Εργαστήρια δεξιοτήτων 2021-22

Φθάνοντας στο τέλος της εκπόνησης του 1ου εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο ¨Περπατώ και οδηγώ με τον Κ.Ο.Κ για βοηθό¨, παραθέτουμε κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν με τους μικρούς μας μαθητές.

Φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των μαθητών σχετικά με τα μέσα μεταφοράς και την οδική ασφάλεια..

DSCN3618 DSCN3623

Οι μικροί μας μαθητές ζωγράφισαν τα μέσα μεταφοράς.

123121122125

129133138142141135

163

Τα παιδιά κατασκεύασαν ένα αμαξάκι από χάρτινο πιάτο.

DSCN3633

Οι μικροί μας μαθητές συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του ομαδικού κολλάζ “τα μέσα μεταφοράς της πόλης μας”

148

Μάθαμε για τους νόμους της κίνησης και ειδικότερα της αδράνειας.. και αφού προβληματιστήκαμε καταλήξαμε στο συμπέρασμα για το πόσο απαραίτητη είναι η ζώνη ασφαλείας.

117118

Διαβάσαμε το βιβλίο ¨Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ ¨ της Ελένης Πιτσιδοπούλου , συζητήσαμε στην ολομέλεια σχετικά και έπειτα ζωγραφίσαμε ….

159160

Μιλήσαμε για τα σήματα και τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους σήμα…

 

DSCN3685 DSCN3681 DSCN3683 DSCN3678

Τα παιδιά αποτύπωσαν με τους γονείς τους στο σπίτι το περίγραμμα της παλάμης τους και το παρουσίασαν στο σχολείο.

170 166

201 162

164 203

167

Αφού κατέθεσαν τις πρότερες γνώσεις τους τα παιδιά  σχετικά με το επάγγελμα του τροχονόμου,είδαμε σχετικά βιντεάκια και επεξεργαστήκαμε οπτικό υλικό. Στο τέλος αποφασίσαμε όλοι μαζί να φτιάξουμε ένα κολλάζ. Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες.

IMG 4c3ef6b818e71ab945ef95ff747a0b32 V 1

Τα παιδιά αφού κατασκεύασαν τα σήματα έπαιξαν και συμπεριφέρθηκαν ως πεζοί και ως οδηγοί ανάλογα ….

IMG 5744a571e38c9c59e8200e91d0065c08 VIMG aaa1225bc2ec37ac9e3dc9bee3022c4d V

Κατά τη διάρκεια του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας “Φροντίζω το Περιβάλλον”, επεξεργαστήκαμε μαζί με τα παιδιά την έννοια της ανακύκλωσης και εφαρμόσαμε κάποιες από τις καλές της πρακτικές.

Παραθέτουμε τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν μαζί με τους μικρούς μας μαθητές.

Αρχικά καταγράψαμε τις ήδη υπάρχουσες πεποιθήσεις των παιδιών σχετικά με τη διαχείριση των αποβλήτων, εφαρμόζοντας τη μέθοδο της ιδεοθύελλας (brainstorming) και δημιουργώντας τον εννοιολογικό χάρτη της τάξης μας για την πορεία των άχρηστων αντικειμένων ή αλλιώς των σκουπιδιών!

272114206 469353934743029 2032808568543427528 n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ερευνήσαμε μέσα από το διαδίκτυο τις διαφορετικές πορείες που έχουν τα σκουπίδια ανάλογα με το είδος τους και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση και τη χρήση του μπλε κάδου.
271886839 731920587781233 3408699381808346576 n

272823057 315114077240810 3746563141012533912 n

Παίξαμε ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια προκειμένου να ενισχυθούν οι δεξιότητες των μαθητών στην ταξινόμηση και την κατηγοριοποίηση των διαφορετικών αντικειμένων που πετάμε στους κάδους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και χρησιμοποίησαν τον υπολογιστή της τάξης τους για να παίξουν το ψηφιακό παιχνίδι της ανακύκλωσης.

271940195 1029409137644394 6374039732988413953 n

Εκτός από ψηφιακά παιχνίδια παίξαμε στην τάξη μας και ομαδικά παιχνίδια ταξινόμησης και διάκρισης των υλικών. Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους ένα σκουπίδι ανακυκλώσιμο και τo ταξινομήσανε με βάση το υλικό του.

272775395 465753235203152 7969298141585046456 n

 

 

 

 

 

 

 

Ζωγραφίσαμε το δικό μας κάδο ανακύκλωσης και βάλαμε μέσα τα δικά μας ανακυκλώσιμα απορρίμματα.

Απαντήσαμε στο ερώτημα : “πού πάνε τα σκουπίδια όταν τα πετάμε;”

272240454 252780863672010 1955521880790357295 n271869859 2938287919816270 7755686006670916229 n272618102 521177539192077 1257106286191401028 n

Ζωγραφίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης

272352604 631072868200332 48510728116484039 n272888305 456400246208737 8431932206898869495 n

Διαβάσαμε το παραμύθι της Χρυσάνθη Καραΐσκου : “Δώσε μου μια δεύτερη ευκαιρία: ένα παραμύθι για την ανακύκλωση” και αποτυπώσαμε μέσω της ζωγραφικής τα σημεία που μας άρεσαν.

273874769 999773510961429 6898366360109496856 n

 

 

Αλλά και ένα ομαδικό πίνακα προκειμένου να λάβουμε μέρος στο διαγωνισμό Ζωγραφικής της παιδικής HELMERA : “o Γλάρος της HELMERA: 40 χρόνια ΟΧΙ σκουπίδια ΟΧΙ πλαστικά στις Θάλασσες μας!”

272836928 641445197122910 5823076471328692489 n

 

 

273153530 1061518728038490 515981356413389417 n273692374 365923958716487 1403370274624656241 n

Στην ολομέλεια αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε στην τάξη την πρακτική της ανακύκλωσης μεταποιώντας τα σκουπίδια του σπιτιού μας σε χρήσιμα αντικείμενα για το σχολείο.

272591464 229455762728750 237941664221339061 n

Ακολουθήσαμε συγκεκριμένα βήματα για την μεταποίηση των αντικειμένων μας. Η τάξη μας χωρίστηκε σε ομάδες εργασίας και η κάθε ομάδα ανέλαβε να υλοποιήσει ένα διαφορετικό στάδιο στην επεξεργασία των ανακυκλώσιμων αντικειμένων.’Ετσι, προέκυψαν οι εξής ομάδες:

H ομάδα των εφημερίδων: Τα παιδιά της ομάδας των εφημερίδων έκοψαν λωρίδες από παλιές εφημερίδες


273587001 309129237944044 2837059452352092630 n

Η ομάδα της κόλλας: τα παιδιά στην ομάδα της κόλλας κόλλησαν τις λωρίδες των εφημερίδων στα ανακυκλώσιμα αντικείμενα αλλάζοντας την εξωτερική τους όψη

 

273969288 341514421186859 2791523795919194503 n
273784937 962858064342870 270037476605152917 n
273712468 3201316873486803 6877429168582651959 n

H oμάδα της ζωγραφικής: στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας των ανακυκλώσιμων αντικειμένων τα παιδιά έβαψαν τα αντικείμενα δίνοντάς τους τα τελικά τους χαρακτηριστικά.

273814471 438460861303063 3673922764954076788 n273695048 3139703972972946 223326890349766912 n273814805 316721273814902 2564893368908461802 n

Aπο την τελική επεξεργασία της μεταποίησης των ανακυκλώσιμων αντικειμένων προέκυψαν: δύο χάρτινα σπιτάκια τα οποία αποφασίσαμε να χρησιμοποιηθούν ως φωλιές πουλιών και τα τοποθετήσαμε στην αυλή, τρεις χρωματιστές μαράκες και δύο κούκλες, μια επιτραπέζια και μια μαριονέτα στην οποία δώσαμε το όνομα η μάγισσα της ανακύκλωσης. Παρακάτω υπάρχει και το σχετικό βίντεο από το χορό της μάγισσας της ανακύκλωσης: