Μέσα σε μία σακούλα υπήρχε κρυμμένο ένα “μαγικό ” αντικείμενο- ένα καθρεφτάκι. Τα παιδιά ένα ένα προσπάθησαν να δουν το μαγικό αυτό αντικείμενο και να πουν μία λέξη για αυτό το οποίο κρυβόταν μέσα στην σακούλα.
Μόλις αντίκρισαν τον εαυτό τους στο καθρεφτάκι είπαν λέξεις όπως, όμορφος, ωραίος, μάτια,γυαλιστερό,τέλειο, όμορφη,κ.α.
Αναζητήσαμε από το διαδίκτυο εικόνες διαφορων ανθρώπων και προσπαθήσαμε να τις περιγράψουμε. Συνειδητοποιήσαμε ότι οι άνθρωποι έχουν κοινά αλλά και πολλά διαφορετικά χαρακτηριστικά.
Στην συνέχεια αφού μίλησε και περιέγραψε ο καθένας τον εαυτό του, φτιάξαμε τις δικές μας «ταυτότητες».
«Ζωγραφίζω το χέρι μου». Αφού αποτυπώσουμε το περίγραμμα της παλάμης μας σε ένα χρωματιστό χαρτί Α4 της επιλογής μας το κόβουμε, γράφουμε το όνομά μας και στη συνέχεια μιλάμε για τα θετικά μας στοιχεία, τα οποία και καταγράφουμε στην χάρτινη παλάμη. Στο τέλος σχηματίζουμε έναν «κήπο» με λουλούδια που είναι οι παλάμες των χεριών μας και στολίζουμε την τάξη.
Διαβάζουμε το παραμύθι «ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ» WENINGER BRIGITTE και το δραματοποιούμε
-Βρίσκουμε τρόπους να φτάσουμε σε συγκεκριμένο σημείο στην αίθουσα χρησιμοποιώντας το ένα πόδι. Βαδίζοντας «κουτσό».
Κάνουμε κατασκευές
-Πως είναι να γράψουμε το όνομά μας χωρίς να χρησιμοποιήσουμε το χέρι (δεξί ή αριστερό) με το οποίο
γράφουμε
* Χωριζόμαστε σε ζευγάρια. Το ένα παιδί είναι ο «οδηγός». Δένουμε με μαντήλι τα μάτια του ενός και τα
καλούμε να βαδίσουν στον γνώριμο χώρο της τάξης μας μόνοι τους χωρίς την βοήθεια του «οδηγού». Στη συνέχεια κάνουν το ίδιο με την βοήθεια του «οδηγού». Στο τέλος του παιχνιδιού καλούμε τα παιδιά να μας εκφράσουν πως ένιωσαν.
*Σε ένα χαρτόκουτο, τοποθετούμε διάφορα αντικείμενα και παιχνίδια από την τάξη μας. Κλείνουμε τα μάτια μας και προσπαθούμε να μαντέψουμε τα πράγματα που πιάνουμε μέσα στο κουτί χρησιμοποιώντας τις υπόλοιπες αισθήσεις μας.
-Μπορούμε να αντιληφθούμε τι έχει μέσα το κουτί μόνο με την αφή; Με την όσφρηση;
-Μπορούμε να αναγνωρίσουμε τους φίλους μας με κλειστά μάτια;
*Μπορούμε να γράψουμε το όνομά μας ή να ζωγραφίσουμε με τα μάτια κλειστά; Ας το προσπαθήσουμε.
Μιλάμε για τους ανθρώπους που έχουν προβλήματα όρασης και το αλφάβητο που χρησιμοποιούν. Γράφουμε λέξεις χρησιμοποιώντας το αλφάβητο Braille, γράφουμε το όνομα μας.
Δημιουργούμε ανάγλυφα σχέδια με πλαστελίνη και προσπαθούμε να τα αναγνωρίσουμε με κλειστά μάτια