Πολιτιστικά Προγράμματα 2014-15

A.  ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

Οι μαθητές, μέσα από τη συνεργασία με συμμαθητές τους και με μαθητές από ορισμένα άλλα σχολεία, θα κληθούν να δημιουργήσουν μια τριμηνιαία σχολική εφημερίδα ποικίλης ύλης. Η εφημερίδα θα περιλαμβάνει στήλες και άρθρα για τη ζωή και τον πολιτισμό του τόπου μας, τη σχολική ζωή, αλλά και για ορισμένα άλλα πεδία, όπως είναι το περιβάλλον, οι επιστήμες και η τεχνολογία, ο αθλητισμός, η υγεία, η ψυχαγωγία κ.ά. Το Πρόγραμμα συνδέεται με τη λειτουργία, τη στοχοθεσία και το παραγόμενο αποτέλεσμα του Ομίλου Ελληνικής Γλώσσας, Ρητορικής και Δημοσιογραφίας.

Β.  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

•  Ανάπτυξη ικανότητας συνεργασίας. Καλλιέργεια ευγενούς άμιλλας και δημιουργικού ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών.

•  Ενίσχυση της αναγνωσιμότητας των μαθητών και άμβλυνση της απαξίωσης προς το γραπτό λόγο.

•  Ανάπτυξη ικανοτήτων συνεργατικής συγγραφής και διόρθωσης κειμένου.

•  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης κατά την αναζήτηση, επιλογή και οργάνωση πληροφοριών σχετικών με ένα συγκεκριμένο θέμα.

•  Συγγραφή διαφορετικών τύπων άρθρων (συνεντεύξεις, ρεπορτάζ, φωτογραφικό ρεπορτάζ, διαφήμιση, έρευνα, δοκίμιο, κριτική κτλ).

•  Εξοικείωση με την δημοσιογραφική εμπειρία, τα δικαιώματα και τις αρμοδιότητες των δημοσιογράφων, την αρχή των πνευματικών δικαιωμάτων.

• Εκμάθηση αξιολόγησης περιεχομένου γραπτού λόγου καθώς και δημιουργίας γραπτής κουλτούρας με πειραματισμό σε γλωσσικές εκφράσεις και επικοινωνιακές προσεγγίσεις.

•  Εκμάθηση βασικών αρχών ηλεκτρονικής συγγραφής και κανόνων γραφικής σχεδίασης.

•  Χρήση συνεργατικών εργαλείων των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για δημοσίευση, διόρθωση, σχολιασμό και αξιολόγηση άρθρων.

•  Αναζήτηση εργαλείων ανοιχτού κώδικα για τη συγγραφή, εκτύπωση και δημοσίευση της εφημερίδας καθώς και σχετικών εργαλείων Web 2 με παράλληλη  εκμάθηση των εργαλείων αυτών.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

A. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

1.  Παραδοσιακές αγορές της πόλης μας –  ανοιχτές αγορές

2.  Σύγχρονες αγορές της πόλης – εμπορικά κέντρα

3.  Ιστορία των παραδοσιακών αγορών

4.  Ο καταναλωτισμός: φαινόμενο της σύγχρονης εποχής

5.  Αγορές άλλων πόλεων –χωρών

Β.  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1. Γνωριμία με την πόλη της Θεσσαλονίκης και την ιστορία της

2. Διάκριση αρχιτεκτονικών στυλ

3. Μετάδοση γνώσεων για τα δικαιώματα του καταναλωτή

Γ.ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

1. Διαλέξεις

2. Προβολή video

3. Συνεντεύξεις με ιδιοκτήτες καταστημάτων – επιχειρήσεων

4. Επίσκεψη στο Κέντρο Ιστορίας της Θεσσαλονίκης για συλλογή στοιχείων

5. Παρουσίαση θεματικών ενοτήτων από υποομάδες μαθητών