«Μέσα μεταφοράς» από την φοιτήτρια ΕΣΠΑ του ΤΕΕΑΠΗ- Χρύσα Κακαλη 2023.

Για την ενότητα «Μέσα μεταφοράς» χωρίσαμε τα μέσα σε τρεις κατηγορίες:

Μεταφορικά μέσα στεριάς αναφερθήκαμε:

  • Τα παιδιά ανέφεραν όσα μέσα γνώριζαν ενώ είδαμε μαζί και τα υπόλοιπα (μόνο στεριάς από το βίντεο)

https://www.youtube.com/watch?v=WGTLoIhYx6I

Επίσης, τα κατηγοριοποιήσαμε σε μέσα μεταφοράς και μαζικής μεταφοράς και σωστικά μέσα.

 

  • Είδαμε μέσα από εικόνες την εξέλιξη των αυτοκινήτων από το πρώτο μέχρι το πιο σύγχρονο
  • Στα φανάρια και στην ιστορία του Γρηγόρη και του Σταμάτη, προκειμένου να γνωρίσουν τα παιδιά την λειτουργία των φαναριών.
  • Στην συνέχεια, συζητήσαμε για το πως χρησιμοποιούμε τα φανάρια όταν είμαστε πεζοί και πως όταν είμαστε οδηγοί.

https://prosxolikipareoula.blogspot.com/2014/07/blog-post_3.html

  • Μιλήσαμε για τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ) και σχολιάσαμε μερικά από τα σήματα.
  • Ορισμένα παιδιά ήδη γνώριζαν την σημασία κάποιων εκ των σημάτων.
  • Ακόμη, είδαμε και τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε όταν οδηγούμε το ποδήλατο μας(βοηθητικές ρόδες, κράνος, φωτάκια μπρος και πίσω) ή όταν είμαστε μέσα στο αμάξι (ζώνη, τα παιδιά στα πίσω καθίσματα, παιδικό καρεκλάκι κ.α.)

 

  • Διαβάσαμε ένα βιβλίο από την βιβλιοθήκη της τάξης που ανέφερε ορισμένες πληροφορίες για τα μέσα μεταφοράς της στεριάς, ένα που έφερε ένα παιδί από το σπίτι του το οποίο περιλάμβανε όλα τα μέσα με ερωτήσεις-απαντήσεις και μας χρησίμευσε σε όλη την ενότητα κατά την αξιολόγηση.
  •  Τέλος, διαβάσαμε το βιβλίο ενός παιδιού από την σειρά «Τόμας το τρενάκι».

 

 

Μέσα μεταφοράς νερού:

  • Μέσα από το βιβλίο μέσα μεταφοράς, είδαμε τα μέσα μεταφοράς του νερού, με χρήσιμες πληροφορίες, όπως ποιο είναι το μεγαλύτερο πλοίο, ποιο είναι το ταχύτερο, μιλήσαμε για τον τιτανικό.
  • Συζητήσαμε τις εμπειρίες μας από καράβι και ορισμένα χαρακτηριστικά του, όπως ονομασίες, κατάστρωμα, καπετάνιος.

       Μέσα μεταφοράς αέρα:

  • Με αφορμή το ταξίδι μιας μαθήτριας με αεροπλάνο, κάναμε εισαγωγή στα μεταφορικά μέσα του αέρα. Η μαθήτρια μας έφερε στην τάξη ένα βιβλίο που της έδωσαν στο αεροπλάνο για να απασχοληθεί στην διάρκεια της πτήσης.
  • Το συγκεκριμένο βιβλίο εκτός από δραστηριότητες περιείχε και οδηγίες για το αεροπλάνο αλλά και μια μικρή ιστορία. Επίσης, η μαθήτρια μοιράστηκε μαζί μας τις εμπειρίες της από το αεροδρόμιο, το αεροπλάνο και την πτήση.

Φανταστήκαμε τι βλέπουμε έξω από το παράθυρο του αεροπλάνου…..υπερίσχυσαν τα σύννεφα

 

Μιλήσαμε για τα σωστικά μέσα αέρος και διαβάσαμε πληροφορίες από το βιβλίο ενός παιδιού.

  • Είδαμε την ιστορία του Ίκαρου και του Δαίδαλου σε παραμύθι (εφευρέτες μιας μορφής αεροπλάνου στην μυθολογία)

 

https://youtu.be/j_vDMkvUDks https://youtu.be/wXcbbGyIxR0

Κάναμε κάποιες  φύλλα εργασίας εξάσκησης…

  • Τα παιδιά κατασκεύασαν το δικό τους αεροπλάνο από το αρχικό γράμμα του ονόματός τους.

και ετοίμασαν την βαλίτσα για το ταξίδι….

 

 

Έτοιμοι για απογείωση….φύγαμε!!!!!!!!!!!!!