Ευαγγελισμός και 25η Μαρτίου 2021 εξ αποστάσεως -και τα 200 χρόνια!!!!

‘Εργο του μαθητή μας Δημήτρη………

 

 

25η ΜΑΡΤΙΟΥ –ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ

Εικοσιπέντε του Μαρτιού

Διπλή γιορτή και Αγία

Γιορτάζει η πατρίδα μας

και η γλυκιά μας Παναγία

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΔΥΟ ΓΙΟΡΤΕΣ ΞΕΡΕΤΕ;

Η μία γιορτή είναι 

Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

Η δεύτερη γιορτή είναι

Η ΕΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821

400 χρόνια σκλαβιάς και ….

Στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας στα Καλάβρυτα ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ύψωσε το Λάβαρο της επανάστασης όρκισε σ’ αυτό τα παλικάρια και βροντοφώναξε το σύνθημα «Ελευθερία ή Θάνατος».

Το σύνθημα συνδέεται σήμερα με την λαϊκή δοξασία ότι οι εννέα συλλαβές του, συνδέονται με τον αριθμό των λωρίδων που υπάρχουν στην ελληνική σημαία, με την λέξη «ε-λευ-θε-ρί-α» να συμπληρώνει τις πέντε γαλάζιες και τις λέξεις «ή θά-να-τος» να συμπληρώνουν τις τέσσερις λευκές λωρίδες.

      

Οι άνθρωποι αυτοί  που αγωνίστηκαν  και έδωσαν και τη ζωή τους ακόμα για να είμαστε σήμερα εμείς  ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ονομάστηκαν Ήρωες.

https://learningapps.org/watch?v=pc0safkga20

ΠΑΖΛ

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=13173f2b6841

 

  

Ένας από αυτούς τους ήρωες ήταν και ο ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ  ο οποίος ήταν συγγραφέας και έγραψε τον ΘΟΥΡΙΟ.  Ο ΘΟΥΡΙΟΣ  ήταν ένας ύμνος που τραγουδούσε στις συγκεντρώσεις για να ξεσηκώνει τους σκλαβωμένους Έλληνες. 

ΠΑΡΑΜΥΘΙ  ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ

ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΙ ΑΡΜΑΤΟΛΟΙ

  • Πολλοί ήταν οι Έλληνες που αντιστάθηκαν στην οθωμανική
  • κυριαρχία! Ανάμεσά τους οι Κλέφτες που ζούσαν κυρίως στα
  • βουνά! Ήταν αγαπητοί στο λαό γιατί εναντιώνονταν στους
  • πλούσιους Τούρκους και παράλληλα βοηθούσαν τους
  • Πολλοί ήταν οι Έλληνες που αντιστάθηκαν στην οθωμανική
  • κυριαρχία! Ανάμεσά τους οι Κλέφτες που ζούσαν κυρίως στα

Πολλοί ήταν οι Έλληνες που αντιστάθηκαν στην οθωμανική κυριαρχία! Ανάμεσά τους οι Κλέφτες που ζούσαν κυρίως στα βουνά! Ήταν αγαπητοί στο λαό γιατί εναντιώνονταν στους πλούσιους Τούρκους και παράλληλα βοηθούσαν τους καταπιεσμένους Έλληνες.

Οι Τούρκοι για να τους αντιμετωπίσουν , χρησιμοποίησαν ένοπλες ομάδες πρώην κλεφτών ή άλλων οπλαρχηγών, προκειμένου να περιορίσουν τη δράση των κλεφτών. Ήταν οι λεγόμενοι Αρματολοί!

Στην επανάσταση οι Κλεφτοαρματωλοί συνεργάζονταν και πολεμούσαν ενάντια στους Τούρκους.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ

https://learningapps.org/view18119886

ΣΟΥΛΙ

https://epanastasi1821.online/souli-h-aetofwlia-twn-eleytherwn

 

 

 

 

 

Οι Σουλιώτες κατοικούσαν σε 11 χωριά, σε μια περιοχή με απόκρημνους, ψηλούς βράχους  μιας  ορεινής περιοχής της Θεσπρωτίας με την ονομασία

Σούλι.

Ήταν σκληροτράχηλοι πολεμιστές  και από μικροί  γυμνάζονταν στα όπλα και δεν γνώριζαν τίποτε άλλο, παρά την τέχνη του  πολέμου.

Χρόνια προσπαθούσε ο Αλή Πασάς των Ιωαννίνων να τους υποτάξει αλλά μάταια. Οι δύο πρώτες του εκστρατείες στέφθηκαν με αποτυχία. Στην τρίτη προσπάθεια χρειάστηκε τρία χρόνια για τους υποτάξει και αυτό συνέβη μετά από την προδοσία ενός Σουλιώτη του Πήλιου Γούση, που υπέδειξε στους Τούρκους ένα μυστικό πέρασμα για την είσοδο στο χωριό.

Ο κλοιός έγινε ασφυκτικός για τους Σουλιώτες και στις 12 Δεκεμβρίου 1803, αναγκάσθηκαν να συνθηκολογήσουν, χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και άφησαν πίσω τους το Σούλι.

Μόνο ο καλόγερος Σαμουήλ παρέμεινε στο Κούγκι με πέντε Σουλιώτες και  μόλις πλησίασαν οι Τουρκαλβανοί έβαλε φωτιά στην πυριτιδαποθήκη της  Μονής , με αποτέλεσμα να συμπαρασύρει πολλούς στο  θάνατο. Ο Αλή Πασάς θύμωσε με αυτό το γεγονός και ζήτησε εκδίκηση.

Η πρώτη ομάδα των Σουλιωτών, με επικεφαλής τον Φώτο Τζαβέλα, έφθασε στην Πάργα  ασφαλής και από εκεί πέρασαν στην Κέρκυρα. Η δεύτερη, υπό τους Μποτσαραίους, με κατεύθυνση τα Άγραφα, χτυπήθηκε από τον Αλή στη Μονή του  Σέλτσου με αποτέλεσμα να υπάρξουν πολλά θύματα.

Η τρίτη ομάδα δέχθηκε επίθεση στο Ζάλογγο. Πολλοί φονεύθηκαν, ενώ οι γυναίκες με τα παιδιά τους χόρεψαν το χορό του Ζαλόγγου και γκρεμίστηκαν στα βράχια για να μην πιαστούν αιχμάλωτες.

 

 

ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Κρυφό σχολείο:

Πώς ήταν το σχολείο την περίοδο της Τουρκοκρατίας ;

Επί εποχής τουρκοκρατίας υπήρχαν τα κρυφά σχολειά. Σύμφωνα με αυτήν τα παιδιά έτρεχαν νύχτα στα όρη και στα βουνά, μες στους λύκους, να πάνε κρυφά απ’ τους Tούρκους στο γειτονικό μοναστήρι, να μάθουν γράμματα, με δάσκαλο έναν παπά…

https://www.youtube.com/watch?v=m05sNgV35TY

Τι μαθαίνουμε στο σχολείο εκτός από γράμματα και αριθμούς; Ας αναρωτηθούμε γιατί οι Τούρκοι δεν ήθελαν να πηγαίνουν τα ελληνόπουλα στο σχολείο

Και ποιος φώτιζε τον δρόμο για να πηγαίνουν τα παιδιά στο σχολείο;

ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ ΜΟΥ ΛΑΜΠΡΟ

 

Ο  Εθνικός μας ύμνος

Ο Διονύσιος Σολωμός γεννήθηκε στη Ζάκυνθο.

Τον Μάιο του 1823, έγραψε το   ποίημα «Ύμνος εις την Ελευθερία», οι δύο Πρώτες στροφές του  οποίου, σε μουσική Νικολάου Μάντζαρου, αποτελούν τον εθνικό ύμνο της  Ελλάδας.

Συνήθιζε να πηγαίνει στο λόφο του Στράνη, όπου ακούγοντας τα κανόνια απέναντι από το  Μεσολόγγι  εμπνεύστηκε και έγραψε τον Ύμνο εις την

Ελευθερία και τους  Ελεύθερους  Πολιορκημένους. Στο σημείο όπου σήμερα υπάρχει η στήλη με την  προτομή  του ποιητή, ήταν το πουρνάρι κάτω από το οποίο ο Διονύσιος  Σολωμός  έγραψε τον εθνικό μας ύμνο.

 

Είμαστε πραγματικά πολύ Υπερήφανοι που είμαστε Έλληνες