Ολοκλήρωση και αξιολόγηση και του δεύτερου προγράμματος etwinnning :Παραμυθένια Μαθηματικά STEAM 2020.

 

Αγαπητοί γονείς,θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε  για την ολοκλήρωση και του δεύτερου eTwinning  πρόγραμματος μας για την φετινή χρονιά.

Μετά από την πρόσκληση του 15ου Νηπιαγωγείου Γαλατσίου με προϊσταμένη την κ.Κατερίνα Γαστεράτου συνεργαστήκαμε και δεχτήκαμε την ωραία ιδέα τους να υλοποιήσουμε ως ιδρυτές αυτή την φορά κι ένα δεύτερο νέο έργο με τίτλο: Παραμυθένια Μαθηματικά –Fairytale Mathematics STEM.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αποσκοπούσε στην προσέγγιση των Μαθηματικών του Νηπιαγωγείου μέσα από γνωστά ή μη παραμύθια και μύθους με αξιοποίηση του εξοπλισμού kids first coding-robotics και  bee bot ή και με ανεξάρτητες δραστηριότητες.

Σκοπός του προγράμματος των Μαθηματικών για το Νηπιαγωγείο είναι να επεξεργάζονται και να αξιοποιούν νέα δεδομένα, να συγκρίνουν και να μετασχηματίζουν απλές σχέσεις και διαδικασίες με τη δοκιμή και τον έλεγχο. Να ενδιαφέρονται να επινοούν και να επιλύουν προβλήματα και να αξιοποιούν τη σύγχρονη τεχνολογία. Κατά τη διαδικασία επίλυσης προβλημάτων, ομαδικά και ατομικά, τα παιδιά αναπτύσσουν ειδικές ικανότητες όπως να συγκρίνουν και να συσχετίζουν αντικείμενα, να αντιλαμβάνονται κάποιες ιδιότητες, σχέσεις και συνδυασμούς και τέλος να μετρούν και να αναγνωρίζουν απλά σχήματα στο περιβάλλον.

Στόχοι:

  • να προβληματίζονται και να ερευνούν ποικίλες καταστάσεις, να στηρίζονται σε προηγούμενες γνώσεις και εμπειρίες, να κάνουν απλές υποθέσεις και να καταλήγουν σε σχετικά συμπεράσματα
  • να διαχειρίζονται και να χρησιμοποιούν υλικά, μέσα και καταστάσεις που συνδέονται με την καθημερινή ζωή
  • να αξιοποιούν τις δυνατότητες για αριθμητικές εφαρμογές μέσα στα όρια των δυνατοτήτων τους
  • να οικοδομούν σταδιακά την έννοια των αριθμών
  • να «ερμηνεύουν» γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μέσα από διαδικασίες παρατήρησης και περιγραφής, σύγκρισης, ταξινόμησης, αντιστοίχισης, σειροθέτησης, και συμβολικής αναπαράστασης
  • να οργανώνουν και να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σχετικά με τους αριθμούς
  • να «εκτελούν» απλές μαθηματικές πράξεις
  • να μετρούν χρησιμοποιώντας αυθαίρετες ή συμβατικές μονάδες μέτρησης
  • να κατανοούν απλές χωροχρονικές σχέσεις
  • να εμπλουτίζουν τη γλώσσα και με λέξεις που συνδέονται με τα μαθηματικά, να επικοινωνούν και να αξιοποιούν την τεχνολογία

 

 Παράλληλα, αναπτύχθηκε  η επικοινωνία, συνεργασία και αλληλεπίδραση με άλλα σχολεία .

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 10 Νηπιαγωγεία από Ελλάδα και ένα σχολείο από Σερβία.

 

Ήταν ένα πρόγραμμα πραγματικά υπέροχο.

Ζήσαμε μέσα στον μαγικό κόσμο των παραμυθιών και ως πραγματικοί ήρωες προσεγγίσαμε τις μαθηματικές έννοιες και τους στόχους που είχαμε θέσει στο χρονοδιάγραμμα μας και ταυτόχρονα παίζαμε και περνούσαμε πολύ ωραία.

Νέοι φίλοι,νέες γνωριμίες,νέες προκλήσεις και μαθηματικά προβλήματα μα με τον Μύθη την Μασκότ του προγράμματος και τα ρομποτάκια φέραμε εις πέραν όλες τις μαθηματικές αποστολές με τρόπο διασκεδαστικό και σκέψη αλγοριθμική.Και η χαρά μας απερίγραπτη.

Στην προσπάθεια μας να κάνουμε μία παρουσίαση του προγράμματος με το κλείσιμο της φετινής χρονιάς δημιουργήσαμε το παρακάτω padlet

https://padlet.com/geopagania/i9bdh0fb4vemsaq0

το οποίο μπορείτε να ανοίξετε πατώντας τον παραπάνω σύνδεσμο και να περιηγηθείτε αναπολώντας κάποιες από τις πολλές υπέροχες δραστηριότητες του έργου μας τόσο τις ατομικές ,όσο και τις συνεργατικές όπως την συνεργατική ιστορία του Μύθη που χάθηκε στη χώρα των αριθμών ψάχνοντας το δρόμο για το σχολείο του την Α τάξη του Δημοτικού.

https://www.storyjumper.com/book/read/85108735/5ee0c7116a938

αλλά και τα προβλήματα που ο Ντετέκτιβ Μύθης αντιμετώπιζε και  έθετε το κάθε σχολείο προς εύρεση της λύσης από τα υπόλοιπα σχολεία  συγκεντρωμένα στο παρακάτω genially.

https://view.genial.ly/5eda8ebc9543960d59dbe31c/presentation-etwinning-stem-fairytaile-mathematics?fbclid=IwAR05m829OSjECJvy8PyQrib-wHEPuzLYaI9vk8Qrpo-xuXZ252uL7E14ppQ

 

Είναι πραγματικά ένα έργο που άρεσε πολύ στους μικρούς μαθητές μας,στους εκπαιδευτικούς όπως φαίνεται και από τα αντίστοιχα ερωτηματολόγια και το answergarden στο οποίο καταγράφηκαν τα συναισθήματα των εκπαιδευτικών.

https://answergarden.ch/1266582?fbclid=IwAR3cJUzEeKBFybjW2BZx3n2gmPF9dSVCg0wsrnuEYV6zEgSRjqi4j43oJZs

Περιμένουμε και την αξιολόγηση από εσάς τους γονείς .Μπορείτε να μας γράψετε την άποψη σας συμπληρώνοντας το παρακάτω ερωτηματολόγιο.

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScJmR92ooEiWsbiG478Ush4XmF8vJeQrajLezSmN8J6YLCEbA/viewform

 

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους εκπαιδευτικούς συνεργάτες μας για το κέφι τους ,την φαντασία, την όρεξη για δημιουργία καθ όλη την διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

 

Να ευχαριστήσουμε εσάς τους γονείς που πάντα στέκεστε στο πλευρό μας και μας στηρίζετε σε ότι κι αν σας ζητήσουμε.

 

Να ευχαριστήσουμε φυσικά και τους μικρούς μας μαθητές που χωρίς αυτούς το έργο μας δεν θα είχε καμία επιτυχία.

Χαρείτε το παρακάτω βίντεο όπου τα παιδιά συνεργατικά με τους μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία ζωγράφισαν στον υπολογιστή ταυτόχρονα με την βοήθεια του web02 εργαλείου collorillo.

Όλοι μαζί ζωγραφίσαμε για τον ήρωα μας τον Μύθη για να του ευχηθούμε Καλό καλοκαίρι.Οι συνεργατικές μας ζωγραφιές θα συμπεριληφθούν στην συνεργατική μας ιστορία.

Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσουμε ως σχολική μονάδα αλλά και ως προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου την κ.Μαρία Μαρκέτου διευθύντρια του συστεγαζόμενου 2ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών για την οικονομική στήριξη στην αγορά του ρομποτικού εξοπλισμού ,απαραίτητου για την διεξαγωγή του έργου.Κάτι που χαρήκαμε πάρα πολύ ,παιδιά και εκπαιδευτικοί.

Τέλος ένα επίσης μεγάλο ευχαριστώ στην Ιδρύτρια του έργου και συνεργάτιδα σε έργα etwinning για πολλά χρόνια για την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη και την αγάπη της.Ευχαριστούμε Κατερίνα Γαστεράτου!!

Και εις άλλα του χρόνου με υγεία…..

 

 

Αφήστε μια απάντηση