ΕTWINNING-Παραμυθένια Μαθηματικά STEM.ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-2020.

 

Στα πλαίσια του προγράμματος μας eTwinning τα Παραμυθένια Μαθηματικά Stem  Ο μήνας Φεβρουάριος 2020: ήταν ο μήνας που έπρεπε να επεξεργαστούμε Ποσοτικές σχέσεις (προφορική αρίθμηση, καταμέτρηση, μέτρηση, απόλυτοι αριθμοί, τακτικοί, αναγνώριση ποσοτήτων & αριθμητικών συμβόλων, αντιστοιχίσεις ποσοτήτων-αριθμών)

Η κατάκτηση της έννοιας του αριθμού σύμφωνα με την θεωρία του Piaget είναι σημαντική γιατί ως ένα πρώτο στάδιο της αναπτυξιακής πορείας του ανθρώπου, ο αριθμός σηματοδοτεί την επαγωγική του δυνατότητα και μέσα από αφαιρετικές διαδικασίες εκφράζει δομημένες έννοιες. Η ικανότητα αυτή στο μέλλον θα του είναι απαραίτητη σε πολλούς τομείς της ζωής του και δεύτερον, γιατί όταν το παιδί αποκτήσει τη σημασία του αριθμού των αντικειμένων, θα αποκτήσει μεγαλύτερη αυτονομία στο περιβάλλον.

Πρέπει όμως να διαχωρίσουμε τις διαφορετικές δραστηριότητες στις οποίες εμπλέκονται οι αριθμοί. Οι δραστηριότητες αυτές είναι οι εξής :

  • Προφορική αρίθμηση: ονομάζεται η απαγγελία της διαδοχής των αριθμητικών ονομάτων: «ένα,δύο,τρία….»
  • Καταμέτρηση: ονομάζεται η σύνδεση αυτής της απαγγελίας με την αντιστοίχιση αντικειμένων
  • Αναγνώριση ποσοτήτων: ονομάζεται η εύρεση της πληθικότητας ενός συνόλου χωρίς καταμέτρηση
  • Μέτρηση: ονομάζεται η εύρεση της πληθικότητας ενός συνόλου με ή χωρίς καταμέτρηση

Ξεκινήσαμε με τραγούδια αρίθμησης αριθμών και μέτρησης..με τα Ζουζούνια.Από το ένα έως το Δέκα.

Συνεχίσαμε με τα τρελοτράγουδα του Kidsongs Ένα συνδυασμός από παιδικά τραγούδια και κειμενάκια, για να μάθουνε οι μικροί μας φίλοι να μετράνε από το 1-10.

Ανεβαίνω -κατεβαίνω τα σκαλιά-

ανεβαίνω κατεβαίνω καρναβαλικά με τους κλόουν να μπορούν  έως το δέκα να κρατούν.

Προσθετοαφαιρέσεις…..  

Διαβάσαμε πολλά  και ωραία μαθηματικά παραμύθια όπως

Με τις περιπέτειες της  μάγισσας Φουφήχτρας με την ηλεκτρική σκούπα  και της Μυρτώς μάθαμε να μετράνε από το 1 έως το 10 με τρόπο σχεδόν διασκεδαστικό και μαγικό.

Την Αριθμοιστορία μία διασκεδαστική ιστορία ανάμεσα στο 1 και το ο για το ποιος είναι ο πιο σημαντικός αριθμός

Με το Ένα κουτάβι νοιώθει μοναξιά….συγκινηθήκαμε και

Στο τέλος του βιβλίου συναντήσαμε στο  παράρτημα παιχνίδια, ζωγραφιές και ερωτήσεις κατανόησης, παρατηρητικότητας, μαθηματικής σκέψης. Και για να αυτενεργήσουμε  και για να μην μένουμε  παθητικοί  αναγνώστες διαλέξαμε τις πασχαλίτσες με τις βούλες στα φτερά να της τοποθετήσουμε στο διάφανο πλέγμα του  του bee bot και κάναμε την πρώτη μας προσπάθεια προγραμματισμού με τα νέα μας ρομποτάκια.

Για τις ανάγκες του προγράμματος μας παραλάβαμε Δύο  ρομποτάκια μετά  από ενέργειες κηδεμόνα του σχολείου μας και τον ευχαριστούμε πολύ για αυτό.

 

Χτυπούσαμε το ταμπουρίνο, μετρούσαμε και δείχνανε με τα δαχτυλάκια μας το σύνολο των ακουσμάτων επιλέγαμε τον σωστό αριθμό.

Παίξαμε μουσικές καρέκλες και βγάζαμε και από μία κατεβαίνοντας αντίθετα από το δέκα και μάθαμε την αφαίρεση με τρόπο διασκεδαστικό

Τραγουδήσαμε και αντίστροφα από το δέκα στο ένα με τα Δέκα μικρά αραπάκια

Με Τους Σαράντα εφιάλτες

είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε και για τους δικούς μας φόβους να τους ζωγραφίσουμε

και στη συνέχεια με το ρομποτάκι μας βρήκαμε τους εφιάλτες της ιστορίας μας

Παίξαμε παζλ-onlineπαιχνίδια μαθηματικών

Παίξαμε ΚΟΥΙΖ “Οι 4 εποχές και οι μήνες μέσα από πίνακες ζωγραφικής” από το Νηπιαγωγείο Λίμνης.Ευχαριστούμε κ. Βούλα

[Μπορείτε να παίξετε το κουίζ κάνοντας κλικ στην φωτογραφία>Play]

https://quizizz.com/join/quiz/5e0e3c6a8e1113001da4c970/start?fbclid=IwAR0To5o7RFZHqUZudViq5iVPaPhFiHapCn2k2uIAlkhD85BJJYF80-H5L5Y

Και αφού μάθαμε την αριθμογραμμή από το ένα έως το δέκα Ενώσαμε τελίτσες ανακαλύπτοντας κρυμμένες  όμορφες εικόνες.

Κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας

 

Παίξαμε με τα χρωματικά κραγιόνια με αντιστοίχηση χρωμάτων αρχικά και στη συνέχεια εξασκηθήκαμε με τους αριθμητικούς συνδυασμούς στο να φτιάξουμε το τρία 3

Τραγουδήσαμε και το 3 με τα ζουζούνια

Ασχοληθήκαμε και με το πρόβλημα 8 από το Νηπιαγωγείου Φολεγάνδρου και μας έδωσε την ευκαιρία να μάθουμε για τα σήματα mors.

Πρόβλημα 8 Σήματα Μορς.

Όταν αποκωδικοποιήσαμε τα σήματα η Λύση ήταν η Λέξη ΡΟΜΠΟΤ.

Μας άρεσαν πολύ τα σήματα Μορς και προσπαθήσαμε να γράψουμε και το όνομα μας με τα σήματα αυτά

Λύσαμε και το πρόβλημα 9 που δημιούργησαν οι συνεργάτες μας από Σερβία  Preschool institution “Naša Radost” Subotica,Serbia και τους ευχαριστούμε γιαυτό.

Βοήθησε τον Μύθη στο να λύσει το παζλ, να βάλει τους αριθμούς σε σωστό δρόμο για να πάρει τη σωστή εικόνα!
Ο Μύθης έχει  πολύ σκληρά και σημαντικά καθήκοντα. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι μικρό αγόρι: πρέπει να έχει 
κάποια διασκέδαση ενώ μαθαίνει. 
Βοήθησε τον να λύσει δύο παζλ σειράς αριθμών: ένα με αυτοκίνητα, ένα με παιδιά. 
Το εκτυπώσαμε το κόψαμε σε χορδές λωρίδες και στη συνέχεια τις βάλαμε με σειρά από το 1-10 και φυσικά τις ζωγραφίσαμε.   
   
  

   

 
Λύσαμε και το πρόβλημα 2 που εμείς δημιουργήσαμε για τους συνεργάτες μας.

Το πρόβλημα νουμερο 2 έχει να κάνει με την ηλικία της γιαγιάς του Μύθη.
 Κάθε σχολείο μπορεί να το αλλάξει ανάλογα τις δυνατότητες της τάξης του.

Τα κεράκια στην τούρτα του Μύθη.

Γεια σας παιδιά! Είμαι ο Μύθης και θέλω πολύ να μοιραστώ μαζί σας μια ιστορία!

Είμαι 5 χρόνων και πάω Νηπιαγωγείο! Τέλειο σχολείο!

Έχω μια μαμά που τη λένε Κατερίνα, έναν μπαμπά, τον Τουινι και δύο αδέρφια, τον Σαντουιτσούλι που είναι 10 χρονών και πηγαίνει στην Πέμπτη Δημοτικού και τη Σούλα που είναι 4 χρόνων και δεν πηγαίνει ακόμα σχολείο και ζηλεύει πολύ!

– Α! Έχω και μία γιαγιά, την Γωγούλα και σήμερα, νομίζω, ότι θα μπορέσω να σας πω με σιγουριά πόσο χρονών είναι!

Έχει τα γενέθλιά της σήμερα και το απόγευμα θα κόψουμε την τούρτα! Ξέρετε, μέχρι πέρσι δεν ήξερα πόσο χρονών είναι η γιαγιά μου γιατί όσες φορές τη ρώτησα δεν θυμόταν να μου πει και όσες φορές προσπάθησα να το καταλάβω μετρώντας τα κεράκια πάνω στην τούρτα δεν τα κατάφερνα, γιατί είναι τοοοοοσα πολλά που δεν προλάβαινα να τα μετρήσω όλα!

Σήμερα όμως θα τα καταφέρω ,ξέρετε γιατί; Γιατί έχω πολλούς φίλους στα Παραμυθένια Μαθηματικά και μαζί θα κάνουμε ρομποτική!

Εγώ θα σας πω το πρόβλημα πως λύνεται και σεις θα μου πείτε το αποτέλερμα.

Λοιπόν ο φίλος μου το ρομποτάκι μου είπε πως η ηλικία της γιαγιάς μου είναι η δική μου ηλικία ,του Σαντουιτσούλι και της Σούλα μαζί.

Δηλαδή 10 φορές το 5 συν το 4.

Πάμε να μετρήσουμε όλοι μαζί:

5-10-15-20-25-30-35-40-45-50+4=54.

Διαβάσαμε την ιστορία και με την βοήθεια του Μύθη,του εποπτικού υλικού με εικόνες ,αριθμούς,μαθηματικά σύμβολα και ξυλάκια βρήκαμε την λύση το 5 και το 4 για να το βάλαμε πάνω στην τούρτα της γιαγιάς για να χαρεί πολύ.

Κάναμε και φύλλο εργασίας.

Φύλλο εργασίας

στη συνέχεια με την βοήθεια του Bee bot βρήκαμε ξανά το 5 και το 4 και τα βάλαμε πάνω στην τούρτα της γιαγιάς.

 

Τόσο ωραία περνάμε και μαθαίνουμε πολλά με τα Παραμυθένια Μαθηματικά!!