Με ποια κριτήρια επιλέγεις ένα έργο για τα παιδιά;

Να τους αρέσει η ιστορία (το θέμα, οι ήρωες, η πλοκή). Να είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντά τους. Το θέμα του να είναι άξιο λόγου. Να θέτει ερωτήματα, να ανοίγει συζητήσεις, να δίνει μια νέα διάσταση, έναν άλλο τρόπο σκέψης από τον δεδομένο.

Οι άνθρωποι κάνουν τέχνη για να εκφράσουν όσα δεν μπορούν να εκφράσουν με άλλο τρόπο. Η τέχνη ανοίγει δρόμους, απεγκλωβίζει από στερεότυπα, αποκαλύπτει τον κόσμο. Στο νηπιαγωγείο ‘εκμεταλλευόμαστε’ όσο μπορούμε αυτή τη διάσταση της τέχνης.

Το έργο που επιλέξαμε φέτος:

α) Έχει προσφιλείς στα παιδιά ήρωες: ποντικάκια (μεγάλα και μικρά), κούκλες, πειρατές, μολυβένιους στρατιώτες, αστέρια.

β) Το θέμα ενδιαφέρει τα παιδιά μας (εδώ και καιρό μιλάμε για τα αστέρια).  

γ) Βοηθάει τα παιδιά να καταλάβουν την έννοια του συμβολικού. Ένα αστέρι μπορεί να είναι απλώς ένα αστέρι, μπορεί όμως να συμβολίζει και κάτι άλλο. Τι συμβολίζει το αστέρι στο μύθο;

δ) Ο μύθος διαπραγματεύεται την αποτυχία, με την οποία ακόμη και πολλοί από μας δεν έχουμε καταφέρει να συμφιλιωθούμε. Τι κάνω όταν προσπαθώ και αποτυγχάνω; Απελπίζομαι; Χάνω την πίστη στον εαυτό μου; Τα παρατάω; Ποιος αποτυγχάνει; Ο ανίκανος; Μήπως εκτός από μένα έχουν αποτύχει κι άλλοι; Τι έκαναν μετά την αποτυχία; Πώς τη διαχειρίστηκαν;  

ε) Ο μύθος γίνεται η αφορμή για να μιλήσουμε για τα σημαντικά πράγματα στη ζωή μας. Τι δίνει νόημα στη ζωή; Για τι αξίζει να αγωνιστούμε; Για την εξουσία, την πλαστή ευτυχία και ομορφιά σε ένα κουκλόσπιτο, τα πλούτη;  

Τις μέρες που θα δουλεύουμε το έργο θα συζητάμε για όλα τα θέματα που θέτει. Το ενδιαφέρον και οι σκέψεις των ίδιων των παιδιών θα καθορίσουν το εύρος και το βάθος αυτής της συζήτησης.