ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ 2021-2022/ «Ζω και τα ίχνη μου κοιτώ»

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Οικολογία – Παγκόσμια & Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά)

Η αφίσα του Προγράμματος Δεξιοτήτων. Ψηφιακή Δημιουργία μαθητών. Δημιουργικές δραστηριότητες αγγλικής γλώσσας.

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Θεματική: Φροντίζω το Περιβάλλον Υποθεματική: Οικολογία – Παγκόσμια & Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου 1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (να συνεργάζονται με τους συμμαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και όλη τη σχολική κοινότητα για την αλλαγή διατροφικών συνηθειών και για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής).

2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (χρήση ψηφιακών μέσων, ψηφιακή δημιουργικότητα).

3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης ( περιβαλλοντική διάσταση της διατροφής σε συνδυασμό με τη διάσταση της υγείας.)

Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις :Αξιοποιήθηκε το παιδαγωγικό υλικό της WWF «Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης»

1ο Εργαστήριο: Μία σούπερ νόστιμη μέρα! Ετοιμασία ταξιδιού (Εισαγωγή στο θέμα)

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 1ου εργαστηρίου αναμένεται να :
  • διασκεδάσουν μαθαίνοντας για τη διατροφή
  • αισθανθούν την ευεξία που προσφέρει στο σώμα η άσκηση και η υγιεινή διατροφή
  • εκφράσουν συναισθήματα και ιδέες για τις διατροφικές τους επιλογές με κριτήριο την υγεία του σώματος και του πλανήτη
  • εκφραστούν δημιουργικά με θεατρικό παιχνίδι και ζωγραφική 
Δραστηριότητες :
  1. Κινητικό παιχνίδι. Οι μαθητές κινούνται στον χώρο με συνοδεία κρουστού, με εναλλαγές αργών και γρήγορων ρυθμών που παραπέμπουν στην ενέργεια που μας δίνει το φαγητό. Π.χ. «περπατάμε αργά, είμαστε νηστικοί», «περπατάμε γρήγορα, έχουμε φάει καλό πρωινό». Εναλλάσσουμε μιμήσεις, π.χ. «τρώμε, σκουπίζουμε το στόμα μας, βαρυστομαχιάζουμε» κ.ο.κ. Στον κύκλο συζητάμε: από πού παίρνουν ενέργεια ο άνθρωπος, τα ζώα και τα φυτά; Είναι απαραίτητο να τρώμε σωστά για να έχουμε «καύσιμα», για να λειτουργήσουμε. Με ποια μονάδα μετράμε την ενέργεια που μας χαρίζουν οι τροφές;
  2. Κίνηση και ζωγραφική. Οι μαθητές ζωγραφίζουν σε ένα χαρτί το αγαπημένο τους φαγητό και το κρεμάνε στα ρούχα τους με ένα μανταλάκι. Στέκονται ακίνητοι σε τυχαία διάταξη. Ξεκινά το τραγούδι «Το ρομαντικό γεύμα». Όταν η μουσική ξεκινά, οι μαθητές κινούνται στον χώρο. Όταν σταματά, ακινητοποιούνται και σηκώνουν τη ζωγραφιά τους ψηλά. Ένας μαθητής λέει δυνατά το φαγητό που ζωγράφισε. Επαναλαμβάνουμε ώσπου να πουν όλοι. Συζητάμε στον κύκλο. Ποιος θυμάται το αγαπημένο φαγητό ενός συμμαθητή του;20220509 100657 20220509 100713 20220509 100736 20220509 101212 20220509 101214 20220509 101327
  3. Θεατρικό παιχνίδι, ζωγραφική και συζήτηση. Οι μαθητές φαντάζονται ότι τα προσκάλεσαν στο παλάτι του «Βρέχει το Αγαπημένο μου Φαγητό!». Ακολουθεί η αφήγηση της ιστορίας από το παιδαγωγικό υλικό της WWF ενώ οι μαθητές συγχρόνως παίζουν την ιστορία. Στο τέλος οι μαθητές ζωγραφίζουν το πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό που ζήτησαν στο μαγικό παλάτι (φύλλο εργασίας 1). Βρίσκουμε τα δημοφιλέστερα φαγητά αλλά και τις σωστές/λάθος διατροφικές συνήθεις των μαθητών στην αρχή του προγράμματος. Συνειδητοποίηση του πού βρισκόμαστε, ως άτομα και ως ομάδα, από πλευράς διατροφικών συνηθειών.
  4. ISTORIA BREXEI TO AGAPHMENO MOY FAGHTO20220509 115945 20220509 115949 20220509 12235720220509 11595120220509 12240420220517 10592920220517 1100314. Αξιολόγηση/ Αναστοχασμός. Ευτυχώς που δεν υπάρχει το παλάτι του «Βρέχει το Αγαπημένο μου Φαγητό!». Τι θα συνέβαινε αν υπήρχε και ζούσαμε εκεί; Τι θα συνέβαινε αν τα είχαμε όλα έτοιμα και σε αφθονία; Μήπως γι’ αυτό ο βασιλιάς είχε μείνει φτωχός; Αποφασίζουμε με τους μαθητές να κάνουμε ένα ταξίδι στη Χώρα της Διατροφής.

2ο Εργαστήριο: Το οικολογικό αποτύπωμα της τροφής μας

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 2ου εργαστηρίου αναμένεται να :
  • γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους
  • χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα για την αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο.
  • επιλύουν προβλήματα μέσα από συζήτηση.
  • μελετούν περιπτώσεις και να εξάγουν συμπεράσματα
  • κατανοήσουν τη σχέση της τροφής με τους φυσικούς πόρους του πλανήτη
  • καλλιεργήσουν δεξιότητες ενσυναίσθησης.
Δραστηριότητες :
 

  1. Μυθολογία. Διαβάζουμε μύθους για τον θεό Ποσειδώνα και τη θεά Δήμητρα.Neptun Vasko Vidmar20110523 Demeter
  2. Περιβάλλον. Στην υδρόγειο σφαίρα της τάξης παρατηρούμε τις θάλασσες και τις στεριές. Από εκεί παίρνουμε το φαγητό μας.
  3. Παιχνίδι ρόλων. Στο διαδίκτυο βρίσκουμε εικόνες με ψαράδες και γεωργούς. Απλώνουμε δυο πανιά, μπλε για τη θάλασσα, πράσινο για τη στεριά. Αναφέρουμε τροφές (μπαρμπούνι, παντζάρι, μήλο, κ.α.) και οι μαθητές πρέπει να σταθούν στο σωστό πανί. Οι μαθητές χωρίζονται σε δύο ομάδες: Γεωργοί και Ψαράδες και στέκονται ανάλογα στο πράσινο και γαλάζιο πανί. Οι πρώτοι κάνουν ότι σπέρνουν το χωράφι. Οι δεύτεροι ότι ψαρεύουν. Αφηγούμαστε: «Τι ευτυχισμένοι που είναι οι γεωργοί και οι ψαράδες! Νόστιμα ψάρια ψαρεύουν οι ψαράδες. Λαχταριστά φρούτα, λαχανικά και στάρια καλλιεργούν οι γεωργοί. Ουπς! Ποιος βρόμισε το χώμα με φάρμακα; Ποιος έριξε στη θάλασσα σκουπίδια και πετρέλαιο; Ποιος έβαλε χημικά στα φυτά για να μεγαλώσουν γρήγορα; Όταν βρέχει αυτά ξεπλένονται στη θάλασσα. Πάνε και τα ψάρια, κατάπιαν τα δηλητήρια. Πάει η ψαριά μας! Γρήγορα να καθαρίσουμε το χώμα και τη θάλασσα!»20220511 094749 20220511 094759 20220511 095423 20220511 095437 20220511 095456 20220511 095649 20220511 095742 20220511 095754
  4. Φυτέματα και παρατηρήσεις. Κάθε εβδομάδα ανακαλύπτουμε σε ένα πόδι της κυρά Σαρακοστής σπόρους έκπληξη. Τους φυτεύουμε και παρακολουθούμε την ανάπτυξη των φυτών. Εξετάζονται οι νοητικές παραστάσεις των μαθητών/τριών για την έννοια φυτό και οικοδομείται διερευνητικά η νέα γνώση. Συζητάμε τη σχέση τροφής με τους φυσικούς πόρους του πλανήτη.https://blogs.sch.gr/14nipchalk/2022/06/11/paratiriseis-fyta/
  5. Αξιολόγηση/Αναστοχασμός. Τι θα γινόταν αν βρομίζαμε το νερό και το χώμα της Γης; Τι θα συνέβαινε στην τροφή μας; Πού θα κατέληγε αυτή η «βρομιά;

 

 

3ο Εργαστήριο: Πώς έγινα πιλάφι! Οικολογικό αποτύπωμα 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 3ου εργαστηρίου αναμένεται να :
  • μάθουν για τη διαδρομή της τροφής «από το χωράφι στο ράφι»
  • γνωρίσουν από πού έρχεται η τροφή που καταναλώνουν
  • γνωρίσουν (στο μέτρο που αναλογεί στην ηλικία τους) τις έννοιες «οικολογικό αποτύπωμα και οικολογικό αποτύπωμα της διατροφής»
  • ελαχιστοποιούν τη σπατάλη τροφίμων κάνοντας μετρημένες επιλογές στην ποσότητα που βάζουν στο πιάτο τους
  • επιλύουν προβλήματα μέσα από συζήτηση
  • μελετούν περιπτώσεις και να εξάγουν συμπεράσματα
  • καλλιεργήσουν δεξιότητες ενσυναίσθησης
  • συνεργάζονται μεταξύ τους και με την οικογένειά τους
Δραστηριότητες :
 

  1. Αφήγηση-συζήτηση. Σε ποιον αρέσει το πιλάφι; Εμφανίζουμε ένα σακουλάκι με ρύζι. Ανήκει στην οικογένεια που τη λένε «δημητριακά», από τη θεά Δήμητρα. Ας ακούσουμε την ιστορία του. Διαβάζουμε όλα τα στάδια καλλιέργειας και επεξεργασίας του ρυζιού εξηγώντας πώς ένα σπυρί ρύζι που γεννήθηκε στον ορυζώνα έφτασε στο πιάτο μας. Συζήτηση για τα παράπονα που έχει από τους ανθρώπους. 3
  1. Φύλλο εργασίας. Θυμόμαστε τα στάδια καλλιέργειας και επεξεργασίας του ρυζιού και αναφέρουμε τις επιπτώσεις που θεωρούμε ότι μπορεί να έχει στο περιβάλλον (ρύπανση εδάφους, χρήση μεγάλης ποσότητας νερού, κατανάλωση ενέργειας και αέρια θερμοκηπίου, ρύπανση ποταμών, υπόγειων υδάτων, θάλασσας).2
  2. Οικολογικό αποτύπωμα τροφής. Μαθαίνουμε τι είναι το οικολογικό αποτύπωμα. Βλέπουμε τα βίντεο:

Α) Ο Bozzetto για τον πλανήτη που συνεχίζουμε να καταστρέφουμε! https://www.youtube.com/watch?v=3zLfMblEALw

Β) της WWF Ελλάς – Δεν πετάω φαγητό!

https://vimeo.com/showcase/4783258/video/235226846

Συζήτηση στην τάξη, προβληματισμός.

4. Ανεστραμμένη τάξη. Συνεργασία με την οικογένεια. Οι μαθητές επιλέγουν στο σπίτι ένα προϊόν διατροφής και με τους γονείς τους συζητούν για τα στάδια που πέρασε για να φτάσει στο πιάτο τους. Το φέρνουν στο σχολείο ή το ζωγραφίζουν και αναφέρουν στην τάξη τα στάδια καλλιέργειας και παραγωγής τους.

20220516 085603 20220516 085702 20220516 085718 20220516 085748 20220516 093328 20220516 095140 20220516 100340

5. Αξιολόγηση. Αναστοχασμός. Οι μαθητές εντοπίζουν τα προβλήματα: ρύπανση εδάφους και νερού, καυσαέρια από τα εργοστάσια και τις μεταφορές, σκουπίδια από όλο τον κύκλο ζωής του προϊόντος. Τι μπορούμε να κάνουμε; Να μη βάζουμε πολλά φάρμακα όταν καλλιεργούμε, να μη σπαταλάμε το νερό στο χωράφι, να μην τρώμε τροφές που ταξιδεύουν από πολύ μακριά, να μην πετάμε φαγητό.

4ο Εργαστήριο: Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 4ου εργαστηρίου αναμένεται να :
  • καταστούν ικανοί να συνδυάζουν τις τροφές και να συγκροτούν ένα υγιεινό μενού ημερήσιο και εβδομαδιαίο επηρεάζοντας και τους γονείς τους και όλη την οικογένεια
  • αποκτήσουν συνήθειες υγιεινής διατροφής και ζωής που θα τους μείνουν εφ’ όρου ζωής
  • καταστούν ικανοί να τεκμηριώνουν με απλά λόγια τις διατροφικές τους επιλογές με κριτήριο την υγεία του σώματος και του πλανήτη
  • καλλιεργήσουν την ικανότητα να αντιστέκονται στο εύκολο, γρήγορο, έτοιμο και νόστιμο (λόγω της πολλής ζάχαρης ή αλατιού ή άλλων πρόσθετων υλικών) φαγητό,
  • μάθουν να σκέφτονται συνδυαστικά την υγιεινή διατροφή και τη διατροφή χαμηλού οικολογικού αποτυπώματος
  • μάθουν να κάνουν σωστές επιλογές στην καθημερινή τους διατροφή με το διπλό κριτήριο της υγιεινής και χαμηλού αποτυπώματος διατροφής
  • μάθουν τα φρούτα και τα λαχανικά που αντιστοιχούν στις 4 εποχές του χρόνου και τη σημασία του «τρώω εποχικά και τοπικά»
  • μάθουν γιατί είναι σημαντικό να προτιμάμε τις λιγότερο επεξεργασμένες τροφές
  • αποκτήσουν τη συνήθεια της επιλογής του σπιτικού φαγητού, όπου είναι δυνατό, έναντι του έτοιμου
  • αποκτήσουν τη συνήθεια της επιλογής εποχικών και τοπικών τροφίμων
  • καλλιεργήσουν τη γεύση τους και το γούστο τους για τροφές με λιγότερη ζάχαρη και αλάτι και με λιγότερες θερμίδες
  • αποκτήσουν τη συνήθεια να τρώνε μικρά και τακτικά γεύματα και να τα διακρίνουν από τα τσιμπολογήματα
  • συνεργάζονται με τους συμμαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και όλη τη σχολική κοινότητα για την αλλαγή διατροφικών συνηθειών και για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.
  • αξιοποιούν το περίσσευμα της τροφής τους
  • χρησιμοποιούν ψηφιακά εργαλεία για τη δημιουργία, επεξεργασία και συνδυασμό ψηφιακού περιεχομένου.
Δραστηριότητες :
  1. Συμμετοχή σε Πρόγραμμα Σίτισης και προώθησης της Υγιεινής Διατροφής. To Πρόγραμμα είναι πρωτοβουλία που ανέλαβε το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Prolepsis. Απευθύνεται σε μαθητές που φοιτούν σε δημόσια σχολεία και ο στόχος του Προγράμματος είναι διττός, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους τους συμμετέχοντες μαθητές των σχολείων να λαμβάνουν καθημερινά ένα δωρεάν, υγιεινό γεύμα το οποίο καλύπτει το 24-31% των ημερήσιων αναγκών των μαθητών σε ενέργεια και εξασφαλίζει το 53-64% των ημερήσιων αναγκών των παιδιών σε πρωτεΐνες. Παράλληλα, μέσω του συγκεκριμένου Προγράμματος, εισάγονται νέα διατροφικά πρότυπα και συνήθειες που προάγουν την υγιεινή ζωή και, μέσω των μαθητών, τα πρότυπα αυτά μεταφέρονται και στην οικογένεια.https://blogs.sch.gr/14nipchalk/2022/06/11/programma-sitisis-amp-amp-proothisis-tis-ygieinis-diatrofis/20220203 10405520211129 102350
  2. Δημιουργικές δραστηριότητες αγγλικής γλώσσας. Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό αγγλικής γλώσσας  μαθαίνουμε στα αγγλικά υγιεινές τροφές και φτιάχνουμε ένα υγιεινό μενού ημέρας. 
    20220517 105819
    20220517 110120 20220517 110209
  3. Εκπαιδευτικά βίντεο της WWF. Συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων.

Καλύτερα το σπιτικό, παρά το αγοραστό φαγητό

Εποχικά και τοπικά φρούτα και λαχανικά!

Κάθε φρούτο στον καιρό του!

Για ψώνια πάντα μια λίστα και μια τσάντα!

Ένα εναλλακτικό παιδικό πάρτυ!

Άσε το γόνο να γίνει γονιός!

4. Υγιεινά ζελεδάκια. Μαθαίνουμε να φτιάχνουμε στο σπίτι υγιεινές καραμέλες.35. Αξιολόγηση. Αναστοχασμός. 1) Βρίσκουμε το οικολογικό αποτύπωμα των τροφών που φτάνουν στο πιάτο μας και συζητάμε τις επιλογές που πρέπει να κάνουμε για να είμαστε υγιείς σε ένα υγιές περιβάλλον  .20220516 100239 20220516 093822 1 20220516 095019 1 20220516 10064420220516 111645 20220516 112146 20220516 111321 20220516 110940 20220516 105930 20220516 10541320220520 092423 20220516 101450 20220516 100851 20220516 100644

Συγκρίνουμε το οικολογικό αποτύπωμα  τοπικών, βιολογικών και συμβατικών ειδών.

20220513 130301 1

 

3) Δημιουργία ψηφιακής αφίσας του Προγράμματος στην αγγλική γλώσσα. Τυπώματα και Συνεργασία μαθητών.

20220526 090019 1 20220526 091825 1 20220526 09221520220526 092401 1 20220526 10000620220526 09580020220526 09533120220526 09441420220526 093834 1ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΤΣΑΝΤΑ

5ο Εργαστήριο: Μεσογειακή Διατροφή για παιδιά

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 5ου εργαστηρίου αναμένεται να :
  • γνωρίσουν την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής που αφορά τα παιδιά και είναι προσαρμοσμένη στις διατροφικές τους ανάγκες
  • μάθουν να συσχετίζουν την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής με την πυραμίδα του οικολογικού αποτυπώματος
  • συνεργάζονται σε ομάδες για την εκτέλεση ενός κοινού σκοπού
  • χρησιμοποιούν κριτική σκέψη για τη εξαγωγή συμπερασμάτων.
  • συνεργάζονται σε ομάδες για την εκτέλεση ενός κοινού σκοπού.
Δραστηριότητες :
  1. Ο χορός των μπιζελιών. Κινητικό παιχνίδι. Με τη συνοδεία του τραγουδιού «Ο Χορός των Μπιζελιών», οι μαθητές κινούνται εμπνεόμενοι από τους στίχους. Στον κύκλο συζητάμε ποια λαχανικά ήταν καλεσμένα στον χορό; Ποιος τα έχει δοκιμάσει; Του αρέσουν; Τα αναγνωρίζουν στους πάγκους της λαϊκής αγοράς;
  2. Λαχανοσυλλέκτες. Παιχνίδι «τυφλής γευσιγνωσίας» και αντιστοίχισης με κάρτες. Ποιος θέλει να του δέσουμε τα μάτια με ένα μαντίλι, να τραβήξει ένα φρούτο ή λαχανικό, να το μυρίσει, να το αγγίξει και να μαντέψει ποιο είναι; Οι μαθητές/τριες σχηματίζουν ομάδες. Μοιράζουμε κομμένα καρτελάκια από φρούτα και λαχανικά σε κάθε ομάδα. Ποια από τα φρούτα και τα λαχανικά που δείχνουν οι εικόνες μυρίσαμε ή αγγίξαμε στο παιχνίδι μας; Αναζητούμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τις βιταμίνες και τα θρεπτικά στοιχεία των φρούτων και των λαχανικών που αγαπάμε.
  3. Αναποδογυρίζοντας μια πυραμίδα. Καταιγισμός ιδεών, συζήτηση. Συζητάμε για τη μεσογειακή διατροφή. Οι μαθητές/τριες παρατηρούν την πυραμίδα που αφορά τη διατροφή των παιδιών. Καθώς βρίσκονται σε ανάπτυξη έχουν διαφορετικές ανάγκες από τους ενήλικες. Οι τροφές που είναι στη βάση της πυραμίδας πρέπει να καταλαμβάνουν μεγαλύτερο ποσοστό στη διατροφή τους, όχι όμως απεριόριστες ποσότητες! Αναποδογυρίζουμε την πυραμίδα. Οι μαθητές/τριες καλούνται τώρα να εστιάσουν στην ανεστραμμένη πυραμίδα. Την παρατηρούν και κάνουν υποθέσεις για τη σημασία της. Οι τροφές που βρίσκονται στο κάτω μέρος της, στη μύτη, έχουν το μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα. Αυτές που βρίσκονται στην κορυφή έχουν το μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα, δηλαδή η διαδικασία παραγωγής τους κόστισε λιγότερο στον πλανήτη, τη «φύση» και τη ρύπανση.7

4. Οικογένειες τροφών. Μαθαίνουμε και συζητάμε για τις 5 οικογένειες τροφών και τη σχέση τους με την υγεία του σώματος και του πλανήτη.

5. Το μυστικό της υγιεινής Διατροφής. Διαβάζουμε το Βιβλίο «Φρουτολαχανοχορός» της Καμπάνη-Ζάννη Μόσση (Έκδοση Θουκυδίδης) και μαθαίνουμε το μυστικό της υγιεινής διατροφής.20171012 124633 e150878294071520220606 104107

6. Αξιολόγηση. Αναστοχασμός. Κατασκευάζουμε σε ομάδες με κολλάζ την Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής και τις οικογένειες τροφών. Οι τροφές που κάνουν καλό στην υγεία μας είναι αυτές που προκαλούν και τις λιγότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά βρίσκονται στις πρώτες θέσεις αναφορικά με τα οφέλη που φέρνουν σε περιβάλλον και υγεία, ενώ κρέας και γλυκά βρίσκονται
στις χειρότερες θέσεις. Εστιάζουμε στις τροφές που είναι ψηλά στην πυραμίδα. Τι συμβαίνει αν όλο και περισσότεροι άνθρωποι στον πλανήτη καταναλώνουν όλο και περισσότερο αυτές τις τροφές;

20220530 122732 20220606 104043 20220606 104116

6ο Εργαστήριο: Τέλος ταξιδιού στη διατροφή / Αξιολόγηση

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές/μαθήτριες στο τέλος του 6ου εργαστηρίου αναμένεται να :
  • διασκεδάσουν μαθαίνοντας για τη βιώσιμη διατροφή και το περιβάλλον
  • αξιολογήσουν τις γνώσεις που απέκτησαν
  • γίνουν συνειδητοποιημένοι αυριανοί πολίτες
  • συνεργαστούν για να εκφραστούν καλλιτεχνικά
  • σχεδιάσουν ένα πάρτι για το περιβάλλον που συνοψίζει όλα όσα μάθαμε σε αυτό το ταξίδι της διατροφής και να τα βάλει σε εφαρμογή
Δραστηριότητες :
  1. Επίσκεψη στο Εργαστήρι τέχνης, μια καλλιτεχνική και οικολογική δράση , με τη συνεργασία της κεραμίστριας του Εργαστηρίου, την κυρία Τάνια για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος μας. Οι μαθητές/τριες κατασκευάζουν κεραμικά είδη για τα βιώσιμα τρόφιμα τους μαθαίνοντας συγχρόνως για την οικολογική διάσταση της κεραμικής. https://blogs.sch.gr/14nipchalk/2022/05/20/ergastiri-technis-2022/20220520 09524420220615 082954
  2. Κυνήγι θησαυρού ή γνώσης; Ένα περιβαλλοντικό κυνήγι θησαυρού που παίξαμε στο Καλοκαιρινό Αποχαιρετιστήριο Πάρτι. Το Πράσινο της φύσης του Νηπιαγωγείου μάς καλεί να το ανακαλύψουμε, να μιλήσουμε για το περιβάλλον και την προστασία του και να βρούμε έναν θησαυρό που θα μας βοηθήσει να μειώσουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα! https://blogs.sch.gr/14nipchalk/2022/06/14/kynigi-thisayroy-i-gnosis/20220614 09360320220614 093315
  3. Οι μαθητές στο τέλος του προγράμματος πήραν έναν οικολογικό σάκο με την ψηφιακή αφίσα που δημιουργήσαμε με τα αποτυπώματα μας.20220614 100332
  4. Διοργανώσαμε με τους μαθητές/τριες ένα αποχαιρετιστήριο θεματικό πάρτι που είχε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος. Στείλαμε καλλιτεχνικά το μήνυμα μας για το περιβάλλον «Προστατέψτε το Πράσινο, Προστατέψτε τη θάλασσα». https://blogs.sch.gr/14nipchalk/2022/06/15/kalokairini-giorti-2022/20220614 100817