Σύλλογος Γονέων

Κοπή πίτας για το νέος έτος 2019

 

 


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 18 Σεπτεμβρίου, 2018
14ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 14ου Δημοτικού Σχολείου καλεί όλους τους γονείς και τους κηδεμόνες των παιδιών για δεύτερη φορά σε Γενική Συνέλευση και διενέργεια εκλογών, για την ανάδειξη του νέου διοικητικού συμβουλίου την ΤΡΙΤΗ 2/10/2018 και ώρα 16:30 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΑΣ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ

Με Εκτίμηση
Το Δ.Σ

 

 


 

 

 

Επιστολή προς τους γονείς από το Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Καρδίτσας

Αγαπητοί γονείς,

 

Το τελευταίο χρονικό διάστημα και μετά την ψήφιση από τη Βουλή του άρθρου 33 που αφορά στη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσια νηπιαγωγείο, στον νόμο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το θέατρο του παραλόγου συνεχίζεται. Επειδή η παραπληροφόρηση από φορείς παντελώς άσχετους με την εκπαίδευση καλά κρατεί, ενημερωθείτε για το τι κρύβεται πίσω από την σφοδρή αντίδραση των ΚΕΔΕ (Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων) – ΠΟΣΙΠΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ιδιωτικών Παιδικών Σταθμών) – ΠΟΕ-ΟΤΑ  (Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Οργανισμών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση) – ΣΒΕ (Σύλλογος Βρεφονηπιοκόμων Ελλάδας) – ΠΑΣΥΒΝ (Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βρεφονηπιαγωγών).

Αυτήν την στιγμή ολόκληρη η πρωτοβάθμια εκπαίδευση παλεύει για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης στην χώρα μας. Δήμαρχοι, και οικονομικά συμφέροντα θέλουν το δημόσιο σχολείο στα χέρια τους. Εδώ και καιρό με ανακοινώσεις και αποφάσεις συνεδρίων επιμένουν πως θα πρέπει η πρωτοβάθμια εκπαίδευση να περάσει στους δήμους. Γιατί; Γιατί γι’ αυτούς η εκπαίδευση είναι εμπόρευμα. Φαντάζονται το σχολείο να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια αφήνοντας κέρδη στα ταμεία τους. Οι πελάτες είναι οι γονείς, που για να φοιτήσουν τα παιδιά τους στα σχολεία, θα πρέπει να βάλλουν το χέρι στην τσέπη. Ότι γίνεται τώρα με τα τροφεία στους παιδικούς σταθμούς.

Χρησιμοποιούν τον κλάδο των βρεφονηπιοκόμων απειλώντας τους πως αν εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση στο δημόσιο νηπιαγωγείο, θα κλείσουν οι παιδικοί σταθμοί και θα χάσουν την δουλειά τους.

Αυτό δεν είναι αλήθεια!

Χιλιάδες παιδιά κάτω των τεσσάρων χρονών μένουν έξω από τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς γιατί δεν υπάρχουν θέσεις. Με την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης θα απελευθερωθούν θέσεις για παιδιά έως τα 4 που οι γονείς τους αναγκάζονται να τα στείλουν σε ιδιωτικούς.

Λασπολογούν κατηγορώντας το δημόσιο νηπιαγωγείο και την δουλειά των νηπιαγωγών ως επικίνδυνη για το μορφωτικό μέλλον των παιδιών. Θα μιλήσουμε απλά χωρίς να αναφερθούμε εδώ στα επιστημονικά δεδομένα και στον τρόπο που λειτουργεί το δημόσιο νηπιαγωγείο, δεν θ’ αναφερθούμε στα αναλυτικά προγράμματα ούτε στις υψηλού επιπέδου σπουδές των νηπιαγωγών, τις συνεχείς επιμορφώσεις και την μεγάλη εργασιακή τους εμπειρία. Θα αναφερθούμε μόνο στην δική σας εμπειρία από την επαφή σας με το δημόσιο νηπιαγωγείο.

Εσείς είδατε και βλέπετε τον τρόπο που δουλεύουμε, την εξέλιξη των παιδιών σας και πώς αυτό το σχολείο δεν φεύγει ποτέ από το μυαλό και την καρδιά τους. Εμείς από την πλευρά μας παρατηρούμε πώς ένα παιδί που έρχεται στα  4 χρόνια του στο νηπιαγωγείο,  προσαρμόζεται πολύ πιο εύκολα και ομαλά σε σχέση με εκείνο που έρχεται στα 5 και πρέπει να καλύψει  τη διαφορά με τα παιδιά που  φοιτούν για δυο χρόνια.

Αυτό συμβαίνει διότι:

  • Επωφελείται νωρίτερα από την εμπλοκή του σε κοινωνικοποιητικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στο χώρο του νηπιαγωγείου.
  • Καλλιεργείται στον κατάλληλο χρόνο και χωρίς καθυστέρηση η αντίληψη και η κατάκτηση αφηρημένων εννοιών
  • Η συγκρότηση της σκέψης του και η άσκηση της προσοχής του καλλιεργούνται συστηματικά και οργανωμένα για μεγαλύτερο διάστημα και σε μεγαλύτερο βαθμό.
  • Στον παιδικό σταθμό δεν έχει την ευκαιρία να συγχρωτίζεται και να αλληλεπιδρά με παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας κερδίζοντας νοητικά και συναισθηματικά από αυτήν την επικοινωνία.
  • Στο Νηπιαγωγείο το παιδί  εμπλέκεται σε εκπαιδευτικές διαδικασίες σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του δημόσιου νηπιαγωγείου (ΑΠΠΣ-ΔΕΠΣ) συνθήκη η οποία λείπει από τη φοίτηση στον Παιδικό σταθμό.

Να μην ξεχάσουμε πως η θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης,  έχει τεράστια σημασία για την κατάλληλη προετοιμασία και την ομαλή μετάβαση στην Α Δημοτικού. Εξασφαλίζει επίσης την εξομάλυνση των ανισοτήτων και λειτουργεί αντισταθμιστικά για παιδιά που προέρχονται από ευάλωτα κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα.

Όσο για το ωράριο, για τους εργαζόμενους γονείς, υπάρχει το ολοήμερο νηπιαγωγείο που σχολάει στις 4.00μ.μ.

Ο αγώνας που δίνεται τώρα είναι κρίσιμος και καθοριστικός για την ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Ας στηρίξουμε όλοι το δημόσιο σχολείο για να διασφαλίσουμε το μέλλον των παιδιών μας.

 

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος: Βάϊος Κουτής

Ο Γ. Γραμματέας: Δημήτριος Ταξιάρχης

 


Πασχαλινό bazaar.

 

 

 

 

 


 

 

ΜΑΡΤΗΣ

Γνωστός και ως «γδάρτης», ο Μάρτιος είναι παρόλα αυτά, ο μήνας που φέρνει την άνοιξη, διώχνει τον «κακό» χειμώνα και από την πρώτη κιόλας μέρα της ζωής του, γεννά τη δημιουργικότητα που κρύβουμε μέσα μας, ζητώντας μας να κατασκευάσουμε ένα βραχιόλι, αποτελούμενο από δυο κλωστές. Μία λευκή και μία κόκκινη.

Η παράδοση επιτάσσει να φτιάχνουμε έναν «Μάρτη» ή ένα «Μαρτάκι» , δηλαδή ένα βραχιόλι το οποίο τυλίγεται γύρω από τον καρπό μας ή και τον αστράγαλο μας, ενώ διόλου απίθανη δεν είναι η εικόνα, να το βλέπουμε και ως δαχτυλίδι, είτε στα δάχτυλα των χεριών είτε στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού, την τελευταία μέρα του Φλεβάρη.

Ωστόσο, οι περισσότεροι «ξεχνιόμαστε» και φτιάχνουμε τα «Μαρτάκια» μας, συνήθως, την πρώτη μέρα του ομώνυμου μήνα, ο ερχομός του οποίου λειτουργεί σαν ξυπνητήρι αναμνήσεων. Αναπολώντας τις στιγμές της παιδικής μου ηλικίας, θυμάμαι πως οι παραδόσεις, οι μύθοι και τα παραμύθια των μεγάλων, γοήτευαν τα μικρά μου αυτιά και ταξίδευαν το μυαλό μου πολύ-πολύ μακριά.

Ο «Μάρτης» , λένε, προστατεύει τα παιδιά -και όχι μόνο- από τις ηλιόλουστες μέρες του μήνα, οι οποίες καραδοκούν να «κάψουν» τα παιδικά προσωπάκια, ενώ θεωρείται προστάτης από ασθένειες, το κακό μάτι και την κακή τύχη. Έτσι, οι μητέρες στρίβουν δυο κλωστές και τοποθετούν τον «Μάρτη» στα παιδιά, αλλά και στα λουλούδια και στα άνθη, ώστε να προφυλάσσεται η ευφορία τους.

Αν κάνουμε μια βουτιά στην ιστορία θα μάθουμε ακόμη περισσότερα στοιχεία για το περιβόητο βραχιολάκι, παρόμοια έθιμα με το οποίο συναντώνται στην Αρχαία Ελλάδα και τα Ελευσίνια Μυστήρια, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μύστες έδεναν μία κλωστή στο δεξί τους χέρι και στο αριστερό τους πόδι.

Όταν καλοδεχτούμε τον Απρίλη η παράδοση λέει ότι αφήνουμε το βραχιολάκι αυτό στα κλαδιά ενός δέντρου ή θάμνου για να το πάρουν τα χελιδόνια και με αυτό να φτιάξουν τη φωλιά τους.

Ένας «Μάρτης», δυο απλές κλωστές, είναι πάντα ένας καλός λόγος για να ξυπνήσει η φαντασία, να βουτήξει η μνήμη στη θάλασσα των παιδικών μας χρόνων, και έπειτα να μεταλαμπαδευτεί μία παράδοση, καθώς εμείς θα ξεκινήσουμε την αφήγηση στους επόμενους.

 

 


 

 

 

 

 

 

Κυριακή 4 Φεβρουαρίου

Αποκριάτικο  μπαλταφάν του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας στο Παυσίλυπο.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2018 το σχολείο μας έκοψε την Πρωτοχρονιάτικη πίτα του. Ο Σύλλογος Γονέων πρόσφερε τις πίτες σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου καθώς και ένα συμβολικό δώρο για τον τυχερό μαθητή του τμήματος. Επίσης πρόσφερε και την πίτα του Συλλόγου Διδασκόντων και των εργαζομένων του σχολείου μας. Τυχερός αναδείχθηκε ο εκπαιδευτικός Λ.Β. της Γ΄τάξης και του ευχόμαστε ολόψυχα να είναι έτσι τυχερός, αυτός και η οικογένειά του.
Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας για την ευγενική του χειρονομία και ευχόμαστε σε όλους μαθητές, γονείς και εργαζόμενους να έχουν υγεία, πρόοδο, ευτυχία και ευημερία.
Τα μέλη του Δ. Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και οι εκπαιδευτικοί του 14ου Δημ. Σχολείου Καρδίτσας