Παραμυθένια Μαθηματικά STEM.Ιανουάριος-2020.

Νέο έτος ,νέες δράσεις.

Στόχος μας γιαυτό το μήνα οι Ποιοτικές σχέσεις (ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις, ποιοτικές διατάξεις, διαδοχή, αντιστοιχίσεις, διάταξη ποσοτήτων) .

Η γνωριμία με τους αριθμούς την νέα χρονιά μας έδωσε ώθηση να ασχοληθούμε με την αριθμό γραμμή με πολλούς τρόπους σε οριζόντια αλλά και σε κάθετη διάταξη σαν σταγόνες βροχής.

Διαβάσαμε τον Βασιλιά των αριθμών.

Με αφρώδες αριθμούς αλλά και αριθμημένους κύβους κάναμε σειροθέτηση από το μεγαλύτερο αριθμό στο μικρότερο και αντίστροφα.

 

καθώς και έναν δεκαόροφο πύργο με την βοήθεια του Μύθη.

ψηφίσαμε τον αριθμό που ο  καθένας μας  θα ήθελε για Βασιλιά

και έπειτα κάναμε ένα φύλλο εργασίας για το μηδέν

Κάναμε αντιστοίχιση αριθμών και σταγόνων βροχής…..

Διαβάσαμε το παραμύθι ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει

Δώσαμε λύση στο πρόβλημα 6 δημιουργία του Νηπιαγωγείου Αλιάρτου για το πόσα γάντια σε ζευγάρια χρειάζεται να δώσει ο Μύθης  στα παιδιά για να μην κρυώνουν στο χιόνι.

 

Βάλαμε σε σωστή διάταξη τα χιονανθρωπάκια…

και μετά παίξαμε χιοναθρωπάκια ενωθείτε με ομάδες λέξεων και τις συλλαβές πο-πα-πι 

Τραγουδήσαμε το τραγούδι του Χειμώνα, και για τα φωνήεντα που λέγαμε αντιστοιχούσαμε τις εικόνες-λέξεις κάτω από τις χιονονιφάδες- φωνήεν.popi-it.gr.

Αααα η παγωνιά τραγουδήσαμε και παίξαμε με τα α,ε,ι,ο,ου.

Ομαδοποίηση και Αντιστοίχηση λέξεων με τα α,ε,ο,ου.Γλωσσικές και μαθηματικές δραστηρίοτητες μαζί….

 

     

Μιλήσαμε για το χρόνο ,βάλαμε τους μήνες στη σωστή τους σειρά και βρήκαμε χαρακτηριστικά τους.

Τα ζωγραφίσαμε αφού γίναμε μικρές ομάδες γιατί έτσι δουλεύουμε πιο ωραία και στη συνέχεια έγινε η αντιστοίχιση με τους μήνες και τα χαρακτηριστικά τους.

Διαβάσαμε τις  σκανταλιές του Γενάρη

και αφού μάθαμε παροιμίες με τους μήνες τις κολλήσαμε σε έναν διάδρομο , ρίχναμε το ζάρι και όποιος έπεφτε πάνω στην παροιμία έπρεπε να την πει για να προχωρήσει

Διαβάσαμε την κυρά καλή και τους 12 μήνες

και οδηγήσαμε την γριούλα από το σπίτι της στους μήνες με αλγοριθμική σκέψη

Εποχές:μάθαμε το μύθο της Περσεφόνης τον δραματοποιήσαμε

και φτιάξαμε τα βήματα πως θα πάει στην θέα Δήμητρα και πως θα πάει στον Άδη με τρόπo αλγοριθμικό

 

Παίξαμε  Παιχνίδια γνώσεων..με θέμα τα ζώα

 

-κάναμε  παιχνίδια αφής για το δέρμα των ζώων  σε συνδυασμό με τους αριθμούς και τα σύμβολά τους.

και με παζλ ζώων διασκεδάσαμε αλλά και πήραμε πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τις διαφορετικές ομάδες των ζώων.

Με τα παραμύθι τα τρία γουρουνάκια κάναμε ποικίλες μαθηματικές δράσεις…

ζωγραφίσαμε το πιο έξυπνο και μυαλωμένο γουρουνάκι και την αγαπημένη μας σκηνή

Κατηγοριοποίηση μουσικών οργάνων μιας και τα τρία γουρουνάκια αγαπούσαν πολύ την μουσική όπως έλεγε το παραμύθι….

 

Αναζητήσαμε με stem τα μουσικά όργανα που άρεσαν στα γουρουνάκια…

Κάναμε χρονική ακολουθία κτισίματος των σπιτιών .

καθώς και αντιστοίχηση των σπιτιών και των υλικών χτισίματος τους

Αναζητήσαμε το πιο γερό σπιτάκι μέσα από Λαβύρινθο

Με stem αρχικά αναζητήσαμε τα σπιτάκια με βάση τα υλικά χτισίματος τους 

 

και στη συνέχεια stem με στόχο την χρονική σειρά αφήγησης του παραμυθιού με εικόνες 

   

Συγκεντρώσαμε από την βιβλιοθήκη μας όλα τα βιβλία που μιλούν για ζώα και κάναμε μια κατηγοριοποίηση βιβλίων με βάση τον εκδοτικό οίκο,

και στη συνέχεια με βάση τον αριθμό των ποδιών των ζώων

και με το που ζουν.

    

Το 15 Νηπιαγωγείο Γαλατσίου μας έστειλε μία αποστολή με το πρόβλημα 7

Περιγραφή

Στο σχολείο του Μύθη έμαθαν για τον Αρχιμήδη, το σπουδαίο Έλληνα μαθηματικό της αρχαιότητας. Μάλιστα η δασκάλα τους μίλησε για το «Οστομάχιον», ένα παιχνίδι μαθηματικών, το αρχαιότερο παζλ! Ήταν πολύ ενδιαφέρον!

Oστομάχιον

Ο Μύθης θέλει να φτιάξει διάφορες φιγούρες με τα κομμάτια του παζλ.. Όμως δυσκολεύεται.. Μπορείτε να τον βοηθήσετε; Μπορείτε να του δώσετε κάποιες ιδέες;

Εκτέλεση

Εκτυπώνουμε το τετράγωνο (οστομάχιον) και κόβουμε τα κομμάτια του. Τα παιδιά ενεργοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους φτιάχνουν διάφορες φιγούρες (ζώα, ανθρώπους, αντικείμενα κλπ).

Εμείς πρώτα το ζωγραφίσαμε ,μετά το κόψαμε και στη συνέχεια δημιουργήσαμε με φαντασία διαμάντια,ξιφίες,σπίτια και πυραύλους.

Συνεχίσαμε την ενημέρωση για τα παράξενα ρομπότ-διασώστες-πυροτεχνουργοί-πυροσβέστες-κατάσκοποι-υπάλληλοι σε ανθρώπινες υπηρεσίες.

Μιλήσαμε επίσης για τα ρομπότ υψηλής ακρίβειας για χειρουργικές επεμβάσεις.Δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε και στα ρομπότ επιστημονικής φαντασίας.

Ελάχιστα ρομπότ μπορούν να σκεφτούν μόνα τους ,πάντα ακολουθούν οδηγίες.Έτσι παίξαμε με κλειστά μάτια και περπατήσαμε σαν ρομπότ με καθοδήγηση και ακολουθώντας τις οδηγίες του φίλου μας.

Δημιουργήσαμε ένα διάδρομο  με μικροέπιπλα  και παιχνίδια ,κλείσαμε τα μάτια και ο φίλος μας μας έδινε οδηγίες να περπατήσουμε ανάμεσα χωρίς να σκοντάψουμε πάνω τους.Αν το ρομπότ σκοντάψει δεν θα φταίει το ίδιο αλλά οι λάθος οδηγίες που του δώσαμε.

Αναρωτηθήκαμε πως λειτουργούν τα μέλη ενός ρομπότ και φτιάξαμε ένα βραχίονα κινούμενο σαν ρομπότ.

Πρόβλημα πως μπορεί αυτό που φτιάξαμε να λειτουργήσει και να συλλέξει αντικείμενα σιδερένια όπως συνδετήρες?

Τα παιδιά επηρεασμένα από το περσινό μας πρόγραμμα απάντησαν αβίαστα και πολύ γρήγορα .

Με μαγνήτες κυρία και φέραμε τα υλικά και πειραματιστήκαμε.

    

Μιλήσαμε για τον μύθο της Αλκυώνας και της Αλκυονίδες ημέρες και ταΐσαμε την Αλκυόνα με τόσα ψάρια όσα έλεγε το ζάρι ψαρεύοντας τα με μαγνητικό τρόπο.

Το παίξαμε και αλλιώς το ψάρεμα,ο νικητής ήταν αυτός που το ψάρι του είχε το μεγαλύτερο αριθμό

Κάναμε διάφορα φύλλα εργασίας με αντιστοίχιση τόσα -όσα και άλλες έννοιες μαθηματικές

              

Και ήρθε η ώρα του επόμενου αγαπημένου μας παραμυθιού η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες.

 

Μετράμε σωστά και γράφουμε τον Αριθμό τρία 3

Κόψαμε και ταξινόμησαν τα αντικείμενα με βάση το μέγεθος

και έπειτα παιχνίδι με Steam

Χρώματα και φαγητά μπαίνουν και αυτά σε σειρά –Ομάδες τροφίμων και ταξινόμηση με βάση τα χρώματα

και επειδή πεινάσαμε λιγάκι μετρήσαμε αυγά νόστιμα και θρεπτικά.

         

Ζωγραφίσαμε σπιτάκια-πιγκουινακια-ελαφάκια και γλυκίσματα σε διάφορα μεγέθη.Τα χωρίσαμε αρχικά σε ομάδες διαφορετικών αντικειμένων και στην συνέχεια κάναμε σειροθέτηση από το μεγαλύτερο στο μικρότερο .Στο τέλος δημιουργήσαμε μία φανταστική ιστορία με τις εικόνες του παιχνιδιού μας και μας άρεσε πολύ.

 

Το τερατάκι μας βοήθησε να μάθουμε τις έννοιες δεξιά και αριστερά και πάντα τα κατάφερνε και χόρτασε μπισκότα.

Πείνασε και ο Αη Βασίλης μας και τον ταΐσαμε αριθμομπισκότα

Πήραμε και τον μεγεθυντικό μας το φακό σαν τον Μύθη και μετρήσαμε σωστά ποδαράκια από έντομα μικρά

 

Παίξαμε Online μαθηματικά παιχνίδια μνήμης που έφτιαξαν οι φίλοι μας!!!

ξεκινήσαμε και φτιάξαμε συμμετρικά μοτίβα…

Το 2020 ξεκίνησε πολύ όμορφα μαθηματικά και θα συνεχίσουμε έτσι δυναμικά!!!!

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση