Πρόγραμμα Etwinning:Η παρέα των ζωγράφων-Η παλέτα των χρωμάτων Σεπτέμβρης 2019

Ανοίγουν τα σχολεία ανοίγουν και καινούργιοι δρόμοι etwinning συνεργασίας.

Το  νέο μας έργο όπως ήδη γνωρίζεται έχει τίτλο : Η παρέα των ζωγράφων-Η παλέτα των χρωμάτων και  θα υλοποιηθεί από 24 Νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα και 40 εκπαιδευτικούς!

Να και η πιστοποίηση μας

 

Οι εκπαιδευτικοί  κάθε  σχολείου εξέφρασαν  τις πρώτες τους σκέψεις για το έργο  μας στο συνεργατικό τοίχο που ακολουθεί :

δημιουργία της κ.Φανουργιάκη Άννα

Και τα πρώτα συναισθήματα  των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών καταγράφηκαν στο answergarden 

https://answergarden.ch/98216 δημιουργία επίσης της  κ.Φανουργιάκη Άννα

και παρουσιάστηκαν σε ένα υπέροχο συννεφόλεξο 

Δημιουργήθηκε ο χάρτης της χώρας μας  με το scribblemaps  και αποτελεί δημιουργία της Μαγλαρίδου Σοφίας

Πάνω του το κάθε σχολείο αφήνει το στίγμα του.

Στη συνέχεια  αυτόν τον χάρτη τον φτιάξαμε με το δικό μας τρόπο.

Φωτογραφίσαμε το σχολείο μας για να το παρουσιάσουμε.Συγχρόνως γνωρίσαμε τα υπόλοιπα σχολεία μέσα από τις αναρτήσεις τους και ταυτόχρονα τις πόλεις.Έτσι κάναμε παιχνίδι την Γεωγραφία ,γνωρίσαμε την Αθήνα ,το Γαλάτσι,την Καρδίτσα,την Χαιρώνεια και την Θεσσαλονίκη,τον Βόλο και την Κρήτη κ.α. πολλές!!!

  

 

Εμείς για την όμορφη πόλη μας επιλέξαμε από το youtube αυτό μας άρεσε πιο πολύ.

Και στη συνέχεια παρουσιάσαμε τους εαυτούς μας συστηθήκαμε μεταξύ μας

εκφράσαμε τους στόχους μας

είδαμε πόσο ψηλώσαμε.Μετρήσαμε το ύψος μας με κορδέλλα που έγινε μετά παπιγιόν στο λαιμό της Καμηλοπάρδαλης της Λέλας.

και γενικά είπαμε τα πάντα για τον καθένα μας.

Στο τέλος  διαλέξαμε να τους ζωγραφίσουμε τι θα γίνουμε όταν μεγαλώσουμε να το κάνουμε βιντεακι έτσι ώστε να μας γνωρίσουν και τα άλλα παιδιά από μακριά.

Ενώ μέσα από την πλατφόρμα του etwinning γνωρίσαμε και τους μακρινούς διαδυκτιακούς μας φίλους με τον τρόπο που το κάθε σχολείο επέλεξε.

Και εκεί που λέγαμε ο καθένας τα χόμπι του

εμφανίζεται ο Χόμπιτ και μας διηγήθηκε την ιστορία ενός ζωγράφου.Το πανέμορφο ξωτικό που του αρέσουν τα ταξίδια και ήξερε να μας πει πολλά για τους ζωγράφους.Θα μείνει κοντά μας όλη την χρονιά και θα μας μαθαίνει διάφορα μυστικά.

 

Το παραμύθι που μας διάβασε είχε τίτλο:

   Το μυαλό και το χέρι

Μας άρεσε πάρα πολύ αυτή η ιστορία .Πήραμε μολύβια και χαρτί και κάναμε μία ζωγραφιά φανταστική για το πιο είναι πιο δυνατό? Του ζωγράφου το χέρι ή το μυαλό?

 

 

 

Ζωγραφίσαμε την πρώτη μας ζωγραφιά πάνω σε καβαλέτο και μιλήσαμε για τα εξαρτήματα του ζωγράφου.(το φύλλο εργασίας δημιουργία της Ανθή Ζήσης)

Διαβάσαμε στον υπολογιστή την τελεία.Ένα παραμύθι του Peter H. Reynolds για τη ζωγραφική, το θάρρος, την τελειότητα, την τόλμη.

και φτιάξαμε τις δικές μας καταπληκτικές τελείες.Τελείες μικρές …..

Τελείες μεγάλες και κενές!!

Ζωγραφίσαμε τα γνωστά μας χρώματα πάνω στο ουράνιο τόξο

και καιρός Σεπτέμβρης μήνας που ανοίγουν τα σχολεία …..ήρθε…..

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τον τρύγο μέσα .όμως από πίνακες ζωγραφικής.

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν τις λεπτομέρειες σε κάθε πίνακα και τι συναισθήματα τους προξένησε. Είναι μια αστείρευτη πηγή που μας δίνουν πληροφορίες για μια άλλη εποχή και τον τρόπο ζωής των τρυγητών.

 

Ο “Μικρός Βάκχος” του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ έχει καθίσει σ’ ένα βαρέλι ζαλισμένος από το κρασί που πίνει. Ο μικρός Διόνυσος στεφανωμένος με τσαμπιά από σταφύλια κρατάει ένα σκήπτρο με σταφύλια στο δεξί του χέρι, ενώ με το αριστερό του χέρι σηκώνει ένα ποτήρι κρασί, σα να εύχεται «εις υγείαν». Στον πίνακα αναγράφεται ο τίτλος «Βάκχος,θεός του οίνου, θεός των αρχαίων»

Ο Καραβάτζιο θεωρείται ως ο ζωγράφος της πραγματικότητας όπως μας αποδεικνύει η αναπαράσταση του “Έφηβου Βάκχου” (1594-96). Ο Βάκχος τυλιγμένος σ ‘ένα λευκό σεντόνι, με ύφος νυσταγμένο- ή μήπως ζαλισμένο- λουσμένος στο φως, έρχεται σε αντίθεση με τα σκούρα χρώματα που έχουν τα κληματόφυλλα που τον στεφανώνουν. Κρατάει στο αριστερό του χέρι ένα ποτήρι γεμάτο κρασί ενώ πάνω στο τραπέζι μια μποτίλια με κρασί και ένα πανέρι με πολλά φρούτα.

Ο Καραβάτζιο εμπνεύστηκε τον πίνακα «Ο άρρωστος Βάκχος» (1593-94), το διάστημα που βρισκόταν στο νοσοκομείο και έπασχε από ελονοσία και θεωρείται πως πρόκειται για αυτοπροσωπογραφία. Εδώ ο Βάκχος δείχνει ωχρός από την αρρώστια και τα μάτια του υγρά ενώ γέρνει ταλαιπωρημένος από τον πυρετό.

Ο Γκουίντο Ρενί απεικονίζει το “παιδί Βάκχο” (1615-20), στεφανωμένο με σταφύλια να κρατάει ένα δίσκο με μια γυάλα με κρασί. Δίπλα του ένα μικρότερο αγόρι που κρατάει κι αυτό μια κανάτα με κρασί.

Ο Βαν Γκονγκ κατάφερε να πουλήσει μόνο ένα πίνακα του από «Το κόκκινο αμπέλι» (1888), μόλις τέσσερις μήνες πριν το θάνατό του. Η σκληρή αγροτική ζωή, ο ήλιος που βοηθά αλλά και δυσκολεύει τη ζωή και την εργασία, οι αγρότες που σκυμμένοι μαζεύουν με κόπο τα σταφύλια μέσα σε μεγάλα καλάθια. Το κόκκινο κυριαρχεί ως χρώμα εξ’ ου και το όνομα το Κόκκινο Αμπέλι.

Η Αμερικανίδα Elizabeth Jane Gardner (1837-1922) και ο πίνακάς της “Ένα νεαρό κορίτσι που κρατά ένα καλάθι σταφύλια” (A Young Girl Holding a Basket of Grapes).

Η Συγκομιδή των Σταφυλιών” ή “Φθινόπωρο (Grapes Harvest ή Autumn) του Ισπανού Φρανθίσκο Γκόγια (Francisco José de Goya y Lucientes) του 1887 απεικονίζει έναν νέο άντρα που προσφέρει σε μια γυναίκα ένα τσαμπί σταφύλι και ένα παιδί υψώνει τα χέρια να φτάσει το τσαμπί. Η όρθια γυναίκα με το καλάθι με τα σταφύλια παραπέμπει μάλλον στη θεά Δήμητρα. Τα κίτρινα χρώματα των ρούχων συμβολίζουν το φθινόπωρο.

Bartolome Esteban Murillo και πάλι και ο πίνακάς του “Beggar Boys Eating Grapes and Melon” (Αγόρια ζητιάνοι τρώνε σταφύλια και πεπόνι).

William Adolphe Bouguereau (1825-1905), σύζυγος της παραπάνω κυρίας Elizabeth Jane Gardner. Ο πίνακάς του “The Bunch Of Grapes” (Το τσαμπί σταφύλι), ένα χαριτωμένο παιχνίδισμα μάνας και γιου με “έπαθλο” ένα τσαμπί σταφύλι.

Στη συνέχεια φωνάξαμε τον Tweety…..

Ο Tweety άγρυπνο μάτι έως τώρα του έργου μας κάθισε μαζί μας και άκουσε τον χομπιτ να μας παρουσιάζει τον μεγάλο ζωγράφο που το όνομα του έμοιαζε με του συμμαθητή μας.

   

O μεγάλος δάσκαλος των τεχνών Μιχαήλ Άγγελος

Ο  άνθρωπος που άλλαξε την ιστορία της τέχνης!

Ζωγράφος, γλύπτης, αρχιτέκτονας και ποιητής, ο Μιχαήλ Άγγελος  που ασχολήθηκε με την τέχνη σε όλες της τις εκφάνσεις.

Στην ασύλληπτη καριέρα του στα χρόνια της ιταλικής Αναγέννησης ευτύχησε να δει φήμη και να γνωρίσει δόξα και πλούτο, αφού το ταλέντο του αναγνωρίστηκε πολύ νωρίς στη ζωή του.

Στα έργα του περιλαμβάνονται τα εμβληματικά αγάλματα «Πιετά» και «Δαυίδ», που άλλαξαν την πορεία της γλυπτικής τέχνης, ενώ εξίσου μνημειώδεις είναι και οι παραστάσεις του στον θόλο του παρεκκλησιού της Καπέλα Σιξτίνα, έργα που δεν χρειάζονται φυσικά καμία περιγραφή, αφού παραμένουν ορόσημα στην ιστορία της τέχνης.

Η συνεισφορά του στην οικοδόμηση της δυτικής τέχνης λογίζεται κολοσσιαία, με τον μεγάλο δάσκαλο να έχει αφήσει ανεξίτηλο σημάδι σε ό,τι κι αν μπήκε ποτέ στο δημιουργικό του στόχαστρο: γλυπτική, ζωγραφική, αρχιτεκτονική και ποίηση!

 

Και στη συνέχεια ο Μιχαήλ Άγγελος μας ταξίδεψε στην Ιταλία.Γνωρίσαμε την σημαία αυτής της χώρας και τα αξιοθέατα ,ενώ είπαμε στα ιταλικά διάφορες λέξεις.Ξέρετε πως είναι ο ζωγράφος στα Ιταλικά? Μα φυσικά εμείς το μάθαμε .Τον λένε Pittore!!

  

Μάθαμε και την υπογραφή μας για να υπογράφουμε τα σπουδαία έργα μας.

και λίγο εξάσκηση με  το ψαλίδι κουρεύοντας χάρτινα μαλλλάκια. Ένας καλλιτέχνης πρέπει να ξέρει να δουλεύει με τα δάχτυλα πολύ καλά!!

 

Ενημερώσαμε τους γονείς για το πρόγραμμα με γραπτή ανακοίνωση

ενημέρωση-γονέων-eTwinning

και αναρτήσαμε πληροφορίες γι’ αυτό στο ιστολόγιο μας

 Την συνέχεια του έργου μας  θα μπορείτε να την παρακολουθείτε  στο ιστολόγιό μας,  αλλά και στο ιστολόγιο το οποίο δημιουργήθηκε από την κ.Άννα Φανουργιάκη για το πρόγραμμα, Η παρέα των ζωγράφων – Η παλέτα των χρωμάτων όπου και θα κάνουν αναρτήσεις όλοι οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί του έργου μας…..Καλή μας συνέχεια…….

Αφήστε μια απάντηση