“Μεταβατικές Δραστηριότητες”

Συντάκτρια: Κυριακή Φαρδή

Με την έκφραση “μεταβατικές δραστηριότητες” θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο που βοηθούν τα παιδιά να συνδέσουν τα θέματα που διερευνούμε και όλη την ομάδα (νηπιαγωγό και παιδιά) να περάσουμε ομαλά από το ένα θέμα στο άλλο. Αυτές οι δραστηριότητες μπορεί να προκύψουν αυθόρμητα και να σχεδιαστούν ανάλογα με τις ανάγκες του προγράμματος. Στόχος τους είναι η ομαλή μετάβαση από το ένα θέμα στο άλλο και η συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επιπλέον, δίνουν τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν στόχους άλλων τομέων όπως η γλώσσα, η δημιουργία και έκφραση κ.ά.

Ένα τέτοιο παράδειγμα μεταβατικής δραστηριότητας είναι “Η Φανταστική Ιστορία του Τρένου”. Αυτή η δραστηριότητα προέκυψε στο τέλος ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που εφαρμόστηκε στο νηπιαγωγέιο μας και είχε ως θέμα τα μέσα μεταφοράς. Την ίδια εποχή ξεκινούσε και η περίοδος της Αποκριάς. Τα παιδιά, λοιπόν, δημιούργησαν μία φανταστική ιστορία, με τη μέθοδο της δημιουργικής γραφής (αρχίζει ένα παιδί την ιστορία και τη συνεχίζουν τα άλλα το ένα μετά από το άλλο).  Η ιστορία τους αφηγείται ένα ταξίδι με τρένο στο οποίο ανεβαίνουν τα παιδιά και τα οδηγεί σε ένα αποκριάτικο γλέντι.

Στη συνέχεια η νηπιαγωγός ετοίμασε μία ατομική εργασία. Εκεί υπήρχε η φανταστική ιστορία (με τη γραφή της νηπιαγωγού) και κάτω από αυτήν ένα τρένο. Στη μηχανή του τρένου τοποθετήθηκε η φωτογραφία των παιδιών, ενώ στα βαγόνια τα παιδιά ζωγράφισαν τους φίλους και τις φίλες τους που θα πήγαιναν μαζί στο αποκριάτικο ξεφάντωμα. Το τρένο δεν έβγαζε καπνό από τα φουγάρα του αλλά κομφετί, σερπαντίνες και πολλά πολλά αποκριάτικα χρώματα.

 

SAM_1417

SAM_1419

SAM_1422