Δραστηριότητα Πρακτικής Άσκησης τα αθλήματα του βουνού και της θάλασσας. 3ου έτους Κατερίνα Ζώτου

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ-ΠΑΙΧΝΙΔΙ

 

Η δραστηριότητά μας είχε ως θέμα τα αθλήματα του βουνού και της θάλασσας.

Στόχος μας ήταν τα παιδιά να συνεργαστούν με την ομάδα τους, να ονοματίσουν τα αθλήματα και να εκφραστούν γι’ αυτά, αλλά και να διακρίνουν ποια αθλήματα είναι του βουνού και ποια της θάλασσας.

 

Έτσι, ξεκινήσαμε με ένα πλαίσιο, λέγοντας: « Παιδιά σας αρέσει το καλοκαίρι και ο χειμώνας;

Σας αρέσει η θάλασσα και το βουνό;

Όπως βλέπετε το καλοκαίρι έρχεται και  θα πηγαίνουμε για μπάνιο και θα παίζουμε στις παραλίες.

Και πάλι θα έρθει ο χειμώνας με τα μεγάλα βουνά και τις χιονισμένες πλαγιές και παρόλο το διαφορετικό καιρό και το κρύο που κάνει είναι εξίσου όμορφα.

Γι΄ αυτό πιστεύω πως καλό θα ήταν να μάθουμε τι μπορούμε να παίξουμε το χειμώνα στο βουνό που τις περισσότερες φορές έχει και χιόνι.

Γιατί σκεφτείτε να ξέρετε πράγματα για την θάλασσα με τα γαλανά νερά και για τα βουνά να μην θυμάστε.

Θα στεναχωρηθεί ο κύριος χειμώνας και όλους αυτούς τους μήνες θα κάνει πολύ κρύο .

Από την άλλη όμως είναι άδικο για την θάλασσα να την ξεχάσουμε.

Οπότε  σκέφτηκα να παίξουμε ένα παιχνίδι, για να δείξουμε στο χειμώνα  που έρχεται και στα χιονισμένα βουνά πως δεν έχουμε ξεχάσει τίποτα και στη θάλασσα πως την αγαπάμε εξίσου πολύ».

Έπειτα δείξαμε στα παιδιά τις φωτογραφίες με τα σπορ που είχαμε (σκι, ορειβασία, πεζοπορία, ποδηλασία βουνού, την αναρρίχηση και το ράφτινγκ, και στης θάλασσας, surf, windsurf, ιστιοπλοΐα, beachvolley και waterskiing).

Στη συνέχεια βγήκαμε στο προαύλιο, χωρίσαμε τα παιδιά σε δύο ομάδες και τα βάλαμε σε δύο σειρές.

Έπειτα παίξαμε κάτι σαν σκυταλοδρομία.

Το πρώτο παιδί της σειράς κρατούσε μια σκυτάλη, και το δεύτερο τις φωτογραφίες με τα σπορ.

Με το δικό μας σύνθημα, το πρώτο παιδί κάθε σειράς θα έπρεπε να πάει μέχρι ένα ορισμένο σημείο και να ξαναγυρίσει στην ομάδα του, αλλά για να δώσει τη σκυτάλη στο επόμενο παιδί θα έπρεπε να πει ποιο άθλημα ήταν αυτό που έδειχνε η εικόνα, και αν είναι του βουνού ή της θάλασσας.

Αν το έλεγε σωστά, έδινε τη σκυτάλη στο επόμενο παιδί, έπαιρνε τη φωτογραφία και πήγαινε στο τέλος της σειράς.

Το δεύτερο παιδί έδινε στο τρίτο τις υπόλοιπες φωτογραφίες και έτρεχε ώστε να γυρίσει και να κάνει το ίδιο με το προηγούμενο.

Αν το παιδί δεν απαντούσε σωστά για το άθλημα μπορούσε να ζητήσει τη βοήθεια από ένα παιδί της ομάδας του.

 Τα παιδιά κατάφεραν να τελειώσουν ταυτόχρονα το παιχνίδι, και αφού έγινε αυτό, είπαμε και στις δύο ομάδες ότι τα πήγαν πάρα πολύ καλά, και επιστρέψαμε στη τάξη.