Εργαστήριο 1ο: Βιοποικιλότητα

Στόχος του εργαστηρίου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές την απεραντοσύνη των ωκεανών, να μάθουν γιατί είναι σημαντική η θαλάσσια βιοποικιλότητα, να γνωρίσουν τις τροφικές αλυσίδες και πώς ένας οργανισμός επηρεάζει έναν άλλο και να ευαισθητοποιηθούν για τους θαλάσσιους οργανισμούς που απειλούνται με εξαφάνιση.

 

1η δράση:Ανίχνευση προϋπάρχουσας γνώσης

Τα παιδιά συζήτησαν και διατύπωσαν όλα όσα γνώριζαν και πίστευαν ότι ισχύουν για τον υδάτινο κόσμο και τα αποτύπωσαν στο ακόλουθο φύλλο εργασίας.

.jpg

 

2η δράση: Η τροφική αλυσίδα

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 7 ατόμων και κάθε ένα ανέλαβε έναν από τους ρόλους που ακολουθούν: ήλιος, φυτοπλαγκτόν, ζωοπλαγκτόν, μύδι, βακαλάος, φάλαινα, εξωγενής παράγοντας. Δημιούργησαν έναν κύκλο πιάνοντας το ένα το χέρι του άλλου και έφτιαξαν την τροφική αλυσίδα ως εξής: Ήλιος –> φυτοπλαγκτόν –> ζωοπλαγκτόν –> μύδι –> βακαλάος –> φάλαινα. Στη συνέχεια ο εξωγενής παράγοντας αποσπούσε ένα παιδί από την αλυσίδα. Τι θα συνέβαινε τότε; Ποιες ήταν οι συνέπειες; Ο εξωγενής παράγοντας τι θα μπορούσε να είναι; Τα παιδιά διατύπωσαν τη γνώμη τους και αντάλλαξαν απόψεις.

Επίσης, ζωγράφισαν και έπαιξαν με τις κατασκευές της τροφικής αλυσσίδας.

b07662f6f 1

 

3η δράση: Συνεργατικό κόμικ “Το παπάκι κάνει νέους φίλους”

Ο Πάκης το παπάκι, στο ταξίδι που είχε στη θάλασσα, συνάντησε πολλά ζωάκια και με τις ερωτήσεις του έμαθε πολλά γι αυτά. Τα παιδιά, μετέτρεψαν τις σελίδες του παραμυθιού “τα 10 κίτρινα παπάκια” του Eric Carle σε κόμικ, αναλαμβάνοντας κάθε φορά το ρόλο των ζώων της θάλασσας ή του Πάκη. Το σχολείο μας επέλεξε να είναι το παπάκι το οποίο θέτει τις ερωτήσεις στα ζωάκια. Ο σύνδεσμος του κόμικ δίνεται παρακάτω:

 

Το κομμάτι του σχολείου μας σε συνεργασία με το 2ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας:

Screenshot 2022 05 30 002747