Φθάνοντας στο τέλος της εκπόνησης του 1ου εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο ¨Περπατώ και οδηγώ με τον Κ.Ο.Κ για βοηθό¨, παραθέτουμε κάποιες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν με τους μικρούς μας μαθητές.
Φτιάξαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των μαθητών σχετικά με τα μέσα μεταφοράς και την οδική ασφάλεια..
Οι μικροί μας μαθητές ζωγράφισαν τα μέσα μεταφοράς.
Τα παιδιά κατασκεύασαν ένα αμαξάκι από χάρτινο πιάτο.
Οι μικροί μας μαθητές συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του ομαδικού κολλάζ “τα μέσα μεταφοράς της πόλης μας”
Μάθαμε για τους νόμους της κίνησης και ειδικότερα της αδράνειας.. και αφού προβληματιστήκαμε καταλήξαμε στο συμπέρασμα για το πόσο απαραίτητη είναι η ζώνη ασφαλείας.
Διαβάσαμε το βιβλίο ¨Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ ¨ της Ελένης Πιτσιδοπούλου , συζητήσαμε στην ολομέλεια σχετικά και έπειτα ζωγραφίσαμε ….
Μιλήσαμε για τα σήματα και τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους σήμα…
Τα παιδιά αποτύπωσαν με τους γονείς τους στο σπίτι το περίγραμμα της παλάμης τους και το παρουσίασαν στο σχολείο.
Αφού κατέθεσαν τις πρότερες γνώσεις τους τα παιδιά σχετικά με το επάγγελμα του τροχονόμου,είδαμε σχετικά βιντεάκια και επεξεργαστήκαμε οπτικό υλικό. Στο τέλος αποφασίσαμε όλοι μαζί να φτιάξουμε ένα κολλάζ. Τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες.
Τα παιδιά αφού κατασκεύασαν τα σήματα έπαιξαν και συμπεριφέρθηκαν ως πεζοί και ως οδηγοί ανάλογα ….
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου εργαστηρίου δεξιοτήτων της θεματικής ενότητας “Φροντίζω το Περιβάλλον”, επεξεργαστήκαμε μαζί με τα παιδιά την έννοια της ανακύκλωσης και εφαρμόσαμε κάποιες από τις καλές της πρακτικές.
Παραθέτουμε τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν μαζί με τους μικρούς μας μαθητές.
Αρχικά καταγράψαμε τις ήδη υπάρχουσες πεποιθήσεις των παιδιών σχετικά με τη διαχείριση των αποβλήτων, εφαρμόζοντας τη μέθοδο της ιδεοθύελλας (brainstorming) και δημιουργώντας τον εννοιολογικό χάρτη της τάξης μας για την πορεία των άχρηστων αντικειμένων ή αλλιώς των σκουπιδιών!
Ερευνήσαμε μέσα από το διαδίκτυο τις διαφορετικές πορείες που έχουν τα σκουπίδια ανάλογα με το είδος τους και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο σχετικά με την ανακύκλωση και τη χρήση του μπλε κάδου.
Παίξαμε ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια προκειμένου να ενισχυθούν οι δεξιότητες των μαθητών στην ταξινόμηση και την κατηγοριοποίηση των διαφορετικών αντικειμένων που πετάμε στους κάδους. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και χρησιμοποίησαν τον υπολογιστή της τάξης τους για να παίξουν το ψηφιακό παιχνίδι της ανακύκλωσης.
Εκτός από ψηφιακά παιχνίδια παίξαμε στην τάξη μας και ομαδικά παιχνίδια ταξινόμησης και διάκρισης των υλικών. Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους ένα σκουπίδι ανακυκλώσιμο και τo ταξινομήσανε με βάση το υλικό του.
Ζωγραφίσαμε το δικό μας κάδο ανακύκλωσης και βάλαμε μέσα τα δικά μας ανακυκλώσιμα απορρίμματα.
Απαντήσαμε στο ερώτημα : “πού πάνε τα σκουπίδια όταν τα πετάμε;”
Ζωγραφίσαμε το σήμα της ανακύκλωσης
Διαβάσαμε το παραμύθι της Χρυσάνθη Καραΐσκου : “Δώσε μου μια δεύτερη ευκαιρία: ένα παραμύθι για την ανακύκλωση” και αποτυπώσαμε μέσω της ζωγραφικής τα σημεία που μας άρεσαν.
Αλλά και ένα ομαδικό πίνακα προκειμένου να λάβουμε μέρος στο διαγωνισμό Ζωγραφικής της παιδικής HELMERA : “o Γλάρος της HELMERA: 40 χρόνια ΟΧΙ σκουπίδια ΟΧΙ πλαστικά στις Θάλασσες μας!”
Στην ολομέλεια αποφασίσαμε να εφαρμόσουμε στην τάξη την πρακτική της ανακύκλωσης μεταποιώντας τα σκουπίδια του σπιτιού μας σε χρήσιμα αντικείμενα για το σχολείο.
Ακολουθήσαμε συγκεκριμένα βήματα για την μεταποίηση των αντικειμένων μας. Η τάξη μας χωρίστηκε σε ομάδες εργασίας και η κάθε ομάδα ανέλαβε να υλοποιήσει ένα διαφορετικό στάδιο στην επεξεργασία των ανακυκλώσιμων αντικειμένων.’Ετσι, προέκυψαν οι εξής ομάδες:
H ομάδα των εφημερίδων: Τα παιδιά της ομάδας των εφημερίδων έκοψαν λωρίδες από παλιές εφημερίδες
Η ομάδα της κόλλας: τα παιδιά στην ομάδα της κόλλας κόλλησαν τις λωρίδες των εφημερίδων στα ανακυκλώσιμα αντικείμενα αλλάζοντας την εξωτερική τους όψη
H oμάδα της ζωγραφικής: στο τελικό στάδιο της επεξεργασίας των ανακυκλώσιμων αντικειμένων τα παιδιά έβαψαν τα αντικείμενα δίνοντάς τους τα τελικά τους χαρακτηριστικά.
Aπο την τελική επεξεργασία της μεταποίησης των ανακυκλώσιμων αντικειμένων προέκυψαν: δύο χάρτινα σπιτάκια τα οποία αποφασίσαμε να χρησιμοποιηθούν ως φωλιές πουλιών και τα τοποθετήσαμε στην αυλή, τρεις χρωματιστές μαράκες και δύο κούκλες, μια επιτραπέζια και μια μαριονέτα στην οποία δώσαμε το όνομα η μάγισσα της ανακύκλωσης. Παρακάτω υπάρχει και το σχετικό βίντεο από το χορό της μάγισσας της ανακύκλωσης: