το σχολείο μας συμμετείχε στο Δίκτυο ”Τα παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους”, στα πλαίσια του οποίου επισκεφθήκαμε το Μουσείο και υλοποιήσαμε πρόγραμμα δραστηριοτήτων με τίτλο ”Γνωρίζουμε και προβάλλουμε το Μουσείο Στρατιωτικής Κτηνιατρικής Υπηρεσίας ΚΕΝΟΚ Λάρισας”.
Ευχαριστούμε το Μουσείο Στρατιωτικής Κτηνιατρικής Υπηρεσίας ΚΕΝΟΚ Λάρισας και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας για τη συνεργασία!
15ο Νηπιαγ. Λάρισας-Γνωρίζουμε και προβάλλουμε το Μουσείο Στρατιωτικής Κτηνιατρικής Υπηρεσίας ΚΕΝΟΚ
Σχέδιο Δράσης 2023-2024: Κατανόηση, βοήθεια, συνεργασία… φιλία!
Για τη φετινή σχολική χρονιά το Σχέδιο Δράσης του σχολείου μας είναι προσανατολισμένο στη συναισθηματική αγωγή (https://blogs.sch.gr/15niplarislar/about/sxediodrasis/). Μέσα από τις δραστηριότητες που θα υλοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα επιδιώξουμε τα παιδιά να αναπτύξουν θεμελιώδεις αξίες/ιδανικά και συναισθήματα συμπάθειας, σεβασμού, πνεύμα αλληλοβοήθειας και αμοιβαίας αποδοχής, καθώς και το αίσθημα του “ανήκειν”, συνειδητοποιώντας ότι αποτελούν μέλη μιας ομάδας με κοινούς στόχους, να επιλέγουν κοινωνικά αποδεκτές μορφές συμπεριφοράς (βοηθώντας την ανάπτυξη θετικού ψυχολογικού κλίματος στην τάξη), να συνειδητοποιήσουν τα δυνατά και αδύναμα σημεία τους και να αποβάλλουν το φόβο/άγχος της αποτυχίας, ενδυναμώνοντας την αυτοεκτίμηση/αυτοπεποίθησή τους, μέσω της αποδοχής από την ομάδα (υιοθετώντας ενεργητικούς ρόλους στη μαθησιακή διαδικασία), να συνεργάζονται και να επιλύουν συγκρούσεις/προβληματικές καταστάσεις, ώστε να μπορούν να αξιοποιήσουν αυτές τις δεξιότητες αυτές αργότερα.
Παρακάτω παρουσιάζονται μερικές από τις δραστηριότητες του προγράμματος:
Μιλήσαμε ο καθένας για τον εαυτό του, γνωριστήκαμε και ενωθήκαμε όλοι σε μια ομάδα. Μέσα από τη μοναδικότητα καταλήξαμε στην ομαδικότητα:
Η καρδιά της τάξης μας:
Τα παιδιά εκφράστηκαν ελεύθερα ζωγραφίζοντας στα κομμάτια της καρδιάς ό,τι ήθελαν. Ενώσαμε τα κομμάτια για μια πολύχρωμη συλλογική δημιουργία.
Ας ενώσουμε τις καρδιές μας:
Τα παιδιά κινήθηκαν ελεύθερα με τη μουσική κρατώντας μισές καρδιές διαφορετικού χρώματος. Όταν σταματούσε η μουσική έψαχναν να βρουν την άλλη μισή καρδιά. Αφού επαναλάβαμε τη διαδικασία αυτή μερικές φορές και τα παιδιά έκαναν διάφορα ταιριάσματα, τελικά κολλήσαμε τις καρδιές σε χαρτί και τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι ήθελαν σε δυάδες. Όταν ολοκλήρωσαν τη ζωγραφιά και έγραψαν ο καθένας το όνομά του σε κάθε πλευρά, τότε κόψαμε το χαρτί (και την καρδιά) στη μέση και ο καθένας πήρε από ένα κομμάτι στο σπίτι με το όνομα του συμμαθητή/συμμαθήτριάς του.
”Τα φτερά της φιλίας”
Επίσκεψη συγγραφέα στο σχολείο μας
Με αφορμή το Σχέδιο Δράσης και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καλέσαμε στο σχολείο την κα. Ματίνα Ζαγκότη, για να μας διαβάσει το βιβλίο της ”Τα φτερά της φιλίας” και να μας μιλήσει για τη συγγραφή. Ετοιμάσαμε την πρόσκληση και αφού τη σκανάραμε, τη στείλαμε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Επίσης, ετοιμάσαμε και ένα δώρο για να την ευχαριστήσουμε.
Το βιβλίο άρεσε πολύ στα παιδία και η αφήγηση της κας. Ζαγκότη κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον τους. Μιλήσαμε για την ιστορία και τα όμορφα μηνύματα που παίρνουμε από αυτή και τα παιδιά είπαν τη γνώμη τους.
Στο τέλος, έφτιαξαν μια εικαστική δημιουργία με τους ήρωες της ιστορίας και σελιδοδείκτες για το σπίτι για να θυμούνται την όμορφη αυτή ημέρα. Η κα. Ζαγκότη χάρισε στο σχολείο μας το βιβλίο της, το οποίο τοποθετήσαμε στη βιβλιοθήκη της τάξης μας, έτσι ώστε να μπορούν τα παιδιά να το δανείζονται και στο σπίτι.
Ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη διήγηση και παρουσίαση!
Ο πύργος της φιλίας:
Διαβάζοντας το βιβλίο ”Ο Φεγγαροσκεπαστής” τα παιδιά κατάλαβαν πόσο σημαντική είναι η βοήθεια και το ειλικρινές ενδιαφέρον των ανθρώπων γύρω μας. Στη συνέχεια διακοσμώντας και κόβοντας τα αρχικά γράμματα των ονομάτων τους έφτιαξαν το πύργο της φιλίας της τάξης μας.
Αρνητικά συναισθήματα φύγετε μακριά!:
Μιλώντας για τα συναισθήματα εστιάσαμε στα αρνητικά (φόβο, θυμό, ζήλια) και αφού συζητήσαμε στην τάξη για τις περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να τα βιώσουμε, τα παιδιά έκαναν ένα ομαδικό και ένα ατομικό εικαστικό έργο. Ζωγράφισαν πότε νιώθουν αυτά τα συναισθήματα, έφτιαξαν έναν πύραυλο και φαντάστηκαν ότι τα στέλνουν πολύ μακριά μέχρι το διάστημα.
Το ομαδικό έργο, με τον πύραυλο φτιαγμένο από ρολό χαρτιού κουζίνας και μέσα του τις ζωγραφιές των συναισθημάτων:
Τα ατομικά έργα, με τον πύραυλο κατασκευασμένο από φάκελο αλληλογραφίας:
Ο ήλιος που έχω μέσα μου:
Διαβάσαμε δύο όμορφα βιβλία ”Το παιδί που δεν είχε δει τον ήλιο” και το ”Μαγικό κουτί της Αριάδνης”. Συζητήσαμε για τους κινδύνους, αλλά και τις χαρές της ζωής, τις ευθύνες και τους τρόπους που μπορούμε να βοηθήσουμε τους γύρω μας. Στη συνέχεια, τα παιδιά δημιούργησαν ένα εικαστικό έργο με τον ήλιο στις ακτίνες του οποίου γράψαμε τις λέξεις που σκέφτηκαν για όσα χρειάζονται οι άνθρωποι για να είναι χαρούμενοι και να ζουν όμορφα.