Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο

Το  πρόγραμμα “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο” εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της συνεργασίας.

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

 

Τα παιδιά  κινήθηκαν ελεύθερα στο χώρο στην αρχή χωρίς μουσική και στην συνέχεια με την συνοδεία μουσικής. Όταν άκουγαν την λέξη ΣΤΟΠ έμεναν αγαλματάκια κάνοντας την κίνηση που τους άρεσε.

β20240119 114744 Γ20240119 114652α20240119 114740

Στην συνέχεια προσπάθησαν με την συνοδεία μουσικής να  κινηθούν ελεύθερα και να εκφραστούν μέσω του σώματός τους και της χρήσης σύντομου λόγου. Μουσική και…ΣΤΟΠ! Μόλις η μουσική ξανά αρχίσει «κινούμαι στο ένα πόδι» …ΣΤΟΠ… « κινούμαι με τα πόδια λυγισμένα» ΣΤΟΠ «κινούμαι βιαστικά… ΣΤΟΠ …νυσταγμένα… ΣΤΟΠ..φοβισμένα…..» κ.ο.κ. ΣΤΟΠ «τώρα κινούμαι όπως θέλω εγώ και παρατηρώ την κίνηση των άλλων γύρω μου παρατηρώ με ποιου συμμαθητή μου την κίνηση ταιριάζει η δική μου κίνηση. Στο επόμενο ΣΤΟΠ γίναμε ζευγάρι με τον φίλο ή την φίλη μου.

Τα παιδιά με τα ζευγάρια τους χόρευαν με την συνοδεία μουσικής. Μόλις ακουγόταν το ΣΤΟΠ  ακουμπούσαν τους αγκώνες, την πλάτη , τις μύτες των ποδιών τους…….

image 11image 12image 9IMG 20240115 115851IMG 20240115 115902image 9 1image 10 1

Α20240119 114008 Β20240119 115322 Γ20240119 115123 Δ20240119 115052

Παίρνουμε τη θέση του άλλου χωρίς να πούμε κουβέντα, ενθαρρύνοντας τη μη λεκτική επικοινωνία

α20240122 093814 γ20240122 094938 β20240122 094025 δ20240122 095121

 

Έπειτα  τα ζευγάρια  βρήκαν  ένα όνομα (χαρούμενοι, σπίτι, μπαλόνι καρδιά, σπίτι, αστέρι, ουράνιο τόξο, αρκουδάκι, παγωτό κεράσι) για την ομάδα τους και ένα σύμβολο. Τα παιδιά έφτιαξαν μενταγιόν με το σύμβολο της ομάδας τους.

IMG 20240116 111506 IMG 20240116 111746 IMG 20240116 114544 IMG 20240116 114815 IMG 20240116 114742 IMG 20240116 114718 IMG 20240116 114702 IMG 20240116 114654

Συζητήσαμε αν  έχουν ξανακούσει την λέξη συνεργασία και τι μπορεί να σημαίνει.

IMG 20240116 122507 IMG 20240116 122621

Ζωγράφισαν σε ζευγάρια- οι φίλοι- ο ένας το χέρι του άλλου και στην συνέχεια είπαν για ποιο λόγο τους αρέσει να συνεργάζονται με τον φίλο τους.

IMG 20240119 122943 IMG 20240119 122954

Κατηγοριοποιήσαμε εκόνες με παιδιά που συνεργάζονται και παιδιά που μαλώνουν

20240123 095112 1 20240123 102102

 

Συζητήσαμε για τους κανόνες της καλής συνεργασίας και προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το ” Δέντρο της Αγάπης”. Τα παιδιά σε ζευγαράκια σκέφτηκαν από ένα κανόνα σωστής συνεργασίας και προσπάθησαν να τον ζωγραφίσουν στο φύλλο τους.

IMG 20240117 111221 IMG 20240117 111833 IMG 20240117 111851 IMG 20240117 111903 IMG 20240117 111929 IMG 20240117 112009  20240122 111421  20240122 111314 1  20240123 110220 20240126 103346

Έπειτα κόλλησαν τα φύλλα στο “Δέντρο της Αγάπης” και το διακόσμισαν

IMG 20240117 113224 IMG 20240117 114844 IMG 20240117 120316

IMG 20240119 123107      20240124 092911     20240125 084308

Τοποθετήσαμε χαρτιά στο πάτωμα τόσα όσα είναι και τα παιδιά και τις μολυβοθήκες των παδιών πάνω στα χαρτιά. Η Νηπιαγωγός χτυπούσε τα ξυλάκια και έδινε οδηγίες στα παιδιά π.χ. περπατάω αργά σαν χελώνα, περπατάω πατώντας στις φτέρνες,……. Σε ένα επόμενο στάδιο τα παιδιά πρότειναν τα ίδια τον τρόπο με τον οποίο θα περπατήσουν με την συνοδεία της μουσικής π.χ. περπατάω σαν αρκούδα, σαν ελέφαντας,……

image 9 2 image 10 2

Στην συνέχεια τo κάθε παιδί πήγε να ζωγραφίσει ότι ήθελε στο χαρτί που είχε  την μολυβοθήκη του. Όση ώρα ακουγόταν η μουσική τα παιδιά ζωγράφιζαν. Όταν σταματούσε η μουσική άλλαζαν θέση (σαν ρολόι). Μόλις ξεκινούσε η μουσική ζωγράφιζαν στο χαρτί που είχε ο διπλανός τους. Την διαδικασία αυτή την επαναλάβαμε αρκετές φορές μέχρι να φτάσει το κάθε παδί στην αρχική του ζωγραφιά.

image 11 1image 12 2

Όταν πήραν στα χέρια τους το αρχικό χαρτί διαπίστωσαν ότι είχε αλλάξει πάρα πολύ… Σχολίασαν ποιο σχέδιο τους άρεσε πάνω στην ζωγραφιά τους, μάντεψαν κάποια σχέδια τι μπορεί να συμβόλιζαν, π.χ. αυτό το μεγάλο ροζ μάλλον είναι μία πεταλούδα,…..

Χάρηκαν πάρα πολύ που ο καθένας είχε πάνω στο χαρτί του, ζωγραφιές από όλα τα παδιά της τάξης μας. Ήταν μία συνεργατική ζωγραφιά!!!!!

“Βοήθησε τη μπάλα να φτάσει στον προορισμό της” Τα παιδιά χρησιμοποιώντας κομμένα ρολά χωρίζονται σε ομάδες και συνεργάζονται φτιάχνοντας  διαδρόμους μέσα από τους οποίους κυλάει η μπάλα

20240131 100707 20240131 101608 α20240131 101851 β20240131 102745 20240131 102726 20240131 103716 20240131 103719

 

“Ποιος δράκος θα χορέψει καλύτερα”. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και συνεργάζονται ώστε να φτιάξουν με τα δικά τους σώματα τα σώμα ενός δράκου, Με μουσική μετακινούνται το χώρο ως δράκοι χορεύοντας.

α20240126 113126  20240126 112905  β20240126 113326

Τα παιδιά φτιάχνουν ομάδες και μέσα από το διαδίκτυο βρίσκουν κατασκευές που μπορούν να φτιάξουν με ρολά υγείας. Έτσι δημιουργούνται η ομάδα του ρομπότ, του κάστρου, του τρένου. Τα μέλη των ομάδων συνεργάζονται και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά !!

20240201 112931 1 20240201 113829 α20240201 112802 β20240201 114414 γ20240201 114434 20240202 084101 β20240202 084948 α20240202 084904

20240201 100215 1 20240202 091654 20240202 090837 20240202 090002 α20240202 085939

20240205 084756 20240205 085513 20240205 085745 20240205 091143 20240205 102113

Παίξαμε παιχνίδια συνεργασίας σε ζευγάρια και σε ομάδες

a20240125 114614 b20240125 114616 c20240125 114859 d20240126 115013 e20240126 115025

image 5 image 6 image 8 image 9 image 10 image 11 image 5 1