O ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ Ο ΑΡΤΣΙΜΠΟΛΝΤΟ της φοιτήτριας Χρονοπούλου Μαρτίνας)

(Δραστηριότητες που σχεδίασε για τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, η φοιτήτρια Χρονοπούλου Μαρτίνα)

 

Δραστηριότητα 1η(ανίχνευσης)

Στόχος δραστηριότητας : Να καταγράψουμε τις ήδη προυπάρχουσες γνώσεις των παιδιών, αναφορικά με την τεχνική του Αρτσιμπόλντο.

Περιγραφή δραστηριότητας : Συγκεντρώνουμε τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας. Έχοντας τυπώσει διάφορα πορτραίτα του Αρτσιμπόλντο, τους τα παρουσιάζουμε ένα-ένα, και τους κάνουμε κάποιες ερωτήσεις, ώστε να διαπιστώσουμε εάν τα παιδιά γνωρίζουν τον συγκεκριμένο ζωγράφο. Εάν όχι, να τα φέρουμε σε μια πρώτη επαφή. Οι ερωτήσεις που θα κάνουμε στα παιδιά είναι οι εξής : α) Έχετε ξαναδεί τέτοιους πίνακες?  Εάν ναι, που τους έχετε ξαναδεί? β) Τι παρατηρείτε σε αυτούς τους πίνακες? γ) Τι σας θυμίζουν τα φρούτα και τα λαχανικά?

  

Δραστηριότητα 2η (διδασκαλίας)

Στόχος δραστηριότητας : Να δημιουργήσουν τα παιδιά δικά τους πορτραίτα, σύμφωνα με την τεχνική του Αρτσιμπόλντο.

Περιγραφή δραστηριότητας : Συγκεντρώνουμε τα παιδιά στα τραπεζάκια της ζωγραφικής. Μοιράζουμε στο κάθε παιδί, από ένα λευκό χαρτί Α4 και ξεκινάμε την δραστηριότητα με το εξής επικοινωνιακό πλαίσιο : «Ο φίλος μας ο Αρτσιμπόλντο, εκθέτει διάφορα πορτραίτα μικρών καλλιτεχνών για να πάρει το βραβείο του καλύτερου ζωγράφου. Είστε έτοιμοι να βοηθήσουμε τον ζωγράφο μας, για να κερδίσει το πρώτο βραβείο?». Στη συνέχεια, εξηγούμε στα παιδιά ότι πρέπει να σχεδιάσουν το καθένα το δικό του πορτραίτο, χρησιμοποιώντας την τεχνική του Αρτσιμπόλντο (δηλαδή, να ζωγραφίσουν το πρόσωπό τους, χρησιμοποιώντας για τα χαρακτηριστικά τους, διάφορα φρούτα και λαχανικά).

Δραστηριότητα 3η (εμπέδωσης)

Στόχοι δραστηριότητας : α) Να συνεργαστούν για την δημιουργία κοινού έργου β) Να χρησιμοποιήσουν με φαντασία διάφορα υλικά για την δημιουργία ενός έργου γ) Να εξασκήσουν την λεπτή κινητικότητά τους και δ) Να παράγουν περιγραφικά κείμενα.

Περιγραφή δραστηριότητας : Συγκεντρώνουμε τα παιδιά στη γωνιά της παρεούλας και τους ανακοινώνουμε ότι, χάρη σε εμάς, ο φίλος μας ο Αρτσιμπόλντο, κέρδισε το πρώτο βραβείο και γι΄αυτό πρέπει να φτιάξουμε κάτι για την τάξη μας ώστε να τον τιμήσουμε. Χωρίζουμε τα παιδιά σε τρεις μεγάλες ομάδες και τους μοιράζουμε από ένα μεγάλο χαρτόνι και ένα «μαγικό» σακουλάκι. Εξηγούμε στα παιδιά, ότι η κάθε ομάδα, θα πάει σε ένα τραπεζάκι και θα ανοίξει το «μαγικό» σακουλάκι, όπου μέσα θα βρει διάφορα φρούτα και λαχανικά, άλλα σε εικόνες και άλλα αληθινά. Με αυτά τα υλικά, θα πρέπει να σχεδιάσουν ένα μεγάλο πορτραίτο, σχετικά με την τεχνική του Αρτσιμπόλντο. Πρώτα θα χρησιμοποιήσουν τα φρούτα και λαχανικά σε εικόνες για να δημιουργήσουν διάφορα χαρακτηριστικά του πορτραίτου και μετά τα αληθινά υλικά, με τη δική μας βοήθεια. Μόλις τελειώσουν τα έργα τους, ξαναμαζευόμαστε στη παρεούλα και η κάθε ομάδα καλείται να μας παρουσιάσει το δικό της πορτραίτο.