Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε το  βουνό- «Τα δικαιώματα του παιδιού»-ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ 19-23 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018

Στα πλαίσια της πρακτικής άσκησης και της συνεργασίας του Νηπιαγωγείου μας με το  τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Πατρών η Νικούλη Ουρανία, Δ΄Έτος και η Πετροπούλου Αναστασία ,Δ΄ έτος επεξεργάστηκαν την  παρακάτω θεματική ενότητα .

ΘΕΜΑ:<< Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε το  βουνό»

1η Δραστηριότηταà βίντεο για τη έννοια της αλληλεγγύης  και μια ιστορία για τη έννοια της εμπιστοσύνης,καταιγισμός ιδεών.

2η Δραστηριότηταà το δέντρο της αλληλεγγύης ,ζωγραφίζουν τα παιδιά τα χέρια τους σε ένα χαρτί,το ζωγραφίζουν και το κόβουν και το κολλάνε πάνω στο δέντρο.

3η Δραστηριότηταà παιχνίδι για τη εμπιστοσύνη και τη αλληλεγγύη,2 ομάδες,διασχίζουν μια διαδρομή στη οποία στο ένα χέρι κρατάνε ένα αντικείμενο και στο άλλο πιάνονται με το ζευγάρι τους και διασχίζουν μια διαδρομή με εμπόδια

 4η Δραστηριότητα ένα παιχνίδι για τη αλληλεγγύη και τη εμπιστοσύνη.Χωρισμός των παιδιών σε τριάδες.Το ένα έχει κλειστά τα μάτια του,το άλλο ανοιχτά και το άλλο κράταει ένα μουσικό όργανο.Το παιδί με το μουσικό όργανο βρίσκεται σε μια γωνιά και τα άλλα δυο παιδιά είναι σε μια άλλη γωνιά. Πρέπει το παιδί με τα ανοιχτά μάτια να βοηθήσει το παιδί με τα κλειστά μάτια να το καθοδηγήσει ώστε να μην πέσει και να φτάσουν στο παιδί που παίζει το μουσικό όργανο.Έπειτα,από αυτό πάνε στη εφαρμογή https://learningapps.org/watch?app=1927153 και αναγνωρίζουν ποιο όργανο έπαιξαν.

ΘΕΜΑ: «Η Ειρήνη, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

1η Δραστηριότηταà https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo&t=85s  Δείχνω στα παιδιά το συγκεκριμένο βίντεο(ιστορία) και έπειτα διεξάγεται μια συζήτηση με θέμα τη ιστορία και τη έννοια «πρόσφυγας».

2η ΔραστηριότηταàΠαιχνίδι με κάρτες, χωρισμός 2 ομάδων. Οι κάρτες περιέχουν ερωτήσεις σχετικές με τη ιστορία.Η ομάδα που θα απαντήσει στις περισσότερες είναι η νικήτρια.

3η ΔραστηριότηταàΖωγραφίζουν μια αγαπημένη τους σκηνή και έπειτα τα ενώνω με τη σειρά,όπως είναι και στο παραμύθι.

4η Δραστηριότηταà https://animoto.com/  Περνάω τις ζωγραφιές των παιδιών και τα παιδιά χρησιμοποιούν το πρόγραμμα για να φτιάξουμε τη ιστορία της Ειρήνης.

 

 ΘΕΜΑ: «Τα δικαιώματα του παιδιού» Διεθνή Σύμβαση

1η Δραστηριότηταà https://www.youtube.com/watch?v=lWOwXtYzYDo&fbclid=IwAR34mO_GRtayXWB6TaER_H8ifIV6ubjMZsxpAp3YvQQC5qharFT1WvqZp_c  Δείχνω στα παιδιά το συγκεκριμένο βίντεο(όχι όλο,προσπερνάω κάποια κομμάτια) και πραγματοποιείται μια συζήτηση για τα δικαιώματα που άκουσαν.Μετά τη συζήτηση τα παιδιά ζωγραφίζουν ένα δικαιώμα από αυτά που συζητήσαμε.

2η Δραστηριότηταà Τοποθετώ στο πάτωμα 18 κάρτες από τα δικαιώματα σαν ένα μονοπάτι.Το κάθε παιδί θα σηκώνεται όρθιο θα πηγαίνει δίπλα στο μονοπάτι των δικαιωμάτων και με το ένα πόδι σηκωμένο(κουτσό)θα το διασχίσει.Όταν του πω stop το παιδί θα πρέπει να περιγράψει τη εικόνα που έχει σταματήσει στους συμμαθητές του.

3η Δραστηριότηταà Χωρισμός των παιδιών σε δυάδες.Κάθε δυάδα ζωγραφίζει σε ένα χαρτί ένα δικαίωμα.Έπειτα,συγκεντρώνω όλες τις ζωγραφιές και το κάνω ένα βιβλίο,το οποίο θα έχει ως εξώφυλλο τη εικόνα της Σύμβασης των παιδιών.

4η Δραστηριότηταà https://www.powtoon.com/account/signup/?next=/my-powtoons/ Με τη εφαρμογή αυτή τα παιδιά θα φτιάξουν τις ζωγραφιές τους σε ένα βίντεο.

 Πετροπούλου Αναστασία ,Δ΄ έτος

ΘΕΜΑ: «Τα δικαιώματα του παιδιού»

1η Δραστηριότηταà  https://www.youtube.com/watch?v=z1BNAXcbtl4&fbclid=IwAR1ykWDwunjMG1WCdVVjJ7pl5q53np8Qh2Bwmd3uLVtRq62QlBv_KxS089Q  Δείχνω στα παιδιά το συγκεκριμένο βίντεο με 6 από τα δικαιώματα τους και έπειτα γίνεται συζήτηση για το τι είναι δικαίωμα, ,ποια δικαιώματα τους αναφέρθηκαν στο  βίντεο, αλλά και άλλα που σκέφτηκαν.

2η Δραστηριότηταà Χώρισα τα παιδιά σε 6 ομάδες όσες και τα δικαιώματα του παραπάνω βίντεο. Έπειτα, τους  ζήτησα να μου ζωγραφίσουν ένα σύμβολο που θα αναπαριστά το δικαίωμα που έχει αναλάβει η κάθε ομάδα. Αυτά τα συγκέντρωσα και τα έκανα σε ένα βιβλίο.

3η Δραστηριότηταà Παιχνίδι .Χώρισα τα παιδιά σε 2 ομάδες και έπρεπε η κάθε ομάδα να μαζέψει όσα περισσότερα καρτελάκια με δικαιώματα μπορεί από ένα σκοινί που κρατούσα εγώ και η συμφοιτήτρια μου και συνεχώς το κινούσαμε. Από το σπίτι στο σκοινί με μανταλάκια είχα πιάσει δικαιώματα από αυτά που αναφέρονταν στο βίντεο. Η ομάδα που θα συγκέντρωνε τα περισσότερα καρτελάκια θα ήταν η νικήτρια.

4η Δραστηριότηταà https://www.jigsawplanet.com/?fbclid=IwAR3T5hseTbri4_KWAjFI9kVHIbxGD4NtGPEiBQntCQ0VeT7rW7L9q4B0FWA Με το λογισμικό αυτό οποιαδήποτε εικόνα θέλουμε, μετατρέπεται σε παζλ. Έτσι, τις εικόνες των 6 δικαιωμάτων που χρησιμοποίησα στην προηγούμενη δραστηριότητα τις μετέτρεψα με το λογισμικό σε παζλ . Τα παιδιά έρχονταν ανά 2άδες και έπρεπε να λύσουν το παζλ ενός δικαιώματος(9-12 κομματιών). Πρώτα ο ένας και μετά ο άλλος.

 

ΘΕΜΑ: «Η Ειρήνη, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα»

**Δεν έδειξα πάλι το βίντεο με την Ειρήνη, γιατί την προηγούμενη ημέρα, το είχε δείξει η συμφοιτήτρια μου.

1η Δραστηριότηταà Με τα παιδιά κάναμε κύκλο στο δάπεδο, και κάναμε παιχνίδι με  22 κάρτες, όσες και ο αριθμός των παιδιών,  από όλη την ιστορία. Μία μία κάρτα περνούσε από τα χέρια των  παιδιών, και όπου έλεγα «ΣΤΟΠ», η κάρτα έμενε στο παιδί που είχε την κάρτα στα χέρια του εκείνη τη στιγμή. Εγώ από το πίσω μέρος της κάρτας του διάβαζα την ερώτηση και έπρεπε να μου την απαντήσει. Αυτό έγινε για όλα τα παιδιά.

2η ΔραστηριότηταàΧώρισα τα παιδιά σε 4 ομάδες. Σε κάθε ομάδα έδωσα 8 στιγμιότυπα από το ταξίδι της Ειρήνης. Τα παιδιά έπρεπε να τα κολλήσουν με τη σωστή σειρά, βάση της ιστορία που είδαν την προηγούμενη μέρα. Παρακάτω φαίνονται μόνο 3 χαρτόνια ,γιατί το τέταρτο το κολλήσαμε έξω από την τάξη μας.

3η Δραστηριότηταà Από το σπίτι σε ένα χαρτόνι, είχα δημιουργήσει το περίγραμμα της Ειρήνης. Ανά 2άδες τα παιδιά έρχονταν, και ζωγράφισαν την Ειρήνη. Μόλις τελείωσαν όλα τα παιδιά με το να ζωγραφίζουν την Ειρήνη, έπειτα κάθε παιδί ερχόταν και μου έλεγε, τι πιστεύει ότι λείπει από την Ειρήνη, βάση της ιστορίας της. Ότι μου έλεγε το κάθε παιδί, το έγραφα σε ένα συννεφάκι <<bubble>>, μαζί με το όνομα του, και το κολλούσα γύρω από την Ειρήνη.

4η Δραστηριότηταà https://www.voki.com/ Με το λογισμικό αυτό, τα παιδιά πρώτα δημιουργούσαν τον εαυτό τους, όπως αυτά επιθυμούσαν και έπειτα ηχογραφούσαν τη φωνή τους. Σε αυτή την περίπτωση, τους ζήτησα να μου πουν ένα μήνυμα που θα έλεγαν αν οι ίδιοι ήταν η Ειρήνη. Το μήνυμα που έλεγαν φαινόταν ότι το έλεγε ο εαυτός τους που τον είχαν δημιουργήσει στον υπολογιστή.