«Παιδική HELMEPA – Η φίλη μας η θάλασσα» – Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος

70a2f0392847dc331972c7d3d3673ab9 XL

Θεματικός άξονας:Φροντίζω το περιβάλλον

Υποθεματική: Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά

 

Φιλοσοφία-Σκοπιμότητα προγράμματος

Τα Ηνωμένα Έθνη έχουν ανακηρύξει τη δεκαετία 2021-2030 ως «Δεκαετία της Επιστήμης των Ωκεανών για την Αειφόρο Ανάπτυξη», με στόχο να ενισχυθεί η βιώσιμη διαχείριση των ωκεανών και των ακτών προς όφελος της ανθρωπότητας. Μέσω της συνεργασίας και της ανταλλαγής τεχνογνωσίας όλων των φορέων που σχετίζονται με τη θάλασσα, η δεκαετία αυτή θα λειτουργήσει σαν εργαλείο για την επίτευξη της ατζέντας του 2030 για τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Σ’ αυτό το πλαίσιο η επιμόρφωση για τις θάλασσες και τους ωκεανούς και η κατανόηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ Ανθρώπου και Θάλασσας (Ocean Literacy) αναμένεται να διαδραματίσουν βασικό ρόλο. Η HELMEPA από το 1993 προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA» με στόχο την ενημέρωση και δραστηριοποίηση παιδιών ηλικίας 5-12 ετών της χώρας για το θαλάσσιο περιβάλλον και το περιβάλλον γενικότερα, μέσω της εθελοντικής καθοδήγησης των Εκπαιδευτικών τους.

Στόχος του φετινού προγράμματος με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι να ενισχύσει τη γνώση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους ωκεανούς, να την ενθαρρύνει να αναλάβει ενεργό ρόλο σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για τη βιώσιμη ανάπτυξη και να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας.

Η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση, η υπεραλίευση και άλλες περιβαλλοντικές προκλήσεις  απαιτούν άμεση εξεύρεση λύσεων και πρέπει όλοι με τις πράξεις μας να δείξουμε τι μέλλον θέλουμε για τις επόμενες γενιές και σε τι κατάσταση πρέπει να είναι οι θάλασσες και οι ωκεανοί για να μπορούν να υποστηρίξουν αυτό το μέλλον.

Στοχευόμενες δεξιότητες

Δεξιότητες Μάθησης

Δημιουργικότητα (Creativity)

Συνεργασία (Collaboration)

Επικοινωνία (Communication)

 

Δεξιότητες Ζωής

Πολιτειότητα 

Προσαρμοστικότητα 

Υπευθυνότητα 

Πρωτοβουλία 

Οργανωτική ικανότητα

 

ΜΙΤ: Δεξιότητες της τεχνολογίας & της επιστήμης

Ευχέρεια στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση

 

Δεξιότητες του νου

Επίλυση προβλημάτων

Κατασκευές 

 

Προσαρμογές για εμποδιζόμενους μαθητές

Το πρόγραμμα και οι προτεινόμενες δράσεις τροποποιήθηκαν από τον εκπαιδευτικό  για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

 

Αξιολόγηση

Η αξιολόγηση έλαβε χώρα με συζήτηση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού πριν και μετά την πραγματοποίηση των δράσεων και με την αποτύπωση όλων αυτών σε αντίστοιχα έντυπα: Τι γνώριζαν οι μαθητές για το συγκεκριμένο θέμα πριν και τι αποκόμισαν; Tι βρήκαν περισσότερο και λιγότερο ενδιαφέρον; Επιτεύχθηκαν οι στόχοι που τέθηκαν;

Υποσελίδες