Θέμα δραστηριοτήτων: Μεταφορικά μέσα του αέρα.Φοιτήτρια:Κατερίνα Ζώτου Γ’ έτος .

 

1η δραστηριότητα: Ταξιδεύοντας στον αέρα

Στη δραστηριότητα αυτή στόχος μας ήταν αρχικά να εκφράσουν τις απόψεις τους τα παιδιά για τα οχήματα του αέρα. Έτσι, αφού μαζευτήκαμε στη παρεούλα, ξεκινήσαμε ρωτώντας τα παιδιά αν σήμερα το πρωί όπως έρχονταν στο σχολείο παρατήρησαν τα πουλιά στον ουρανό, και τους λέμε ότι εμείς, καθώς ερχόμασταν με το λεωφορείο βλέπαμε πολλά πουλιά να πετάνε, και είδαμε πόσο μεγάλα φτερά έχουν, και τι ωραία χρώματα έχουν, και πόσο γρήγορα πετάνε. Έπειτα, τα ρωτήσαμε αν έχουν δει να πετάει στον ουρανό και τίποτα άλλο εκτός από πουλιά, που μάλιστα μεταφέρει και ανθρώπους. Αφού μας απάντησαν, καταγράφαμε τις απαντήσεις τους σε ένα ταμπλό αναφοράς. Έπειτα τους αναφέραμε τη φράση «οχήματα του αέρα» και τους είπαμε να μας πουν τι τους έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τη φράση, ποια είναι τα είδη των αεροπλάνων και τις διαφορές τους, πως ήταν παλιά και πως σήμερα, και αν υπάρχουν για διαφορετικούς λόγους. Όλες αυτές τις απαντήσεις τους τις καταγράψαμε, ώστε να δούμε ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις των παιδιών για αυτό το θέμα.

2η δραστηριότητα: Ταξιδεύοντας στο χρόνο πάνω από τα σύννεφα

Στόχοι μας σε αυτή τη δραστηριότητα ήταν τα παιδιά να εκφράσουν τη γνώμη τους για την θέληση του ανθρώπου να πετάξει από τόσο παλιά, να ψάξουν στην αίθουσα να βρουν τις κρυμμένες εικόνες από τα αεροπλάνα, και να τα βάλουν στη σωστή χρονική σειρά. Έτσι, ξεκινήσαμε πηγαίνοντας με τα παιδιά στη γωνιά του υπολογιστή. Εκεί, τους δείξαμε ένα βίντεο με την ιστορία του Δαίδαλου και του Ίκαρου, και έπειτα συζητήσαμε λίγο για την ανάγκη του ανθρώπου να πετάξει, να ξεφύγει από τα γήινα όριά του.

Στη συνέχεια, εξήγησα στα παιδιά πως : «Ξέρω ένα παιδί στη γειτονιά μου που τον λένε Μιχάλη, και του αρέσει πάρα πολύ να πετάει, μετά από ένα ταξίδι στο εξωτερικό που έκανε με τους γονείς του και ταξίδεψε με αεροπλάνο, κι έτσι αποφάσισε να γίνει πιλότος όταν μεγαλώσει. Αλλά βιάζεται, και θέλει να ξέρει όσο το δυνατόν περισσότερα για τα αεροπλάνα από τώρα. Μου είπε ότι το ένα πράγμα που θέλει να του πούμε είναι το πώς ξεκίνησαν αυτή την ιδέα με τα αεροπλάνα οι παλιότεροι άνθρωποι και πώς εξελίχθηκαν μέχρι σήμερα και να του το δείξουμε». Έτσι, έδειξα στα παιδιά στον υπολογιστή 4 εικόνες. Η πρώτη ήταν με το Δαίδαλο και τον Ίκαρο, που ήταν στην αρχαιότητα, έπειτα το πρώτο αεροπλάνο των αδερφών Ράιτ, τα αεροπλάνα στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, και τέλος τα σύγχρονα αεροπλάνα. Συζητήσαμε λίγο τα βασικά μέρη του αεροπλάνου και τι έχει αλλάξει μέσα στα χρόνια, και συνέχισα λέγοντας πως αυτές τις εικόνες τις έχω κρυμμένες μέσα στη τάξη. Οπότε θα έπρεπε να τις βρουν, και να τις φέρουν στη παρεούλα. Αφού τις βρήκαν, τους ζήτησα να τις κολλήσουν σε ένα μεγάλο χαρτόνι που είχα φέρει, από τα αριστερά στα δεξιά, από το πιο παλιό στο πιο σύγχρονο, ενώ το χαρτόνι έγραφε πάνω «Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΑΕΡΟΠΛΑΝΩΝ». Τέλος εξηγήσαμε πως αυτό θα πήγαινε ως δώρο από εμάς στο Μιχάλη.

3η δραστηριότητα: Μας πήρε.. και μας σήκωσε ψηλά στον ουρανό

Στη δραστηριότητα αυτή στόχος μας ήταν τα παιδιά να ονοματίσουν τα είδη των οχημάτων του αέρα, και λίγα λόγια για τη λειτουργία τους, να βρουν ένα βασικό χαρακτηριστικό του κάθε είδους για το παιχνίδι που θα παίξουμε, και να φτιάξουν ένα δικό τους αεροπλάνο με γλωσσοπίεστρα που θα τους δώσουμε. Έτσι ξεκίνησε η δραστηριότητά μας λέγοντας στα παιδιά πως ο Μιχάλης, εκτός από το πόσο παλιά υπήρχαν τα αεροπλάνα, ήθελε να μάθει και πόσα και ποια είναι τα είδη τους. Έφερα λοιπόν τα είδη των οχημάτων του αέρα σε εικόνες και τις έβαλα κάτω στη παρεούλα ώστε να τις βλέπουν τα παιδιά. Αυτά ήταν: μαχητικά, επιβατικά, αναγνωριστικά, πυροσβεστικά αεροπλάνα, ελικόπτερα και αερόστατα. Αφού βρήκαν τι είναι το καθένα, έπειτα παίξαμε ένα παιχνίδι κατά το οποίο, όποιο παιδί ήθελε ερχόταν, του έδειχνα μια εικόνα και μου έλεγε στο αυτί ποιο είδος είναι, κι έπειτα έπρεπε να βρει ένα χαρακτηριστικό του, να το πει στα υπόλοιπα παιδιά κι εκείνα από αυτό να βρουν για ποιο είδος μιλάμε. Αφού τελείωσε το παιχνίδι,  κολλήσαμε τις εικόνες σε ένα ακόμα χαρτόνι που έγραφε πάνω «ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΕΡΑ», πήγαμε να φτιάξουμε με τα παιδιά τα δικά μας αεροπλάνα, δίνοντάς τους δύο μεγάλα κι ένα μικρό γλωσσοπίεστρο, και ένα μανταλάκι, ώστε το καθένα να σχεδιάσει όπως ήθελε το δικό του αεροπλανάκι και ύστερα εμείς να το κολλήσουμε με σιλικόνη και στο τέλος να τους το δώσουμε να το πάρουν στο σπίτι. Τα αεροπλανάκια που φτιάξαμε με τα παιδιά είναι τα εξής:

 

4η δραστηριότητα: Το δώρο μας στο Μιχάλη

 

Στόχος αυτής της δραστηριότητας ήταν τα παιδιά να βάλουν τα οχήματα του αέρα σε σωστή χρονική ακολουθία και να διακρίνουν τα είδη τους, να γράψουν στο χαρτόνι το όνομά τους όπως μπορούν και να ζωγραφίσουν ένα αεροπλάνο όπως θα ήθελαν τα ίδια να το έχουν. Ξεκινήσαμε τη δραστηριότητά μας με μια επανάληψη ουσιαστικά του τι είχαμε μάθει προηγουμένως. Έτσι, αρχικά ζητήσαμε από τα παιδιά να διαλέξει το καθένα από μια εικόνα. Το πρώτο θα προσπαθούσε να πάρει εκείνο που είναι παλιότερο, και το τελευταίο εκείνο που είναι πιο σύγχρονο αεροπλάνο και να μπούνε στη σωστή σειρά το ένα δίπλα στο άλλο. Μόλις τελειώσουνε, τα υπόλοιπα παιδιά θα έβλεπαν αν ήταν σωστά και να κάνουνε τυχόν διορθώσεις.

Έπειτα, χωρίσαμε τα παιδιά σε 6 ομάδες, όσες και τα είδη των οχημάτων του αέρα, και κάθε φορά φώναζα διαφορετικό είδος και εκείνο θα έπρεπε  να σηκώνεται γρήγορα στη θέση του και να ξανά κάθεται. Αυτό το έκανα είτε πιο γρήγορα, είτε πιο αργά, κι εκείνα έπρεπε να προσέχουν ποιο είδος λέω κάθε φορά ώστε να φέρουν εις πέρας το παιχνίδι. Στο τέλος, πηγαίνουμε στα τραπεζάκια και κολλάμε τα δυο χαρτόνια από πριν σε ένα ακόμα μεγαλύτερο, που πάνω θα γράφει: «ΤΟ ΔΩΡΟ ΜΑΣ ΣΤΟ ΜΙΧΑΛΗ», και από πίσω τα παιδιά προσπάθησαν το καθένα να γράψει το όνομά του, ώστε να του το δώσουμε.

Τέλος, ζητήσαμε στα παιδιά να ζωγραφίσουν το δικό τους αεροπλάνο, όπως εκείνα θα ήθελαν να το έχουν.

Αφήστε μια απάντηση