Αρχική » Σχολείο » Ιστορία

Ιστορία

Το Σχολείο μας – 14o Δ.Σ. Κέρκυρας

 

Το 14ο Δημοτικό Σχολείο Κέρκυρας βρίσκεται στην περιοχή Βασίλη (Παλαιόπολη) με είσοδο στον δρόμο που ξεκινά ακριβώς απέναντι από το MonRepos, στην οδό Δαίρπφελδ 14, τρία χιλιόμετρα από το ιστορικό κέντρο της πόλης.

Ο δρόμος μπροστά από το Σχολείο πήρε το όνομά του από τον Γερμανό αρχιτέκτονα και αρχαιολόγο Βίλχελμ Νταίρπφελντ ή Δαίρπφελδ (WilhelmDörpfeld, 1853 – 1940), ο οποίος διενήργησε ανασκαφές στην Παλαιόπολη και στο κτήμα του MonRepos από το 1912 έως το 1914. Το ενδιαφέρον του Νταίρπφελντ για τις ανασκαφές στην Κέρκυρα προκλήθηκε μετά τις αρχαιολογικές επιτυχίες του Έλληνα αρχαιολόγου Φρειδερίκου Βερσάκη, ο οποίος το 1911 ανακάλυψε το αέτωμα της Γοργούς στην περιοχή του Κανονιού.

φωτο σχολείο

Το Σχολείο μας στεγάζεται σε ένα ωραίο κτήριο, που αποτελείται από ισόγειο και πρώτον όροφο, το οποίο παλαιότερα χρησιμοποιούσε η φρουρά που είχε αναλάβει την φύλαξη του κτήματος του Μόν Ρεπό. Γειτνιάζει με τη Βίλλα Μπερνιέ, η οποία χρησιμοποιείται από το σχολείο, και το πρώην Ινστιτούτο Ελαίας.

Η προσεγμένη εικόνα του σχολείου αντανακλά την αγάπη και το ενδιαφέρον γι’ αυτό τόσο των μαθητών όσο και των διδασκόντων. Είναι το πρώτο Δημοτικό Σχολείο στην Κέρκυρα που εφάρμοσε κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του, το πρωτοποριακό Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ – Εκπαίδευση και Πολιτισμός. Το πρόγραμμα αυτό του Υπουργείου Παιδείας απέβλεπε στη διδασκαλία και διάδοση του Ελληνικού Πολιτισμού στους μαθητές με ποικίλες πολιτιστικές δράσεις. ​Στο πρόγραμμα MEΛINA η διδακτική πράξη οροθετείται ως κορυφαίο πολιτισμικό γεγονός της ζωής κάθε ανθρώπου, ιδιαίτερα του μικρού παιδιού. Αποτελεί σημείο αναφοράς, καλωσόρισμα ενός «εν δυνάμει ενήλικα» στον κόσμο των ταξιδευτών του χρόνου, του χώρου και της σκέψης, στον κόσμο της γνώσης και της αναζήτησης, στον χώρο της έκφρασης και της επικοινωνίας. 

Υλοποιώντας πειραματικά το πρόγραμμα MEΛINA, από τη σχολική χρονιά 1995-1996, εντάξαμε τις Tέχνες στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας του 14ου Δημοτικού Σχολείου (το θέατρο, τη μουσική, τον χορό και την κίνηση, την εικαστική και οπτικοακουστική έκφραση) και καταφέραμε να συμβάλουμε σε μια αρκετά φιλόδοξη ερευνητική και εκπαιδευτική προσπάθεια στον χώρο του Σχολείου, καθώς επιχειρήσαμε ακριβώς να προβάλουμε και να αναδείξουμε την πολιτισμική διάσταση της εκπαίδευσης, αποκαθιστώντας στις συνειδήσεις δασκάλων και μαθητών μια ακόμα παραμελημένη «τέχνη»: την τέχνη να διδάσκεις, να μπορείς να γοητεύεις, να επιτρέπεις στον άλλο να απολαμβάνει τη διαδικασία της μάθησης. Πέρα από τη διδακτική μέθοδο, πέρα από την επιστημονική-παιδαγωγική αναζήτηση, αποτελεί τη διαχρονική αξία της παιδαγωγικής πράξης. 

ΒΙΛΛΑ ΜΠΕΡΝΙΕ

φωτο σχολείο2

Η παρακείμενη Βίλλα Μπερνιέ παραχωρήθηκε για χρήση στο Σχολείο, μετά από αίτημά μας στο Υπουργείο Γεωργίας, για καλύτερη αξιοποίηση των πολιτιστικών δράσεων στους νέους χώρους. Εκτός από τα κανονικά μαθήματα οργανώσαμε με πρωτοβουλία δασκάλων, γονέων και μαθητών μουσικές εκδηλώσεις, εκθέσεις ζωγραφικής, παραδοσιακούς χορούς και θεατρικές παραστάσεις. Μία από αυτές τις παραστάσεις που οργανώθηκαν στο Σχολείο ήταν και η διασκευή της Ειρήνης του Αριστοφάνη για παιδιά. Το έργο παρουσιάστηκε με επιτυχία στο Δημοτικό Θέατρο της Κέρκυρας και στη συνέχεια με το έργο αυτό η θεατρική ομάδα συμμετείχε στο 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου για παιδιά, στην Τουλούζη της Γαλλίας, από τις 19 έως τις 24 Ιουνίου του 2005. Δεκαπέντε μαθητές συνοδευόμενοι από τον διευθυντή του Σχολείου, τον κ. Κ. Κάντα, και την υπεύθυνη για την παράσταση δασκάλα, κα Σοφία Μπρισένιου, παρουσίασαν στο ευρύ κοινό, στην Τουλούζη, το έργο που προετοίμασαν με αγάπη και απέσπασαν επαινετικά σχόλια από τους διοργανωτές του Φεστιβάλ

Το Σχολείο εφάρμοσε επίσης το πρόγραμμα εξομοίωσης στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές για εκπαιδευτικούς. Παράλληλα, συμμετείχαμε σε αγώνες χάντμπολ και μπάσκετ και φιλοξενήσαμε τον γνωστό αθλητή Νίκο Γκάλη. Ανάμεσα στις πολλές δραστηριότητες του Σχολείου αναφέρω τις εκπαιδευτικές εκδρομές στη Βουλή των Ελλήνων και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθήνας. Επίσης, συμμετείχαμε σε εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ολυμπία, Ζάκυνθο, Μεσολόγγι και πολλά άλλα.

Αγαπάμε το Σχολείο μας γιατί εδώ είχαμε όμορφα βιώματα και ευχάριστες αναμνήσεις, είναι κομμάτι από την ιστορία μας, για όλους μας, εκπαιδευτικούς, μαθητές, κηδεμόνες και γονείς.

 

Κωνσταντίνος Κάντας (Πρώην Διευθυντής Σχολείου)
Δρ Σοφία Μπρισένιου (Πρώην δασκάλα του σχολείου και Σύμβουλος Εκπαίδευσης)
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση