Σχολική δανειστική βιβλιοθήκη



Λήψη αρχείου

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ



Λήψη αρχείου

Δράσεις 2023-2024

Απρίλιος 2024

2 Απριλίου 2024: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

 

Φέτος γιορτάζουμε την ημέρα με τη δημιουργία σελιδοδεικτών με θέμα “Το αγαπημένο μου βιβλίο”

Σε  όλα τα παιδιά αρέσει να τους διαβάζουν βιβλία. Πόσο παραπάνω θα τους αρέσει λοιπόν, ένα βιβλίο στην πλοκή του οποίου γίνονται συμμέτοχοι! Νιώθουν πως μπορούν να ελέγξουν την ιστορία, μια αίσθηση σημαντική για μικρούς ανθρώπους που όλα τους υπερβαίνουν, όλα είναι πιο μεγάλα από αυτούς και για όλα αποφασίζει κάποιος άλλος για αυτούς!

Στο πλαίσιο  του εορτασμού για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου όλοι οι μαθητές απόλαυσαν στον χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου…το βιβλίο “Ο χαρούμενος ονειροπόλος”

Πρόκειται για ένα μικρό αγόρι στο οποίο αρέσει πολύ να ονειρεύεται. Τα όνειρά του τον κάνουν να αισθάνεται ζωντανός. Ταξιδεύει, ζωγραφίζει, διασκεδάζει, περνάει όμορφα. Έχει δημιουργήσει τον δικό του κόσμο, ο οποίος μπορεί να είναι και λίγο ακατάστατος. Όμως αν τον αναγκάσεις να τον βάλει σε σειρά, θα χαθεί η ονειροπόληση. Θα αισθανθεί εγκλωβισμένος.

Πώς βοηθά να είσαι ονειροπόλος;

Όταν κάνεις όνειρα πάντα βρίσκεις διέξοδο. Μπορεί να βρεις την λύση, αλλά μπορεί να βρεις και καταφύγιο. Μπορεί να απογειωθείς, αλλά μπορεί και να προσγειωθείς απότομα. Όμως συνεχίζεις, γιατί τα όνειρά σου δίνουν δύναμη να το κάνεις.

Οι μαθητές μίλησαν για  :

  • το περιεχόμενο του βιβλίο με αφορμή το εξώφυλλο…
  •  το τι είναι ονειροπόλος
  •  είναι χαρούμενος ο ονειροπόλος
  •  το χάος του είναι δημιουργικό

και…

ζωγράφισαν τι  είδος ονειροπόλοι αισθάνονται ότι είναι…

Νοέμβριος 2023

Ο Σπίδερμαν , μασκότ της Σχολικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης ξεκίνησε φέτος το ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων με δύο παραδοσιακά παραμύθια από το βιβλίο ” ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ-ΕΚΛΟΓΗ Γ.Α. ΜΕΓΑ” ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟΝ ΤΗΣ “ΕΣΤΙΑΣ”.

Οι μαθητές επέλεξαν να ακούσουν :

“Η γάτα η κουμπάρα”

ή .. και

“Το  χρυσόψαρο”



Λήψη αρχείου

Ας δούμε τι ετοίμασε ο ΣΠΙΔΕΡΜΑΝ…



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές της Β΄τάξης  απάντησαν στις ερωτήσεις και έγραψαν ένα ποίημα:



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές της Ε1′ τάξης έγραψαν μια μαντινάδα…



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές της Ε2 ‘απάντησαν στις ερωτήσεις και έγραψαν ένα ποίημα…



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές του Γ1′ απάντησαν στις ερωτήσεις και έγραψαν ένα ποίημα…



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές της Γ2′ τάξης απάντησαν στις ερωτήσεις και έγραψαν ένα ποίημα…



Λήψη αρχείου

Οι μαθητές της Δ1′ τάξης έφτιαξαν τετράστιχα με αρχή τη φράση”η κουμπάρα μας η γάτα…”



Λήψη αρχείου

Τέλος τα παιδιά της Α2′ , Β1‘, Γ1′Γ2‘ και Ε2‘ ζωγράφισαν σκηνές από τα δύο αυτά παραμύθια που άκουσαν…

Δράσεις 2022-2023

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023

2-4-2023 ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Σε όλα τα παιδιά αρέσει να τους διαβάζουν βιβλία. Πόσο παραπάνω θα τους αρέσει λοιπόν, ένα βιβλίο στην πλοκή του οποίου γίνονται συμμέτοχοι! Νιώθουν πως μπορούν να ελέγξουν την ιστορία, μια αίσθηση σημαντική για μικρούς ανθρώπους που όλα τους υπερβαίνουν, όλα είναι πιο μεγάλα από αυτούς και για όλα αποφασίζει κάποιος άλλος για αυτούς!

Στο πλαίσιο  του εορτασμού για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης απόλαυσαν στον χώρο της Βιβλιοθήκης του σχολείου…

“Το βιβλίο που κουνιέται”

CoverToBiblioPouKounietai SMALL

Οι μαθητές της Γ΄και Δ΄τάξης ξεφύλλισαν “Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί”

xlarge 20210527141629 to vivlio pou den ithele na diavastei

Πριν την ανάγνωση αναρρωτήθηκαν…

Τι μπορεί να σκεφτόταν το βιβλίο αυτό;

Πιθανόν να φοβόταν πως δεν θα αρέσει η ιστορία του στα παιδιά και θα τα στενοχωρήσει;

Ίσως έκρυβε κάποιο μυστικό  ή απόρρητα στοιχεία που δεν ήθελε να μαθευτούν;

Μήπως η ιστορία του ήταν στενάχωρη;

Ή φοβόταν πως θα τσαλακωθεί, θα σχιστεί, θα λερωθεί, θα ζωγραφιστεί από κάποιον αναγνώστη;

Ίσως του άρεσε η μοναξιά του στα ράφια της βιβλιοθήκης και ένιωθε ασφάλεια εκεί;

‘Η ένιωθε στενοχώρια από την μοναξιά ;

Μπορεί να μην ήθελε να αλλάξει ράφι;

Πιθανόν να σκεφτόταν πως στα παιδιά αρέσουν περισσότερο τα παραμύθια;

Μήπως οι σελίδες του ήταν παλιές και σκονισμένες και ντρεπόταν να εμφανιστεί στα παιδιά;

Ή δεν έχει ωραία χρώματα;

‘Ισως να περιγράφει πράγματα τρομακτικά για τα παιδιά;

Θα χρειαστεί ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ για να αλλάξει;

Ίσως  τελικά και να ήθελε να το αγαπήσουν τα παιδιά;

Η αλήθεια  κρύβεται στις σελίδες του βιβλίου!

Αλήθεια πού μπορεί να κρυβόταν “Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί”;

Ας δούμε μερικές κρυψώνες του…

Το βρήκατε;

 

Το «Αν ήμουν βιβλίο…» ενθουσίασε τους μαθητές της Ε΄και Στ΄τάξης  με τις καταπληκτικές εικόνες του Andre Letria σε συνδυασμό με τους προσεγμένους συλλογισμούς του Jose Jorge Letria για τις χαρές της ανάγνωσης σε  σε αυτό το βιβλίο τέχνης, αφιέρωμα στον «καλύτερο φίλο του ανθρώπου» το βιβλίο.

an imoun vivlio 1

Με αφορμή τον τίτλο και το σταθερό αφηγηματικό μοτίβο του βιβλίου, καταγράψανε τις δικές τους σκέψεις ως βιβλία. Αν ήμουν βιβλίο τι θέμα θα είχα; Ποιοί θα ήθελα να με διαβάζουν; Τι ιστορία θα έλεγα; Πού θα ήθελα να πάω; Ποιοι θα ήθελα να με διαβάσουν;

Ακούστηκαν ιδέες για βιβλία φανταστικά, αστυνομικά, περιπετειώδη, με πριγκίπισσες και πρίγκιπες, παραμύθια, βιβλία για ταξίδια, βιβλία γνώσεων… για παιδιά, για μεγάλους…

Βιβλία με μαγικές δυνάμεις που θα έπειθαν τον κάθε αναγνώστη…

Με αφορμή το τίτλο του βιβλίου οι μαθητές θα γράψουν τις δικές  τους σκέψεις ως βιβλίο συνοδεύοντάς τες με ζωγραφιά.

Κάποιοι άλλοι θα προσπαθήσουν να δημιουργήσουν ταινία μικρού μήκους με ήρωα ένα βιβλίο με τη  βοήθεια του stop motion.

Αναμένουμε τα έργα τους…

 

ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της Σχολικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης οι μαθητές αναλαμβάνουν δράση φέρνοντας εις πέρας την αποστολή που τους αναθέτει ο Σπίδερμαν….

Ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του διαφημίζουν με τον δικό τους τρόπο την Σχολική δανειστική βιβλιοθήκη, ώστε να πείσουν τους/τις συμμαθητές/τριές τους να την επισκέπτονται συχνότερα και να διαβάζουν περισσότερα λογοτεχνικά βιβλία.



Λήψη αρχείου

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023

Επιλογή Μασκότ Βιβλοθηκάριου Σχολικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης

 

Αναμένοντας τα Χριστούγεννα!!!

Αφήγηση χριστουγεννιάτικων παραμυθιών από τους μαθητές της Στ΄τάξης στους μαθητές της Α’ , Β’ και Γ’ τάξης

Χριστουγεννιάτικο κυνήγι θησαυρού!!!

ΔΡΑΣΕΙΣ 2021-2022

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Τρίτη 5/4/22

Στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου οι μαθητές της Στ τάξης διάβασαν μικρές ιστορίες του Ευγένιου Τριβιζά στους μαθητές της Α και Β τάξης!!!

Οι μαθητές του σχολείου έφτιαξαν τα δικά τους μικρά βιβλία και έτσι δημιουργήσαμε τα Βιβλιόδεντρά μας!!!

 

 

 

 

 

ΔΡΑΣΕΙΣ 2019-2020

«ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΑΘΛΗΣΗ – ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ» ήταν το σύνθημα της 6ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού και της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2019 που τιμήθηκε σε όλα τα σχολεία της χώρας.

Οι μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν και σε “κυνήγι βιβλίων” στα πλαίσια της έναρξης λειτουργίας της Σχολικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης  με στόχο την ενημέρωση των παιδιών για την σωστή διατροφή.

Τα βιβλία που ανακάλυψαν τα παιδιά ήταν:

Α΄τάξη: “Αγησίλαος” , Μπάσλαμ Δημήτρης

Β΄τάξη: “Ένα ψάρι στο κακάο”, Τορόση Ελένη , “Η Μιλένα και το φρικτό ψάρι”, Τριανταφύλλου Σώτη

Γ΄τάξη: “5 σωματοφύλακες κρυμμένοι στο ψυγείο”, Βερούλη Άννα-Νίκος Μιχαλόπουλος

Δ΄τάξη: “Περιπέτεια στη Λιχουδανία”, Μουρίκη Κατερίνα

Ε΄τάξη:”Αναταραχή στην κουζίνα”΄, Τερζόπουλος Βασίλης

Στ΄τάξη:”Δείπνο με μάγισσες και κολατσιό με δράκους”, Βαλάση Ζωή

Εικόνες από το “Κυνήγι βιβλίων της Στ΄τάξης

23/12/2020

“Ταξίδι στον κόσμο των χριστουγεννιάτικων παραμυθιών”

Η  Στ΄ τάξη αφηγείται στους μαθητές των μικρότερων τάξεων παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα παραμύθια.

 

27/1/2020

27 Ιανουαρίου Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος

Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος οι μαθητές της Γ ΄τάξης άκουσαν την ιστορία: 

 “Τα κίτρινα καπέλα “  της Κέλλυ Ματαθία-Κόβο.

Πρόκειται για την ιστορία μιας εβραϊκής οικογένειας που σώθηκε στον Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο. Είναι η ιστορία της οικογένειας της συγγραφέα, όπως καταγράφηκε στη μνήμη της από την παιδική της ηλικία. 

Οι μαθητές της Γ1 τάξης παρουσίασαν τον ήρωα και τη σκηνή από την ιστορία που τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση.

Οι μαθητές της Γ2 τάξης μετά την ακρόαση του παραμυθιού συζήτησαν για τα συναισθήματα των ηρώων, πώς αισθάνθηκαν οι ίδιοι,   ερμήνευσαν τη χρήση των χρωμάτων που χρησιμοποίησε η εικονογράφος , έφτιαξαν το Αλφάβητο των Συναισθημάτων της ιστορίας , συνέταξαν κρυπτογραφημένα τηλεγραφήματα που να καλούν σε βοήθεια  και ζωγράφισαν τα θεριά….



Λήψη αρχείου