Artful Ecoteams, etwinning 2022-23

ομάδας 768x519 1

 

 

Με την ομάδα της  Οικοσυμμαχίας, φέτος θα αναλάβουμε το έργο Artful Ecoteams.Το έργο μας θα επικεντρωθεί στην τέχνη και θα διερευνήσει εάν οι διάφορες μορφές της μπορούν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες (οικολογικά συνειδητοποιημένοι) τόσο ως προς την προστασία του περιβάλλοντος όσο και για την καλλιέργεια κοινωνικών σχέσεων. Στόχος μας μέσω του έργου είναι να αναδείξουμε τη δύναμη της τέχνης στις προκλήσεις του 21ου αιώνα και να δείξουμε ότι η συνεργασία των σχολείων της Οικοσυμμαχίας μπορεί να προωθήσει την πολιτιστική ευαισθητοποίηση μέσω της μάθησης, ώστε οι μαθητές μας να γίνουν ενεργοί Ευρωπαίοι πολίτες στο μέλλον. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες θα πειραματιστούν με τις διάφορες μορφές τέχνης (ζωγραφική, μουσική, δράμα, γλυπτική, φωτογραφία, κ.α.), θα ανακυκλώσουν και θα επαναχρησιμοποιήσουν μέσα από αυτές, συμμετέχοντας συγχρόνως και σε διάφορες περιβαλλοντικές εκδηλώσεις. Επίσης, θα έρθουν σε επαφή με το παρελθόν, προσεγγίζοντας πολιτιστικά μνημεία της περιοχής τους με επιτόπια έρευνα και θα τα αποδώσουν με διάφορους τρόπους τέχνης (γλυπτό, τρισδιάστατη κατασκευή, κα). Θα αναπτύξουν κρίκους πολιτισμού μεταξύ τους και με τη μέθοδο του καταιγισμού των ιδεών τους θα ανασυγκροτήσουν τις γνώσεις και θα τις εμπλουτίσουν. Απώτερος στόχος όμως όλων, είναι η διαδραστική επικοινωνία μεταξύ των μαθητών/τριών, η εργασία σε ομάδες, η σωστή διαχείριση των συγκρούσεων, η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και του σεβασμού και γενικότερα η αύξηση της αυτοεκτίμησής τους.

3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Global Schools Action Day

Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Παγκόσμια Ημέρα  Δράσης  Σχολείων Running Out of Time στις 3 Νοεμβρίου 2022,  για το Global Schools Action Day!

Μάθαμε για την κλιματική αλλαγή μέσα από ένα βιωματικό θεατρικό παιχνίδι, φτιάξαμε τη σκυτάλη μας με ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά,  τρέξαμε σε σκυταλοδρομία στο σχολείο μας και δημιουργήσαμε την αφίσα μας για την προστασία της Γης!

 

004

1η δραστηριότητα: Γνωριμία

Μετάβαση στο padlet.com

Κληρωθήκαμε να κάνουμε τηλεδιάσκεψη με το 6ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας η οποία έγινε  στις 2/11/2022.  Τα παιδιά των δύο νηπιαγωγείων  βρήκαν με ποιο νηπιαγωγείο ήρθαν σε επαφή ακούγοντας το αίνιγμά τους και δημιούργησαν ταυτόχρονα online μια συνεργατική ζωγραφιά χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα colorillo.


2
Δράσεις Νοεμβρίου

1.Διαβάζουμε το παραμύθι «Η κούκλα που ταξίδευε στον κόσμο». Το συζητάμε, το δραματοποιούμε. Ανταλλάσουμε υφάσματα με  δύο Νηπιαγωγεία (100ο Νηπιαγωγείο Αθήνας και4ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων) και με αυτά φτιάχνουμε μία υφασμάτινη κούκλα, της δίνουμε το όνομα Λίνα Καπελίνα και την υιοθετούμε ως την μασκότ μας. Οι παρακάτω φωτογραφίες ανεβαίνουν σε συνεργατικό έγγραφο. 

IMG 6fc51d1f496bf914153d0c239ef712e7 V 1 IMG 24b21c27cf67d35e072bbc0008b2e04e V IMG e22936adf4c3a057ce418afb44499062 V 1

 

2. Συνεργαζόμαστε με άλλα 3 νηπιαγωγεία ( 4ο Βασιλικού, Νηπιαγωγείο Πάλιουρα και 2ο Ν/Γ Ερέτριας) και φτιάχνουμε στίχους για τον ύμνο της ομάδας, σχετικό με τα δικαιώματα, ( καθαρό περιβάλλον, υγεία, φαγητό και νερό) και το ανεβάζουμε σε συνεργατικό έγγραφο.

ΥΜΝΟΣ 

Είμαι παιδί και είμαι ξεχωριστό,

 ίσο με όλα τα άλλα μα και μοναδικό!

Είμαι παιδί και Ειρήνη θέλω πολύ να αγκαλιάσει  τη γη!

Είμαι παιδί και ψάχνω εγώ τη δικαιοσύνη στον κόσμο να βρω…

Είμαι παιδί και είμαι Μ Ο Ν Α Δ Ι Κ Ο σέβομαι το διαφορετικό!!

Είμαι παιδί και τη γνώμη μου ελεύθερα 

εγω πρέπει να λέω

Δικαίωμα στην ευγένεια και το σεβασμό εχω και εγώ

έτσι ζήτα μου ότι θες και θα γίνει στο λεπτό!

(Είμαι παιδί και είμαι ξεχωριστό

ίσο με όλα τα άλλα, μα και μοναδικό

σέβομαι το διαφορετικό!

Είμαι παιδί και έχω δικαίωμα τη γνώμη μου ελεύθερα να λέω

και από όλους να ζητώ ευγένεια και σεβασμό!

Η ειρήνη ονειρεύομαι να αγκαλιάσει τη Γη

και ένας δίκαιος κόσμος να γεννηθεί!

Δεν είσαι μόνος είμαστε πολλοί,

μια συμμαχία δυνατή

με πείσμα και όνειρα δουλεύουμε μαζί

                εμείς θα δώσουμε στον κόσμο νέα πνοή! (ρεφραίν)

Είμαι παιδί και το σχολείο μου αγαπώ

Εκεί μαθαίνω χρήσιμα πράγματα ένα σωρό (έχω δικαίωμα εκεί να πηγαίνω και χρήσιμα πράγματα να μαθαίνω) 

Εκεί θα παίξω θα χαρώ και θα χορέψω

                 Είμαι παιδί και έχω δικαίωμα να μεγαλώσω πριν δουλέψω…..

Δεν είσαι μόνος είμαστε πολλοί,

μια συμμαχία δυνατή

με πείσμα και όνειρα δουλεύουμε μαζί

                       εμείς θα δώσουμε στον κόσμο νέα πνοή! (ρεφραίν)

Είμαι παιδί και θέλω περιβάλλον καθαρό 

για να μπορώ την υγεία μου να χαρώ…

καθημερινά να έχω φαγητό και φυσικά καθαρό νερό!!

                                        Είμαι παιδί και όλο τον κόσμο με αγάπη θα στολίσω

φροντίδα και ελπίδα σε όλους θα χαρίσω! (έχω όμως δικαίωμα φροντίδα να ζητήσω)

                                            ασφάλεια και όνειρα για μια όμορφη ζωή

    κάτω από μια στέγη γερή, γεμάτη από στοργή!

Δεν είσαι μόνος είμαστε πολλοί,

μια συμμαχία δυνατή

με πείσμα και όνειρα δουλεύουμε μαζί

                       εμείς θα δώσουμε στον κόσμο νέα πνοή! (ρεφραίν)

3.Φτιάχνουμε με χαρτοταινία και ανακυκλώσιμα ρολά τυμπανάκια ταμ ταμ, που θα μας βοηθήσουν στην μελοποίηση του ύμνου των δικαιωμάτων.

IMG 949925c092b27db042ad0d1473ae4c41 V

Δράσεις Δεκεμβρίου

1. Στο πνεύμα των δικαιωμάτων των παιδιών αποφασίζουμε σαν νηπιαγωγείο να ασχοληθούμε με το δικαίωμα στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ και όχι στην παιδική εργασία. Υπήρχαν υποψήφιοι δύο πίνακες, όπου μετά από ψηφοφορία των σχολείων της Οικοσυμμαχίας αποφασίστηκε να ασχοληθούμε εμείς και το Α Δημοτικό Σχολείο Παραλιμνίου, Κύπρου με τον πίνακα του Pablo Picasso.

Στην αρχή παρουσιάζεται ο πίνακας στην ολομέλεια και προσπαθούμε να τον προσεγγίσουμε χρησιμοποιώντας την ρουτίνα σκέψης

2                                                   1

Στη συνέχεια αποφασίζουμε να αντιγράψουμε τον πίνακα.

Συμφωνήθηκε να χρησιμοποιήσουμε  τεχνική του φροτάζ.

                                                                           3

Ανεβαίνει σε συνεργατικό έγγραφο.

Όλα τα ζευγάρια των πινάκων θα χρησιμοποιηθούν  στο να δημιουργηθεί ένα ημερολόγιο για την καινούργια χρονιά.

https://www.flipsnack.com/AndrianaKasviki/2023-artful-ecoteams.html

2. Επόμενη δραστηριότητα να δημιουργηθεί ένα  χριστουγεννιάτικο δέντρο εμπνευσμένο από τους πίνακες ενός ζωγράφου που μας προτείνει ένα σχολείο της ομάδας.

Στο νηπιαγωγείο μας προτάθηκε από το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων να εμπνευστούμε από τους πίνακες του Gustav Klimt .

λήψης 1imagesλήψης 2

 

 

 

 

 

 

 

Είδαμε έργα του ζωγράφου και αποφασίσαμε  να φτιάξουμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με την ίδια τεχνική

329539923 691820222631085 1845222935297400902 n

Το δέντρο μπήκε σε συνεργατικό καμβά και δημιουργήθηκε μία όμορφη κάρτα ευχών για τα Χριστούγεννα:

ευχών 1

Δράσεις Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου

Εισαγωγικό κουΐζ 

Τα παιδιά εισάγονται από τα δικαιώματα των παιδιών στην ασφάλεια που δικαιούμαστε να έχουμε στο θέμα του διαδικτύου.

Δημιουργία αποθήκης έργων τέχνης για το διαδίκτυο  

Σε συνεργατικό έγγραφο – παρουσίασης ανεβαίνουν διάφορα έργα τέχνης, street-art, φωτογραφίες, ζωγραφική, ψηφιακά γλυπτά, κ.λ.π. με σκοπό να χρησιμοποιηθούν , ως πηγή έμπνευσης για όλη την ομάδα.

https://docs.google.com/presentation/d/1Ewe6xGTFmfLC7cDMWEUkUceCYaeMSBkUkXJcW6i5JsU/edit?usp=sharing

Ιδεοθύελλα για το τι σημαίνει διαδίκτυο

Βλέποντας κάποια έργα από  την αποθήκη έργων τέχνης, δημιουργούμε την δική μας ιδεοθύελλα με απαντήσεις των μαθητών στην ερώτηση «Τι σας έρχεται στο μυαλό, όταν ακούτε την λέξη internet-διαδίκτυο». Ανεβάζουμε τη λίστα με τις απαντήσεις σε συνεργατικό έγγραφο του jamdoard.

331079832 1264970190721247 5768086655516295326 n

Στην συνέχεια οι μαθητές επιλέγουν μία από τις ιδέες τους,  την ζωγραφίζουν και την ανεβάζουμε σε συνεργατικό αραχνόγραμμα, .Η επιλογή των μαθητών μας:

331242057 735849307897592 7175811281383957583 n

Safer internet for kids.( Aσφαλές διαδίκτυο για τα παιδιά)

Τα σχολεία της Artuful, Ecoteams -Οικοσυμμαχία, χωρίζονται σε 5 υποομάδες, όσες είναι και οι θεματικές που διαπραγματεύεται  η σελίδα του Safer Internet for Kids.

Στόχος της δραστηριότητας είναι να μελετήσει η κάθε υποομάδα, το θέμα που θα επιλέξει, να συναποφασίσουν ποιο θα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους , ώστε να παρουσιάσουν στις υπόλοιπες υποομάδες συγκεκριμμένες πληροφορίες της ενότητας. Βασική προϋπόθεση να στηρίζονται στην  τέχνη.

Το νηπιαγωγείο μας συνεργάστηκε μαζί με το Νηπιαγωγείο Ροβιών, το 4ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων και το 2ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας στην παρουσίαση της θεματικής ενότητας: «online gaming»

Πρώτα έκαναν τηλεσυνάντηση οι νηπιαγωγοί μεταξύ τους για να αποφασίσουν τι θα παρουσιάσουν και στην συνέχεια έκαναν και με τους μαθητές. Χρειάστηκαν συνολικά 3 τηλεσυναντήσεις.

325143798 731262218442393 4644971879845314602 n

Η ομάδα αποφάσισε να παρουσιάσει ένα συνεργατικό παραμύθι, που θα παρουσίαζε τους κινδύνους του online gaming και τρόπους αντιμετώπισής τους. Το κάθε σχολείο αναλάμβανε να συνεχίσει την ιστορία και να κάνει στο κείμενό του και την εικονογράφηση.

327779300 1388008648695044 2869245290979279049 n 327580486 1171627676890545 6008883387996501305 n

Στην τελευταία τηλεσυνάντηση οι μαθητές και των 4 νηπιαγωγείων αποφάσισαν τον τίτλο του παραμυθιού και έφτιαξαν με το web εργαλείο colorilo, συνεργατική ζωγραφιά για το εξώφυλλο.

χωρίς τίτλο 1

 

 


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

  Αληθινή και ψεύτικη ζωή

Όλα τα σχολεία της ομάδας χωρίζονται πάλι σε δύο ομάδες: Πραγματικός κόσμος  – ψηφιακός κόσμος 

Το σχολείο μας επέλεξε τον ψηφιακό κόσμο.

Μέσα από την αποθήκη έργων τέχνης και αφορμή κάποιο έργο, προσπαθούμε να αποτυπώσουμε έντεχνα τον ψηφιακό κόσμο. Ο κάθε μαθητής δημιουργεί το δικό του στοιχείο με πλαστελίνη και συνθέτουμε το δικό μας έργο αντιγράφοντας το πρωτότυπο:

   absorded by light εθισμος328444236 1330421000867409 1272983701945688856 n

Το έργο ανεβαίνει σε  συνεργατικό καμβά και θα αποτελέσει μέρος ενός πίνακα street art.

Επεξεργαζόμαστε το έργο με τον έντεχνο συλλογισμό και την  ρουτίνα σκέψης:

Βλέπω-Σκέφτομαι-Αναρωτιέμαι


χωρίς τίτλοΔράσεις Μαρτίου– Απριλίου

Πες το με ένα χαϊκού 

Στόχος της δραστηριότητας είναι η δημιουργία μίας συλλογής από χαϊκού με θέμα το βιβλίο. Τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας  μπαίνουν σε μια σειρά και το καθένα προκαλεί το επόμενο στέλνοντας του ένα πίνακα από την αποθήκη έργων για το βιβλίο και μία λέξη πρόκληση.  Το κάθε σχολείο με τη σειρά του, οφείλει να διαβάσει το χαϊκού του προηγούμενου σχολείου και χρησιμοποιώντας την λέξη πρόκληση να γράψει ένα νέο χαϊκού για τον πίνακα που του ανατέθηκε. Και όλα ανεβαίνουν στο παρακάτω συνεργατικό έγγραφο: πες το με ένα χαϊκού

https://www.flipsnack.com/AndrianaKasviki/haiku-poems.html

Στο δικό μας νηπιαγωγείο ανατέθηκε από το Νηπιαγωγείο Αγίου Κωνσταντίνου ο παρακάτω πίνακας:

2018 November Childrens Book Fair Can I Touch Your Hair 2555w 600 1127

και η λέξη πρόκληση : Φιλία

οθόνης 23Στη συνέχεια αξιοποιώντας τις αρχές του Artful thinking, επεξεργαστήκαμε τον πίνακα με την ρουτίνα σκέψης: “Βλέπω-Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι”

.jpg

Εκτυπώνουμε τον πίνακα, κόβουμε ένα κομμάτι του το κολλάμε σε ένα χαρτί και με την τεχνική του φωτοκολλάζ και της ζωγραφικής ζητάμε από τους μαθητές να ολοκληρώσουν τον  πίνακα.

.jpg.jpg
Όλες οι δραστηριότητες ανεβαίνουν σε σε συνεργατικό camva.
Παραμύθι στο κουτί

Τα σχολεία χωρίζονται σε τρεις ομάδες και προτείνουν ήρωες ,  συνδετικές φράσεις και διάφορες σκηνές στην συγγραφέα συνεργάτιδα Νικολέτα Καπίλα η οποία συνθέτει το παρακάτω παραμύθι:

https://blogs.sch.gr/15nipili/files/2023/04/ΙΣΤΟΡΙΑ-ΠΑΙΔΙΩΝ-ΣΥΝΤΟΜΗ-ΟΙΚΟΣΥΜΜΑΧΙΑ-1.docx

Το παραμύθι χωρίζεται σε σκηνές και το κάθε σχολείο αναλαμβάνει να ζωντανέψει μία σκηνή μέσα σε ένα κουτί από παπούτσια. Επιλέξαμε να ζωγραφίσουμε την 16η σκηνή:

336826643 2582142848594952 7502647216802613165 n

Οι σκηνές ανεβαίνουν σε συνεργατικό έγγραφο:



Λήψη αρχείου

Πού μπορώ να διαβάσω ένα παραμύθι

Δημιουργείται μία αλυσίδα σχολείων που προτείνουν στο επόμενο σχολείο ένα μέρος για να διαβάσουν ένα βιβλίο. Πρώτα όμως το κάθε σχολείο έχει αναλάβει να κωδικοποιήσει με ένα σχέδιο ένα από τα γράμματα της αλφαβήτου. Εμείς ζωγραφίσαμε ένα κίτρινο τετράγωνο και το βάλαμε στην θέση του γράμματος «θ»

339322847 489952736549971 4048175329859678543 n338729734 1214848832557018 4822766106875016357 n339337447 179969808186174 9104419898093017473 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Στη συνέχεια συζητήσαμε  πού θα θέλαμε να διαβάσει το επόμενο σχολείο ( 4ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων) το βιβλίο του και βλέποντας το κωδικοποιημένο αλφάβητο σχεδιάσαμε και στείλαμε στο 4ο Νηπιαγωγείο Αγίων Αναργύρων την επιθυμία μας ( χωρίς τα γράμματα)

335081626 1355443891967446 4127932809203495546 n
Στη συνέχεια αποκωδικοποιήσαμε την πρόταση του  Νηπιαγωγείου Αγίου Κωνσταντίνου:
334896599 158695600380186 2611486493268297274 n
Και το κάναμε πράξη:
334960300 729864228774037 2060062155828504567 n
 Oι φωτογραφίες από τα  μέρη που διάβασαν τα παιδιά της Οικοσυμμαχίας το βιβλίο τους δημιουργούν ένα  βίντεο, το οποίο ανεβαίνει στην ιστοσελίδα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου( 2 Απριλίου):

Παραμύθι με όνομα.

Τα σχολεία χωριζόμαστε σε ζευγάρια  και επιλέγουμε ένα περιβαλλοντικό παραμύθι . Το διαβάζουμε και   ζωγραφίζουμε σε συνεργατικό εργαλείο ( colorillo),  και τα δύο σχολεία ταυτόχρονα , το ένα σχολείο την αρχή και το άλλο το τέλος.

Εμείς μαζί με το 2ο Νηπιαγωγείο Ερέτριας διαβάσαμε το οικολογικό παραμύθι “Δεντράκι που πας;” της Ντέμη Ρούσσα.

2ο ΝΓ ΕΡΕΤΡΙΑΣ και 15ο ΙΛΙΟΥ colorillo 768x420 1

Όλες οι συνεργασίες ανεβαίνουν σε συνεργατικό πίνακα.

Βιβλία Φρενέ

Το παραμύθι που διαβάσαμε στην προηγούμενη δραστηριότητα το γράφουμε και τα παιδιά  ζωγραφίζουν  τις 7 από τις 8 σελίδες του  μικρού βιβλίου που δημιουργούμε,( βιβλιαράκι Φρενέ)  και το εκτυπώνουμε.

338610436 233811002507399 564339599303311254 n         338339971 529358869363561 6110021002891832628 n

Την τελευταία σελίδα θα την ζωγραφίσουν τα παιδιά στο σπίτι τους, δίνοντας ο καθένας ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία.

Όταν τα επιστρέφουν  στο σχολείο, διαβάζουμε το διαφορετικό τέλος του κάθε παιδιού και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, κρεμάμε τα βιβλιαράκια σε ένα μικρό δέντρο στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας.

338696682 3684750448418468 6596332674676437732 n 1 338514033 1889134571448252 1824383611383663268 n 341081094 3058451721115861 5337455139666732941 n

Όλα ανεβαίνουν σε συνεργατικό έγγραφο:


Μετάβαση στο sway.office.com.

Συνέντευξη από μία συγγραφέα και μία βιβλιοθηκάριο

Το κάθε σχολείο ηχογραφεί ένα παιδί που κάνει μία ερώτηση  στην συγγραφέα ή στην βιβλιοθηκάριο, μέλη  της ομάδας και στο τέλος εκείνες απαντούν στις ερωτήσεις μας σαν να δίνουν μία συνέντευξη. Εμείς σαν σχολείο ρωτήσαμε την συγγραφέα Νικολέτα Καπίλλα : “Τις εικόνες από τα παραμύθια τις ζωγραφίζετε εσείς;”

Οι δύο συνεντεύξεις ανεβαίνουν στο παρακάτω συνεργατικό padlet:

Μετάβαση στο padlet.com

1ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης παραμυθιών

Τον μήνα Μάρτιο διαβάσαμε παραμύθια των οποίων τους τίτλους χρησιμοποιήσαμε με έντονα γράμματα για να φτιάξουμε ένα παραμύθι. Όλα τα παραμύθια από το κάθε σχολείο, ανέβηκαν σε ένα συνεργατικό βιβλίο, που φτιάχτηκε με το εργαλείο του storyjumper.


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Δράσεις Μαϊου- Περιβάλλον

Θυμήσου την σελίδα

Τα παιδιά φτιάχνουν σελιδοδείκτες με φυτά που μάζεψαν την αυλή του σχολείου, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμο χαρτί  και εφημερίδες.

Μοιράζουμε τους σελιδοδείκτες στους γονείς, στους εκπαιδευτικούς και στέλνουμε  κάποιους στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας.

Συμμετέχουμε σε δράση της Global action day  με δύο δράσεις:

  1. τους σελιδοδείκτες, που φτιάξαμε με ανακυκλώσιμα, στέλνοντας οικολογικό μήνυμα και
  2. την μέρα χωρίς κρέας, τρώγοντας στο μεσημεριανό λαχανικά, που δεν χρειάζονται επεξεργασία.

Στιγμιότυπο οθόνης 29

1,2,3 στην φύση βρες την μαγεία

Με το καλαθάκι βγαίνουμε στην αυλή του σχολείου και  ψάχνουμε για θησαυρούς της φύσης και τους βάζουμε σε συνεργατικό έγγραφο.

Στιγμιότυπο οθόνης 30

Έτσι φτιάχτηκε το ουράνιο τόξο της Οικοσυμμαχίας!!
Στιγμιότυπο οθόνης 31
Την φύση αγαπώ και με  τέχνη θα στο πω ( Land Art)
Τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας χωρίζονται σε ζευγάρια, παρακολουθεί το καθένα τους θησαυρούς που ανάρτησε το άλλο σχολείο στην προηγούμενη δράση και δίνει πρόκληση να φτιάξει ένα έργο τέχνης χρησιμοποιώντας τους θησαυρούς του. Εμείς γίναμε ζευγάρι με το 4ο Νηπιαγωγείο Νέας Ιωνίας Βόλου και μας προσκάλεσαν να φτιάξουμε μία πεταλούδα χρησιμοποιώντας τα υλικά που μαζέψαμε.
345198167 1882161898834316 5827861932855753743 n345074352 615369200505291 122877956709567950 n 1344800736 196554713212490 5812314423692524717 n 1
Όλα τα έργα της ομάδας θα ανέβουν σε μία ηλεκτρονική πινακοθήκη, με το ψηφιακό εργαλείο artsteps.

Δες και πρόσεξε καλά, το έργο ζωντάνεψε ξαφνικά

Διαβάζουμε το βιβλίο “ο κήπος του Matisse” και μελετάμε την τεχνική του κολλάζ και τα χρώματα που χρησιμοποιούσε ο καλλιτέχνης στις δημιουργίες του. Στη συνέχεια παίρνουμε  χαρτιά και ζωντανεύουμε τον δικό μας κήπο, ο οποίος ανεβαίνει σε συνεργατικό έγγραφο, ώστε να φτιαχτεί και ο κήπος της οικοσυμμαχίας.

345242875 631984981666442 2130191956263705162 n 345279170 1891827404512892 3083995304044592100 n 345076522 3294943804102938 8904839935144827315 n 345168313 942357516797595 2440066795687724244 n345103527 1651353058611265 3941602572516975921 n

Με άχρηστο υλικό, παιχνίδι φτιάχνω στο λεπτό

Τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν τρίλιζα για να παίζουν στην αυλή. Βρήκαμε  στην αυλή  ξυλαράκια και βραχυχίτωνες και το σχεδιάσαμε .

Οι οδηγίες χρήσης και το πως παίζεται γυρίστηκαν σε ένα βίντεο,  το οποίο ανέβηκε σε μία διαδραστική αφίσα με όλα τα παιχνίδια των σχολείων της οικοσυμμαχίας.

Παρακολουθήστε το βίντεο:

https://clipchamp.com/watch/b67JO28ubiQ

Υπόσχεση θα δώσω, ένα δέντρο εγώ να μεγαλώσω

Αποφασίζουμε να υιοθετήσουμε ένα από τα πολλά δέντρα της αυλής μας που τα παιδιά διάλεξαν και βρίσκεται στο κέντρο περίπου της παιδικής χαράς. Τα παιδιά ζωγραφίζουν λουλούδια και πουλιά και στολίζουν τον κορμό και τα κλαδιά του δέντρου.

346103673 587635859825292 2781252362591808339 n 346094763 1170642216942484 1017809761469330411 n 346103006 5951553751638828 7270691875155423824 n 346102606 929456994941870 1334932145149288904 n 346100101 896519624788039 6496222656764377031 n

Όλα τα έργα ανεβαίνουν στο παρακάτω συνεργατικό:

https://prezi.com/view/HARwXsrYuEnJ4bYgkGL2/

Περιβαλλοντική πρακτική

Τα σχολεία χωρίζονται σε ομάδες και επιλέγουν να εφαρμόσουν μία περιβαλλοντική πρακτική της αρεσκείας τους. Εμείς αναλάβαμε να φτιάξουμε ταϊστρες  για τα πουλιά. Χρησιμοποιούμε 2 χάρτινα κουτιά από γάλα και χυμό, τα βάφουμε, τα διακοσμούμε, τους βάζουμε τροφή και τα κρεμάμε σε ένα δέντρο.

Στιγμιότυπο οθόνης 32

Περιβαλλοντική επιτροπή

Περιβαλλοντική Επιτροπή 15ου Νηπιαγωγείου Ιλίου

Βίντεο που παρουσιάζει συνολικά τις δράσεις της Artful Ecoteams- Οικοσυμμαχία

Τέλος όλα τα σχολεία της Οικοσυμμαχίας βοήθησαν στο να  αρθρογραφηθούν  και να εικονογραφηθούν όλες οι  δράσεις  της σχολικής χρονιάς σε μια ηλεκτρονική εφημερίδα με δυνατότητα εκτύπωσης:

https://www.flipsnack.com/5DB69EFF8D6/artful-ecoteams-2023.html

 

Οικοκώδικας

Εικόνα20

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *